Автор | Сообщение | ||
---|---|---|---|
|
|||
Member Статус: Не в сети |
Снова проблема: вчера игра Apex Legends за полчаса вылетела 3 раза. Первый раз с вылетом видеодрайвера, но это не страшно, так как видеокарта в разгоне. Второй раз вообще без ошибки, а вот после третьего раза в журнале ошибок Windows появилось вот такое сообщение — Произошла устраненная аппаратная ошибка. Сообщивший компонент: ядро процессора Дополнительные сведения содержатся в подробностях этой записи. До этого эта же игра (Apex Legends) вылетала с похожей ошибкой ровно неделю назад (тоже в среду) -Неустранимая аппаратная ошибка. Запись с описанием условий содержится в разделе данных этого события. Что это? Я так понимаю, что процессор накрывается? |
Реклама | |
Партнер |
r2dsf |
|
Moderator Статус: Не в сети |
Erhogg писал(а): Что это? Ошибка кэш-памяти, которая не была исправлена. |
Erhogg |
|
Member Статус: Не в сети |
fm_r2dsf у меня вообще процессор не разогнан. Только вольтаж немного снижен, но он уже больше трех месяцев так работает и все нормально было. Даже тестировал его программами LinX и Prime95, после даунвольта. А вот теперь непонятно что происходит… |
SubL0ck |
|
Member Статус: Не в сети |
Ух, аж кровь в жилах стынет! |
Erhogg |
|
Member Статус: Не в сети |
SubL0ck SubL0ck писал(а): Ух, аж кровь в жилах стынет! и чем этот ответ ценен? |
SubL0ck |
|
Member Статус: Не в сети |
Erhogg в смысле? Я сопереживаю, пугаюсь вместе с тобой! |
r2dsf |
|
Moderator Статус: Не в сети |
Erhogg писал(а): Только вольтаж немного снижен верните в сток и перепроверьте. |
Бравый капрал Sitronix |
|
Member Статус: Не в сети |
Разгон надо тестировать сначала. А потом уже играть… |
Erhogg |
|
Member Статус: Не в сети |
fm_r2dsf fm_r2dsf писал(а): верните в сток и перепроверьте. Не получится проверить. Ошибка появляется очень редко. Сегодня играл два часа — все нормально. Sitronix Sitronix писал(а): Разгон надо тестировать сначала. А потом уже играть… А я для кого писал, что процессор не разогнан? Только даунвольт не большой, и что после этого даунвольта я гонял кучу тестов, в том числе и Prime95. Все было нормально. |
—
Кто сейчас на конференции |
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 10 |
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения |
Лаборатория
Новости
Hello team. From beginning my new cpu 9600k make warnings in event viewer of windows 10 1803.
A corrected hardware error has occurred.
Reported by component: Processor Core
Error Source: Corrected Machine Check
Error Type: Internal parity error
Processor APIC ID: 2
The details view of this entry contains further information.
Apic can be diferent ID: 0,2,6,10.
This warning is random about one per week, from nowhere appear. On stock or OC it is the same. I got about 10 warnings for last 2 months and one BSOD.
I do everything what I found on this forum about this error like System default settings, one memory ram test, Memory test about 12h, Aida64 FPU test about 2h, Prime test about 2h, install 3 different version of windows 10, using intel diagnostic test…. Not any errors while testing or crash BSOD. So random error in light load…
So, my system is stable if someone ask for volts, and it seams that culprit is CPU.
My question is, how hard is tracking this error, and if I RMA cpu how long will wait for answer? I read somewhere that service testing processors in special Intel testing socket and is it possible to detect that anomaly? Thank you in advance
Hi my pc:
108500K stock 4800mhz
2×16 GB DDR4 GSKILL 3000mhz XMP
Seasonic Tx-850 Ultra Titanium
Gigabyte Rtx 3090 Gaming OC
Aorus Z490 Pro Gaming
1 TB SSD
Мой компьютер у меня 6 месяцев, НИКОГДА не было WHEAS. Я тестировал Control, Quake 2 rtx, Metro Exodus, 3dmark port royal, battlefield 5, Serious Sam 4 и другие игры. Ни Wheas в течение 6 месяцев, ни bsods, ни вылетов.
Моя система обновлена до новейшей Win 10 H20.
Сегодня я снова запускаю Metro Exodus Enhanced Edition на 6 часов. После выхода из игры я проверял журналы событий и видел 1 внутреннюю ошибку четности WHEA.
Точный WHEA 19 был таким:
источник ошибки: неизвестный источник ошибки тип ошибки: внутренняя ошибка четности процессор ir: 3
И у меня вопрос: почему через 6 месяцев на стоковом ЦП появился один-единственный WHEA ?!
У меня только XMP включен. Но в мемтесте ошибок нет. Rma cpu тогда?
MciStat 0x9000004000010005
The browser version you are using is not recommended for this site.
Please consider upgrading to the latest version of your browser by clicking one of the following links.
- Safari
- Chrome
- Edge
- Firefox
Article ID: 000059556
Content Type: Troubleshooting
Last Reviewed: 07/29/2022
Troubleshooting Tips for WHEA Internal Parity Error in Event Viewer
Environment
Operating System
Windows® 10, 64-bit*
Tips to help in resolving WHEA Internal Parity Error observed in systems with Intel® Processors
Unable to find information on WHEA 19 error Internal Parity Error logs in Windows* Event viewer but not experiencing Blue Screen of Death (BSOD) errors or crashes.
Follow the troubleshooting steps below as they may help with this error.
- Try to load the default BIOS setting in your system.
- Or, try to update the BIOS.
- Note: You may wish to note the current BIOS settings before resetting the BIOS.
- Undo any recent hardware or software change.
- Test the processor using the Intel® Processor Diagnostic Tool to verify the functionality of the processor. The result of «PASS» indicates that there is no issue with the processor. Refer to The Intel® Processor Diagnostic Tool Overview on how to test the Intel Processor.
- If the above steps did not work, refer to WHEA-Logger Processor Core Internal Parity Error for more tips on how to resolve this error.
Related Products
This article applies to 1 products
10th Generation Intel® Core™ i9 Processors
- Summary
- Description
- Resolution
1
Need more help?
Contact support
Select Your Region
Asia Pacific
-
Asia Pacific (English)
-
Australia (English)
-
India (English)
-
Indonesia (Bahasa Indonesia)
-
Japan (日本語)
-
Korea (한국어)
-
Mainland China (简体中文)
-
Taiwan (繁體中文)
-
Thailand (ไทย)
-
Vietnam (Tiếng Việt)
Europe
-
France (Français)
-
Germany (Deutsch)
-
Ireland (English)
-
Italy (Italiano)
-
Poland (Polski)
-
Spain (Español)
-
Turkey (Türkçe)
-
United Kingdom (English)
Latin America
-
Argentina (Español)
-
Brazil (Português)
-
Chile (Español)
-
Colombia (Español)
-
Latin America (Español)
-
Mexico (Español)
-
Peru (Español)
Middle East/Africa
-
Israel (עברית)
North America
-
United States (English)
-
Canada (English)
-
Canada (Français)
<
Sign In to access restricted content
Using Intel.com Search
You can easily search the entire Intel.com site in several ways.
-
Brand Name:
Core i9
-
Document Number:
123456
-
Code Name:
Alder Lake
-
Special Operators:
“Ice Lake”, Ice AND Lake, Ice OR Lake, Ice*
Quick Links
You can also try the quick links below to see results for most popular searches.
-
Product Information
- Support
-
Drivers & Software
Recent Searches
Sign In to access restricted content
Advanced Search
Find results with
Show results from
Only search in
Title
Description
Content ID
restricted content.
The browser version you are using is not recommended for this site.
Please consider upgrading to the latest version of your browser by clicking one of the following links.
- Safari
- Chrome
- Edge
- Firefox
Article ID: 000059556
Content Type: Troubleshooting
Last Reviewed: 07/29/2022
Troubleshooting Tips for WHEA Internal Parity Error in Event Viewer
Environment
Operating System
Windows® 10, 64-bit*
Tips to help in resolving WHEA Internal Parity Error observed in systems with Intel® Processors
Unable to find information on WHEA 19 error Internal Parity Error logs in Windows* Event viewer but not experiencing Blue Screen of Death (BSOD) errors or crashes.
Follow the troubleshooting steps below as they may help with this error.
- Try to load the default BIOS setting in your system.
- Or, try to update the BIOS.
- Note: You may wish to note the current BIOS settings before resetting the BIOS.
- Undo any recent hardware or software change.
- Test the processor using the Intel® Processor Diagnostic Tool to verify the functionality of the processor. The result of «PASS» indicates that there is no issue with the processor. Refer to The Intel® Processor Diagnostic Tool Overview on how to test the Intel Processor.
- If the above steps did not work, refer to WHEA-Logger Processor Core Internal Parity Error for more tips on how to resolve this error.
Related Products
This article applies to 1 products
10th Generation Intel® Core™ i9 Processors
- Summary
- Description
- Resolution
1
Need more help?
Contact support
Give Feedback
Did you find this information useful?
YES
NO
Characters remaining: 500
We appreciate all feedback, but cannot reply or give product support. Please do not enter contact information. If you require a response, contact support.
Thank you
Disclaimer
All postings and use of the content on this site are subject to Intel.com Terms of Use.