#1
Max_Advanced
-
- Пользователь
-
- 2 сообщений
Новичок
Отправлено 29 Декабрь 2018 — 13:04
Здраствуйте, у меня какой то баг на сервре. При заходе на карту игрок возрождается, но потом выкидывает из сервера с такой ошибкой:
Server is enforcing consistency for this file:
scripts/weapon_rifle_m60.txt
В консоли игры пишет:
CAsyncWavDataCache: 4 .wavs total 0 bytes, 0.00 % of capacity No pure server whitelist. sv_pure = 0 Redownloading all lightmaps #Cstrike_TitlesTXT_Game_connected Receiving uncompressed update from server Bad CRC for scripts/weapon_rifle_m60.txt Server is enforcing consistency for this file: scripts/weapon_rifle_m60.txt CAsyncWavDataCache: 4 .wavs total 0 bytes, 0.00 % of capacity Duplicate sequence 3 in sheet file FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE prevented server running command: gameui_allowescapetoshow FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE prevented server running command: setpause FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE prevented server running command: cl_engine_reload_rosetta FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE prevented server running command: hud_reloadscheme BinkOpen( d:gamessteamlibrarysteamappscommonleft 4 dead 2left4dead2medial4d2_background02.bik )
В консоли сервера пишет посли дисонект игрока:
ConVarRef mat_hdr_manual_tonemap_rate doesn't point an existing ConVar
Подскажите как решить эту проблему??
- Наверх
#2
Max_Advanced
Max_Advanced
-
- Пользователь
-
- 2 сообщений
Новичок
Отправлено 29 Декабрь 2018 — 13:07
Здраствуйте, у меня какой то баг на сервре. При заходе на карту игрок возрождается, но потом выкидывает из сервера с такой ошибкой:
Server is enforcing consistency for this file:
scripts/weapon_rifle_m60.txt
В консоли игры пишет:
CAsyncWavDataCache: 4 .wavs total 0 bytes, 0.00 % of capacity
No pure server whitelist. sv_pure = 0
Redownloading all lightmaps
#Cstrike_TitlesTXT_Game_connected
Receiving uncompressed update from server
Bad CRC for scripts/weapon_rifle_m60.txt
Server is enforcing consistency for this file:
scripts/weapon_rifle_m60.txtCAsyncWavDataCache: 4 .wavs total 0 bytes, 0.00 % of capacity
Duplicate sequence 3 in sheet file
FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE prevented server running command: gameui_allowescapetoshow
FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE prevented server running command: setpause
FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE prevented server running command: cl_engine_reload_rosetta
FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE prevented server running command: hud_reloadscheme
BinkOpen( d:gamessteamlibrarysteamappscommonleft 4 dead 2left4dead2medial4d2_background02.bik )
В консоли сервера пишет посли дисонект игрока:
ConVarRef mat_hdr_manual_tonemap_rate doesn’t point an existing ConVar
Подскажите как решить эту проблему??
- Наверх
#3
Slaven555
Отправлено 29 Декабрь 2018 — 13:47
в файле server.cfg поменять sv_consistency «1» на sv_consistency «0»
- NotToday это нравится
- Наверх
#4
BHaType
Отправлено 29 Декабрь 2018 — 14:23
Здраствуйте, у меня какой то баг на сервре. При заходе на карту игрок возрождается, но потом выкидывает из сервера с такой ошибкой:
Server is enforcing consistency for this file:
scripts/weapon_rifle_m60.txt
В консоли игры пишет:
CAsyncWavDataCache: 4 .wavs total 0 bytes, 0.00 % of capacity No pure server whitelist. sv_pure = 0 Redownloading all lightmaps #Cstrike_TitlesTXT_Game_connected Receiving uncompressed update from server Bad CRC for scripts/weapon_rifle_m60.txt Server is enforcing consistency for this file: scripts/weapon_rifle_m60.txt CAsyncWavDataCache: 4 .wavs total 0 bytes, 0.00 % of capacity Duplicate sequence 3 in sheet file FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE prevented server running command: gameui_allowescapetoshow FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE prevented server running command: setpause FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE prevented server running command: cl_engine_reload_rosetta FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE prevented server running command: hud_reloadscheme BinkOpen( d:gamessteamlibrarysteamappscommonleft 4 dead 2left4dead2medial4d2_background02.bik )В консоли сервера пишет посли дисонект игрока:
ConVarRef mat_hdr_manual_tonemap_rate doesn't point an existing ConVarПодскажите как решить эту проблему??
Не создавать тему 2 раза подряд.
- Наверх
#5
makaron06951995
Отправлено 21 Март 2021 — 14:13
FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE prevented server running command: gameui_allowescapetoshow помогите решить проблему не пускает на сервер
- Наверх
#6
makaron06951995
Отправлено 21 Март 2021 — 14:59
не помогло прописал было на 0 sv_consistency 0 не пускает на сервер
- Наверх
#7
dr_lex
Отправлено 22 Март 2021 — 17:57
FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE prevented server running command: gameui_allowescapetoshow помогите решить проблему не пускает на сервер
Купи лицензионную версию и не страдай фигнёй!
- Наверх
#8
makaron06951995
Отправлено 22 Март 2021 — 20:59
- Наверх
#9
8rutu5
Отправлено 22 Март 2021 — 21:15
- Наверх
#10
dr_lex
Отправлено 23 Март 2021 — 1:57
у меня лицуха
Значит есть какие-то модификации
- Наверх
#11
makaron06951995
Отправлено 23 Март 2021 — 16:36
sv_consistency 0 правильно стоит на 0 у меня
- Наверх
Перизат
создай этот текстовик «weapon_gnome.txt» или скачай с инета, специально для L4D2
Been trying to make this work but there seems to be an issue on the VScript file.
Basically what I am trying to do is load a vscript from sourcemod to create a simple hud but it keeps throwing an error from the console.
Sourcemod Code:
Code:
public Action:RunVscript(client,args) { new entity = CreateEntityByName("logic_script"); if( entity != -1 ) { DispatchKeyValue(entity, "vscripts", "vscript_test"); DispatchSpawn(entity); SetVariantString("OnUser1 !self:RunScriptCode::0:-1"); AcceptEntityInput(entity, "AddOutput"); SetVariantString("OnUser1 !self:Kill::1:-1"); AcceptEntityInput(entity, "AddOutput"); AcceptEntityInput(entity, "FireUser1"); } return Plugin_Handled; }
Test VScript (vscript_test.nut):
Code:
Msg("Hello 'Console' World.n"); const HUD_TICKER = 6; const HUD_FLAG_BLINK = 8; IncludeScript("scriptedmode") IncludeScript("sm_utilities") IncludeScript("sm_spawn") IncludeScript("sm_resources") function TestHud( startStr = "" ) { TickerHUD <- {} Ticker_AddToHud( TickerHUD, startStr ) HUDSetLayout( TickerHUD ) Ticker_SetBlink(HUD_FLAG_BLINK) Ticker_SetTimeout(15) HUDPlace( HUD_TICKER, 0.25, 0.04, 0.5, 0.08 ) } TestHud("Hello!");
Error Message from Console:
Code:
Hello 'Console' World. AN ERROR HAS OCCURED [the index 'STAGE_NONE' does not exist] CALLSTACK *FUNCTION [main()] /home/steam/servers/hlds/left4dead2/left4dead2/scripts/vscripts/scriptedmode.nuc line [30] *FUNCTION [DoIncludeScript()] NATIVE line [-1] *FUNCTION [IncludeScript()] unnamed line [75] *FUNCTION [main()] /home/steam/servers/hlds/left4dead2/left4dead2/scripts/vscripts/vscript_test.nut line [7] LOCALS [vargv] ARRAY [this] TABLE [scope] TABLE [name] "scriptedmode" [this] TABLE [vargv] ARRAY [this] TABLE Error running script named scriptedmode AN ERROR HAS OCCURED [Failed to include script "scriptedmode"] CALLSTACK *FUNCTION [IncludeScript()] unnamed line [75] *FUNCTION [main()] /home/steam/servers/hlds/left4dead2/left4dead2/scripts/vscripts/vscript_test.nut line [7] LOCALS [scope] TABLE [name] "scriptedmode" [this] TABLE [vargv] ARRAY [this] TABLE Error running script named vscript_test (4614.18) input <NULL>: logic_script.AddOutput(OnUser1 !self:RunScriptCode::0:-1) (4614.18) input <NULL>: logic_script.AddOutput(OnUser1 !self:Kill::1:-1) (4614.18) input <NULL>: logic_script.FireUser1() (4614.18) output: (logic_script,) -> (!self,Kill,1.0)() (4614.18) output: (logic_script,) -> (!self,RunScriptCode)() (4614.21) input : logic_script.RunScriptCode() Entity logic_script encountered an error in RunScript() unhandled input: (OnPlayerJoin) -> (game_player_manager), from (player,); target entity not found unhandled input: (OnPlayerSpawn) -> (game_player_manager), from (player,); target entity not found (4615.18) input : logic_script.Kill()
ping 78.139.77.165 -n 20
Обмен пакетами с 78.139.77.165 по с 32 байтами данных:
Превышен интервал ожидания для запроса.
Превышен интервал ожидания для запроса.
Превышен интервал ожидания для запроса.
Превышен интервал ожидания для запроса.
Статистика Ping для 78.139.77.165:
Пакетов: отправлено = 4, получено = 0, потеряно = 4
(100% потерь)
tracert 78.139.77.165
Трассировка маршрута к l4d.kamensktel.ru [78.139.77.165]
1 <1 мс <1 мс <1 мс 192.168.1.1
2 * * * Превышен интервал ожидания для запроса.
3 * * * Превышен интервал ожидания для запроса.
4 2 ms 2 ms 2 ms hq-crs-be6.msk.corbina.net [195.14.62.162]
5 5 ms 3 ms 3 ms ko-crs-be13.msk.corbina.net [195.14.62.157]
6 1 ms 1 ms 1 ms m10-bb-po3.corbina.net [78.107.184.135]
7 39 ms 23 ms 1 ms rostelecom-5.corbina.net [85.21.80.134]
8 30 ms 30 ms 30 ms 95.167.92.190
9 32 ms 32 ms 87 ms customer-as39812.xe-5-1-4.1065.ebrg-cr92-a.ur.ip
.rostelecom.ru [188.128.0.22]
10 34 ms * * 7-78-139-78.kamensktel.ru [78.139.78.7]
11 * * * Превышен интервал ожидания для запроса.
12 * 34 ms 33 ms l4d.kamensktel.ru [78.139.77.165]
Трассировка завершена.
ping 78.139.77.165 -n 20
Обмен пакетами с 78.139.77.165 по с 32 байтами данных:
Ответ от 78.139.77.165: число байт=32 время=33мс TTL=54
Ответ от 78.139.77.165: число байт=32 время=33мс TTL=54
Ответ от 78.139.77.165: число байт=32 время=33мс TTL=54
Ответ от 78.139.77.165: число байт=32 время=33мс TTL=54
Ответ от 78.139.77.165: число байт=32 время=32мс TTL=54
Ответ от 78.139.77.165: число байт=32 время=33мс TTL=54
Ответ от 78.139.77.165: число байт=32 время=33мс TTL=54
Ответ от 78.139.77.165: число байт=32 время=33мс TTL=54
Ответ от 78.139.77.165: число байт=32 время=33мс TTL=54
Ответ от 78.139.77.165: число байт=32 время=33мс TTL=54
Ответ от 78.139.77.165: число байт=32 время=33мс TTL=54
Ответ от 78.139.77.165: число байт=32 время=33мс TTL=54
Ответ от 78.139.77.165: число байт=32 время=33мс TTL=54
Ответ от 78.139.77.165: число байт=32 время=33мс TTL=54
Ответ от 78.139.77.165: число байт=32 время=33мс TTL=54
Превышен интервал ожидания для запроса.
Превышен интервал ожидания для запроса.
Превышен интервал ожидания для запроса.
Превышен интервал ожидания для запроса.
Превышен интервал ожидания для запроса.
Статистика Ping для 78.139.77.165:
Пакетов: отправлено = 20, получено = 15, потеряно = 5
(25% потерь)
Приблизительное время приема-передачи в мс:
Минимальное = 32мсек, Максимальное = 33 мсек, Среднее = 32 мсек
tracert zo-zo.org
Трассировка маршрута к zo-zo.org [78.139.77.165]
1 <1 мс <1 мс <1 мс 192.168.1.1
2 * * * Превышен интервал ожидания для запроса.
3 * * * Превышен интервал ожидания для запроса.
4 2 ms 3 ms 2 ms hq-crs-be6.msk.corbina.net [195.14.62.162]
5 5 ms 3 ms 3 ms ko-crs-be13.msk.corbina.net [195.14.62.157]
6 1 ms 1 ms 1 ms m10-bb-po3.corbina.net [78.107.184.135]
7 2 ms 2 ms 1 ms rostelecom-5.corbina.net [85.21.80.134]
8 30 ms 78 ms 30 ms 95.167.92.190
9 32 ms 32 ms 32 ms customer-as39812.xe-5-1-4.1065.ebrg-cr92-a.ur.ip
.rostelecom.ru [188.128.0.22]
10 35 ms * * 7-78-139-78.kamensktel.ru [78.139.78.7]
11 * * * Превышен интервал ожидания для запроса.
12 * 33 ms 33 ms l4d.kamensktel.ru [78.139.77.165]
Трассировка завершена.
tracert ya.ru
Трассировка маршрута к ya.ru [93.158.134.3]
1 <1 мс <1 мс <1 мс 192.168.1.1
2 * * * Превышен интервал ожидания для запроса.
3 * * * Превышен интервал ожидания для запроса.
4 2 ms 2 ms 2 ms hq-crs-be6.msk.corbina.net [195.14.62.162]
5 4 ms 3 ms 3 ms m9-crs-be14.msk.corbina.net [195.14.62.159]
6 2 ms 2 ms 2 ms m9-br-be3.corbina.net [195.14.62.85]
7 1 ms 1 ms 2 ms corbina-gw.dante.yandex.net [83.102.145.178]
8 * * * Превышен интервал ожидания для запроса.
9 2 ms 2 ms 3 ms ugr-p3-be2.yndx.net [87.250.239.78]
10 2 ms 2 ms 2 ms ugr-b-c1-ae4-0.yndx.net [87.250.239.75]
11 2 ms 2 ms 2 ms www.yandex.ru [93.158.134.3]
Трассировка завершена.
ping ya.ru -n 20
Обмен пакетами с ya.ru [93.158.134.3] с 32 байтами данных:
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Ответ от 93.158.134.3: число байт=32 время=2мс TTL=54
Статистика Ping для 93.158.134.3:
Пакетов: отправлено = 20, получено = 20, потеряно = 0
(0% потерь)
Приблизительное время приема-передачи в мс:
Минимальное = 2мсек, Максимальное = 2 мсек, Среднее = 2 мсек
ping youtube.com -n 20
Обмен пакетами с youtube.com [173.194.32.142] с 32 байтами данных:
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=2мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=3мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=2мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=4мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=2мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=2мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=2мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=2мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=2мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=3мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=2мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=2мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=2мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=2мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=2мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=2мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=2мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=5мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=3мс TTL=56
Ответ от 173.194.32.142: число байт=32 время=2мс TTL=56
Статистика Ping для 173.194.32.142:
Пакетов: отправлено = 20, получено = 20, потеряно = 0
(0% потерь)
Приблизительное время приема-передачи в мс:
Минимальное = 2мсек, Максимальное = 5 мсек, Среднее = 2 мсек
Welcome to the world of gaming, where unexpected errors and issues can often arise, leaving players frustrated and confused. One such error that may have caused confusion for players of the popular first-person shooter game, Left 4 Dead 2, is the ” Server is Enforcing Consistency for This File” message.
This error message can occur when the game’s server detects inconsistencies in the files being used, potentially causing disruptions to the gameplay experience. So in this guide, we’ll explore the causes of this error, the steps you can take to resolve it, and some tips to help prevent it from happening in the future.
Solution #1: Use sv_consistency_0
If you’re experiencing the “Fixed: Server is Enforcing Consistency for This File” error in Left 4 Dead 2, one solution you can try is using the “sv_consistency_0” command. This command disables the server’s consistency checks, which can sometimes be the cause of the error message.
- To use the «sv_consistency_0» command, follow these steps:
- Launch Left 4 Dead 2 and open the console by pressing the «~» key.
- Type «sv_consistency_0» (without quotes) into the console and press enter.
- Close the console and join a game or start a new one.
- Play the game and see if the error message still appears.
If the error message does not appear while “sv_consistency_0” is active, this indicates that the consistency checks were causing the issue. However, keep in mind that disabling consistency checks can potentially allow players to cheat by using modified game files. As such, it is not recommended to use this solution for online games or competitive play.
If the error message still persists after using the “sv_consistency_0” command, you may need to try one of the other solutions or seek assistance from the game’s technical support team.
Solution #2: Uninstall Hunter Mods
Although mods [1] are very advantageous to enhance the gaming experience, they can also be the reason you see this server error.
The best way to do this is to uninstall specific Hunter mods. We expect this to fix the issue easily, but if not, you can try the next fix.
Solution #3: Reinstall the game
If the previous solutions haven’t worked for you, or you’re still experiencing the “Server is Enforcing Consistency for This File” error in Left 4 Dead 2, you may want to consider completely uninstalling and reinstalling the game. This can be a time-consuming process, but it can often fix persistent issues like this one.
Before you proceed with this solution, make sure to back up any saved games or important files associated with the game, as they will be lost during the uninstallation process. If you’re still seeing the error message after reinstalling the game, there may be a problem with your computer’s hardware or software configuration that is causing the issue.
In this case, you may need to seek assistance from a technical support professional or the game’s developer to help you diagnose and resolve the issue.
Solution #4: Verify the Integrity of Game Files
If the above fixes do not work, we advise you to verify your game files’ integrity. If your game files are not authentic, you might encounter this problem.
You can do this from the library section. Right-click on the game, then choose Properties from the menu. You’d see the Local files tab, select it, then click on verify the integrity of the game cache. Steam should start verifying the game cache if you follow the process well. This usually takes a few minutes.
Solution #5: Install the Left 4 Dead 2 Add-on Support
You can create maps and other content with the Left 4 Dead 2 Add-on. This will allow players to run in-game after downloading the.VPK file.
To get it, double-click the file to start the installation process. If you run into an error with the automatic process, you can do it manually by copying the.VPK file to the Left 4 Dead Add-ons folder.
Conclusion
There are several ways to clear the “server is enforcing consistency for this file” message. You can uninstall your hunter mod, verify the integrity of your cache file, or install the add-on support. These fixes are what our players swear by.