Ошибка syntactically invalid ehlo argument s







550 message sending for this account is disabled








«Mailbox Full» или «User quota exceeded»








«User not found» или «No such user»








Аccess to this account (user) имя_ящика@mail.ru/list.ru/bk.ru/inbox.ru is disabled








No such message, only 1471 (число может быть разным) messages in maildrop








550 Sorry, we do not accept mail from hosts with dynamic IP or generic DNS PTR-records








550 Access from ip address blocked








550 spam message rejected








содержит код «0x800CCC»








452 Space shortage, please try later: retry timeout exceeded








Synthatically invalid HELO argument(s)








421 Try again later (IP)








другой текст ошибки


Для решения данной проблемы обратитесь за помощью к вашему системному администратору.

Подобная ошибка выдается при использовании запрещенных символов в имени компьютера (в соответствии со стандартами RFC2821 и RFC1045, см.//www.rfc-editor.org).

Имя компьютера должно содержать только латинские буквы, цифры и дефисы.

Обновлено 27 сентября 2021 г.

правая кнопка на Мой компьютер, Свойства вкладка Имя компьютера. Изменить (это для ХР)

Там и меняете компу имя.

Изменение имени компьютера

Компьютеры в сети должны иметь уникальные имена в
целях идентификации и связи друг с другом. Целесообразно присваивать
компьютерам короткие (не более пятнадцати символов) и понятные имена.

Для имени компьютера рекомендуется использовать
только стандартные символы Интернета. Такими символами являются числа от
0 до 9, заглавные и строчные буквы от A до Z, а также символ переноса
(-). Имена компьютеров не могут состоять из одних цифр и содержать
пробелы. Кроме того, в имена нельзя включать специальные символы,
например:

< > ; : » * + = | ?,

Примечания

Некоторые поставщики услуг Интернета для
идентификации компьютеров и проверки подлинности учетных записей требуют
использовать специальные имена. В таком случае не изменяйте имя,
предоставленное вам поставщиком.

  1. Откройте компонент «Система», нажав кнопку Пуски выбрав пункты Панель управления, Система и ее обслуживание и SYSTEM.

  2. В группе Имя компьютера, имя домена и параметры рабочей группы нажмите кнопку Изменить параметры.
    Введите пароль администратора или подтверждение пароля, если появится соответствующий запрос.

  3. На вкладке Имя компьютера нажмите Изменить.

  4. В поле Компьютер удалите старое имя компьютера, введите новое и нажмите кнопку ОК.
    Если компьютер входит в состав домена, вам будет предложено ввести имя и
    пароль учетной записи, имеющей разрешение переименовывать компьютер в
    домене.

I’m using exim on both the sending and relay hosts, the sending host seems to offer:

HELO foo_bar.example.com

Response:

501 Syntactically invalid HELO argument(s)

asked Sep 17, 2008 at 19:48

Ranguard's user avatar

RanguardRanguard

2,7463 gold badges20 silver badges15 bronze badges

answered Sep 17, 2008 at 19:54

benefactual's user avatar

benefactualbenefactual

7,0495 gold badges23 silver badges16 bronze badges

1

Underscores aren’t actually valid in internet host names, despite some people using them anyway. A sane DNS server should not allow you to have records for them.

Change your system’s host name so it’s valid, hopefully this will fix it.

answered Sep 17, 2008 at 19:59

MarkR's user avatar

MarkRMarkR

62.4k14 gold badges116 silver badges151 bronze badges

After spending so many hours trying to fix this problem, which in my case just come up from nothing, I ended up with a solution. In my case, only the systems deployed to Suse OSs suddenly stopped sending emails but not those ( the same ) running on Ubuntu. After exhausting and eliminating all the suggested possibilities of this problem and even considering to change de OS of those machines, I found out that somehow the send email service is sensible to the hostname of the host machine. In the Ubuntu machines the file /etc/hosts have only the following line:

127.0.0.1 localhost

and so were the Suse machines, which stopped sending the emails. After editing the /etc/hosts from Suse machines to

127.0.0.1 localhost proplad

where proplad is the hostname of the machine, the errors were vanished. It seems that some security policy ( maybe from the smtp service ) uses the hostname information carried through the API, which was being ignored in the case of the Ubuntu machines, but not in the case of Suse machines. Hope this helps others, avoiding massive hours of research over the internet.

answered Apr 26, 2016 at 11:35

Digao's user avatar

DigaoDigao

5208 silver badges22 bronze badges

Diago’s answer helped me solve the problem I have been trying to figure out.

Our Suse OS also stopped working out of nowhere. Tried every suggestion that I found here and on google. Nothing worked. Tried adding our domain to etc/hosts but that did not help.

Got the hostname of server with the hostname command. Added that hostname to the etc/hosts file just like Digao suggested.

127.0.0.1 localhost susetest

I saved the changes, then ran postfix stop, postfix start. And works like a charm now.

halfer's user avatar

halfer

19.8k17 gold badges98 silver badges185 bronze badges

answered Jun 21, 2016 at 16:43

Arnold's user avatar

The argument to HELO should be a hostname or an IP address. foo_bar.example.com is neither an IP address nor a hostname (underscores are illegal in hostnames), so the error message is correct and there is nothing to fix.

answered Sep 18, 2008 at 1:21

Jörg W Mittag's user avatar

Jörg W MittagJörg W Mittag

362k75 gold badges440 silver badges647 bronze badges

Using qmail I came across this problem. I realised this was because of a previously unfinished installation.

1) When sending email qmail announces itself to other SMTP servers with «HELO …» and then it adds what is in the file at: /var/qmail/control/me

(sometimes the file is located at /var/qmail/control/helohost)

2) This file should have a hostname with a valid DNS entry in.

Mine did not it had (none) which is why mails were failing to be sent.

answered Jan 4, 2012 at 7:40

Mazatec's user avatar

MazatecMazatec

11.4k23 gold badges71 silver badges108 bronze badges

I found that my local dev server suddenly stopped sending emails (using external SMTP) and on the server logs I found:

rejected EHLO from cpc96762-*******.net [..**.68]: syntactically invalid argument(s): 127.0.0.1:8888/app_dev.php

127.0.0.1:8888/app_dev.php is my local URL, I am using Docker, Symfony and Swift Mailer.

The only solution that helped in my case was adding the parameter:

local_domain = "localhost"

to my Swift Mailer configuration. That solved all the problems.

See the docs for the Swift Mailer local_domain option: https://symfony.com/doc/current/reference/configuration/swiftmailer.html#local-domain

Julia's user avatar

Julia

1,9121 gold badge8 silver badges22 bronze badges

answered Mar 9, 2021 at 12:15

Kris's user avatar

KrisKris

112 bronze badges

Steps to reproduce

It seems my Nextcloud installation sends EHLO _ and then HELO _ which is not accepted by my mailserver. It happens with every possible configuration combination (via SMTP) with the mailserver of my Provider smtp.world4you.com.

Expected behaviour

Nextcloud should send the FQDN instead of the underscore.

Actual behaviour

When Testing the Mail Connection it sends a underscore right after the HELO command which is not accepted by my Mailserver since it is invalid behaviour.
http://www.samlogic.net/articles/smtp-commands-reference.htm

When connecting to my actual Mailserver I get following Error with any Mail Address combination:

(Fehler: Expected response code 250 but got code "501", with message "501 Syntactically invalid HELO argument(s) ")

I tested the behaviour by running a Netcat listener locally and trying to connect to it instead of the Mailserver to retrive the commands sent by Nextcloud. This is the full output:

~# nc -nvlp 25
Ncat: Version 7.70 ( https://nmap.org/ncat )
Ncat: Listening on :::25
Ncat: Listening on 0.0.0.0:25
Ncat: Connection from 192.168.X.Y.
Ncat: Connection from 192.168.X.Y:55132.
220 localhost Wed, 03 Apr 2019 12:33:20 +0200
EHLO _
250 Succ
MAIL FROM:<asdf@asdf.fdsa>
250  
RCPT TO:<mail@to.at>
250  
DATA
250  
QUIT
250 

Server configuration

I am using this Docker Image in Unraid:
https://forums.unraid.net/topic/48383-support-linuxserverio-nextcloud/
Operating system: Docker

Web server:

I am using a Letsencrypt Docker with nginx running as a reverse proxy to get a certificate.
Nextcloud runs on the docker in nginx Version: nginx version: nginx/1.14.2

Database: MariaDB

PHP version:

PHP 7.2.14 (cli) (built: Jan 12 2019 20:59:08) ( NTS )
Copyright (c) 1997-2018 The PHP Group
Zend Engine v3.2.0, Copyright (c) 1998-2018 Zend Technologies
    with Zend OPcache v7.2.14, Copyright (c) 1999-2018, by Zend Technologies

Nextcloud version: Nextcloud 15.0.5

Updated from an older Nextcloud/ownCloud or fresh install: fresh install a few weeks ago, but it did not work back then either.

Where did you install Nextcloud from: https://forums.unraid.net/topic/48383-support-linuxserverio-nextcloud/

Signing status:

Signing status

No errors have been found.

List of activated apps:

App list

Enabled:
  - accessibility: 1.1.0
  - activity: 2.8.2
  - apporder: 0.6.0
  - bruteforcesettings: 1.3.0
  - calendar: 1.6.4
  - circles: 0.16.2
  - cloud_federation_api: 0.1.0
  - comments: 1.5.0
  - contacts: 3.0.5
  - dav: 1.8.1
  - federatedfilesharing: 1.5.0
  - federation: 1.5.0
  - files: 1.10.0
  - files_pdfviewer: 1.4.0
  - files_sharing: 1.7.0
  - files_texteditor: 2.7.0
  - files_trashbin: 1.5.0
  - files_versions: 1.8.0
  - files_videoplayer: 1.4.0
  - firstrunwizard: 2.4.0
  - gallery: 18.2.0
  - logreader: 2.0.0
  - lookup_server_connector: 1.3.0
  - nextcloud_announcements: 1.4.0
  - notifications: 2.3.0
  - oauth2: 1.3.0
  - password_policy: 1.5.0
  - provisioning_api: 1.5.0
  - serverinfo: 1.5.0
  - sharebymail: 1.5.0
  - support: 1.0.0
  - survey_client: 1.3.0
  - systemtags: 1.5.0
  - theming: 1.6.0
  - twofactor_backupcodes: 1.4.1
  - updatenotification: 1.5.0
  - workflowengine: 1.5.0
Disabled:
  - admin_audit
  - encryption
  - files_external
  - user_ldap

Are you using external storage, if yes which one: no

Are you using encryption: no

Are you using an external user-backend, if yes which one: no

Client configuration

Browser: Chrome

Operating system: Windows 10

Logs

Web server error log

Web server error log

Nothing in /var/log/nginx/error.log.

Nextcloud log (data/nextcloud.log)

Nextcloud log
These are Logs associated with Mail but I do not think they a realated to the issue.

{"reqId":"FC0TigB7PrvGlNeEYV6D","level":3,"time":"2019-04-03T10:37:51+00:00","remoteAddr":"192.168.X.Y","user":"user","app":"PHP","method":"POST","url":"/settings/admin/mailtest","message":"Uninitialized string offset: 3 at /config/www/nextcloud/3rdparty/swiftmailer/swiftmailer/lib/classes/Swift/Transport/AbstractSmtpTransport.php#469","userAgent":"Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/73.0.3683.86 Safari/537.36","version":"15.0.5.3"}
{"reqId":"4Up3yTIhBavWrO9UxXNv","level":3,"time":"2019-04-03T10:49:32+00:00","remoteAddr":"192.168.X.Y","user":"user","app":"PHP","method":"POST","url":"/settings/admin/mailtest","message":"Uninitialized string offset: 3 at /config/www/nextcloud/3rdparty/swiftmailer/swiftmailer/lib/classes/Swift/Transport/AbstractSmtpTransport.php#469","userAgent":"Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/73.0.3683.86 Safari/537.36","version":"15.0.5.3"}

Ошибка в The Bat при отправке писем — syntactically invalid HELO argument(s)

Как правило, данная ошибка возникает из-за того, что The bat представляется почтовому серверу с некорректным именем при отправке письма — например, если имя компьютера кириллицей или в имени есть символы _ или !.

Есть некоторые пути решения данной проблемы, но и они не всегда могут помочь.

  • Первое и основное решение — изменить имя компьютера на латинские символа вида mypc.
    Заходим в ПускПанель управленияСистемаДополнительные параметрыИмя компьютера и изменяем имя на латинские буквы, без лишних символов.

  • Второе решение — прописать запись в файл hosts. Сначала вам нужно узнать ваш ip адрес в сети интернет (например, на сайте myip.ru). Cкопируйте оттуда ip, далее откройте файл WindowsSystem32driversetchosts и пропишите в конец файла строчку: IP mycomputer(где IP — ваш внешний ip-адрес, полученный с помощью myip.ru).

Используйте самую последнюю версию почтовой программы The bat. Если и это не помогает избежать проблемы — попробуйте использовать другую почтовую программу.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка switch off engine and check coolant level
  • Ошибка svs на лифан смайли что это такое
  • Ошибка steam is not running на пиратке
  • Ошибка steam is not installed please install it first
  • Ошибка steam is not available