Ошибка switch off engine and check coolant level

Фото в бортжурнале Audi S5 (1G)

Полный размер

В том году меня парила ошибка по уровню антифриза. Первые пару раз я параноидально шел любоваться на полный бачок, потом забил. Появлялось сие после ночной стоянки, минуты через три проходило и женисьоноконем. Потом я поменял бачок ОЖ на новый и забыл.
А она про меня — нет.
Недавно снова стала доставать после ночной стоянки. Я сказал «пшланах, не до тебя». Стала доставать вообще при старте авто. А теперь и на ходу иногда, когда после отжига накатиком на 6-й 50 кмч ползу. Надоело. Полез.
Один татуеированный омерикос на своем вмдео посетовал на ту ж фигню и роказал как он ее победил.
Спасибо ему.
Надо поднять бачок ОЖ, скинуть фишку и просто зачистить контакты. Надеть назад. Мне помогло.
Всем бобра.

Цена вопроса: 0 ₽
Пробег: 189 000 км


  1. VooDooX

    Re: A6C6, 2008, 2.4BDW — после ТО с заменой свечей — лампа системы выпуска (check eng

    Проблема решена, как и сказал partizan312, оказалось дело в топливном фильтре на 6 бар. Поставил на 4 бара, машина стала заводиться и на горячую. Поехал на диагностику, ошибки (которые появились после первого сброса и до замены фильтра) те же самые (1137/1139) убрали, посмотрели там на работающий двигатель, все в норме.
    Собственно наверное вопрос закрыт.

    Спасибо ответившим.


  2. Asasin

    Горит желтая иконка с изображением двигателя. Передний привод, 2,8.
    Подскажите, ездить нельзя, срочно на диагностику?
    Блин, сорри, А6С6.


  3. Леони

    Re: Загорелся check, А6С7

    Бензин или свеча, наверное пропуски зажигания. По идее диагностика нужна.


  4. Asasin

    Re: Загорелся check, А6С7

    Причем абсолютно никаких различий в работе агрегата между «до загорания лампы» и «после».


  5. mudrec

    26 дек 2006
    4.188
    Нижегородская обл.
    А8 D3

    Re: Загорелся check, А6С7

    Бензин. Проверить, сбросить, ездить дальше.


  6. Asasin

    Re: Загорелся check, А6С7

    А кто из одноклубников поможет проверить и сбросить? Не посоветуете? А то ить в Таганке запись через неделю.


  7. Juls

    Re: Загорелся check, А6С7Бедная смесь скорее всего по каким-то причинам или пропуски зажигания.


  8. mudrec

    26 дек 2006
    4.188
    Нижегородская обл.
    А8 D3

    Re: Загорелся check, А6С7

    Могу. Но я далеко м. Аэропорт


  9. jokeer007

    Re: Загорелся check, А6С7

    Да в целом не страшно это… Не раз на разных авто такое было… Тупо бенз г


  10. Nicola_SPB

    6 окт 2011
    54
    A6/C7 2.0TFSI 11г.

    Re: Загорелся check, А6С7

    Может быть все что угодно. Например, мне на пассате меняли впускной коллектор по гарантии. Хотя изменений в поведении авто не заметил.


  11. andreyy

    Re: Загорелся check, А6С7а что с гарантией при использовании?


  12. point1203

    12 окт 2009
    4
    A6/Allroad 2.7 01г

    Re: Загорелся check, А6С7

    sos!Прошу помощи у тех,у кого есть Алроид2001года.Помогите разобраться в Audi Navigation Plus bzw/Заранее благодарю


  13. Brigadier

    Команда форума

    Re: Загорелся check, А6С7Название темы и раздел не смущают?


  14. Vit3

    Re: Загорелся check, А6С7

    У меня тоже А6 С7 загорелся чек энжин…передний привод 2,8 после дозаправки! Как у Вас проблема разрешилась?


  15. Asasin

    Re: Загорелся check, А6С7

    «Чистка каналов вторичного воздуха» в Таганке. Рекомендую, если авто ведет себя без изменений (как у меня было), просто обнулить и посмотреть что дальше будет. Что-то кажется мне, что больше чек энгин не зажжется.


  16. igozavr

    13 май 2008
    344
    Audi A7 3.0 TFSI

    Насколько я помню это глюк всех А6. Наступает холодах и через минуту исчезает. Ведь так у тебя? Решением было кажется немного долить антифриза. У меня тоже при холоде такое, только дизель.


  17. Марат007

    19 июл 2011
    27
    3.0 quattro

    долил до максимума, все равно зараза горит… бывает мигает целый день…


  18. igozavr

    13 май 2008
    344
    Audi A7 3.0 TFSI

    Если дольше чем пару минут, то точно что-то не впорядке. Ошибки и датчик смотреть.

  • #1

Hello guys,

I know there are tons of coolant threads here, but i got the message as above, but my coolant levels were fine… faulty expansion tank sensor maybe ?

Any thoughts ?

Thanks in advance !

  • #2

Hello guys,

I know there are tons of coolant threads here, but i got the message as above, but my coolant levels were fine… faulty expansion tank sensor maybe ?

Any thoughts ?

Thanks in advance !

Check again once the car has cooled down and see if it drops.

  • #3

correct me if im right, but shouldnt coolant level increase when car is cooled ?

L_G


  • #4

No, given water expands when it is heated why would the level go down?

Lehn


  • #5

correct me if im right, but shouldnt coolant level increase when car is cooled ?

You’re right, if the car is hot the coolant level is low until you open the lid of the coolant tank then it rises pretty fast. I can confirm this since I got the warning myself and checked the coolant level (be careful if you check it while the engine is hot since there may be released some steam when you open the lid and the hot air is getting out).

It’s because the air in the top of the tank is also getting hot and thus expanding as well which will push the coolant down since the hot air has nowhere to go. When you open the lid the air can get away and the coolant rises.

The coefficient of expansion of air is 0.0034/k while it’s 0.000214/k for water. In other words the same volume of air expands almost 16 times more than the same volume of water.

Last edited: Aug 18, 2019

AlS3BE


  • #6

Check the contacts on the coolant sensor. Sometimes they get corroded so remove quick clean and back on and see if that helps.

  • #7

You’re right, if the car is hot the coolant level is low until you open the lid of the coolant tank then it rises pretty fast. I can confirm this since I got the warning myself and checked the coolant level (be careful if you check it while the engine is hot since there may be released some steam when you open the lid and the hot air is getting out).

It’s because the air in the top of the tank is also getting hot and thus expanding as well which will push the coolant down since the hot air has nowhere to go. When you open the lid the air can get away and the coolant rises.

The coefficient of expansion of air is 0.0034/k while it’s 0.000214/k for water. In other words the same volume of air expands almost 16 times more than the same volume of water.

Every day is a school day.

  • #8

Thanks guys ! I swapped out the expansion tank for a new one and all is well again ! Probably faulty sensor

  • #9

It’s because the air in the top of the tank is also getting hot and thus expanding as well which will push the coolant down since the hot air has nowhere to go. When you open the lid the air can get away and the coolant rises.

I think there is a misunderstanding of the physics here. Water is incompressible, and when it gets hot it expands. Nothing can stop this. Air on the other hand is compressible, and obeys the gas laws. PV=KT. So if the volume is fixed and the temperature rises, the pressure rises. That’s why the water in your radiator can exceed 100 C without boiling — the increased air pressure in the space above it raises the boiling point, just like a pressure cooker. If you are unwise enough to remove the pressure cap while the engine is hot all kinds of things may happen, including instant boiling if the engine is very hot. However this does not change the volume of the water.

Lehn


  • #10

I think there is a misunderstanding of the physics here. Water is incompressible, and when it gets hot it expands. Nothing can stop this. Air on the other hand is compressible, and obeys the gas laws. PV=KT. So if the volume is fixed and the temperature rises, the pressure rises. That’s why the water in your radiator can exceed 100 C without boiling — the increased air pressure in the space above it raises the boiling point, just like a pressure cooker. If you are unwise enough to remove the pressure cap while the engine is hot all kinds of things may happen, including instant boiling if the engine is very hot. However this does not change the volume of the water.

I stand corrected. But then I can’t explain why the coolant level is dropping with a hot engine.

  • #11

I haven’t checked on my own car, but assuming the level does drop when hot it is probably due to the internal volume of the coolant system and its plumbing increasing when hot and under pressure by more than the expansion of the coolant itself. The coolant volume increase is around 20 cc max, so quite small effects matter.

Neil C


  • #12

I hope everyone is taking note of the lesson. . . . there may be a test !
:haha:

Lehn


  • #13

I hope everyone is taking note of the lesson. . . . there may be a test !
:haha:

I sure don’t know whom or what to believe anymore :readit:

  • #14

Just check your coolant level on a cold engine on a level surface, it must be between the high and low levels, if dead on the low level add some and then keep an eye on it on a cold engine again and the same level surface, if it drops, you have an issue.

  • #15

Just checked the handbook and it says the level should be mid-way between max and min marks when cold, and may rise just above max when hot. If your level is dropping when the engine is hot, you have, as Flying Scotsman says, an issue.

Lehn


  • #16

Just checked the handbook and it says the level should be mid-way between max and min marks when cold, and may rise just above max when hot. If your level is dropping when the engine is hot, you have, as Flying Scotsman says, an issue.

Yah that’s what I have concluded by now. I’m sure I got the leaking thermostat. Always driving with 1 litre of demineralized water in the boot. I just thought it was like that before I got the warning low coolant level but I might just remember wrong.

rory182


  • #17

Possible airlock. I had a TTS until recently and after a coolant system flush I got similar warnings. Checked the header tank and level was down, checked it again and it was empty, but no leaks… As I was on hold on the phone to the garage I opened the expansion cap and the airlock suddenly vented and the reservoir bubbled up with coolant. Need to ensure no air trapped in the system when filling.

При прогреве двигателя до 90-95 градусов появлялась эта ошибка, хотя уровень масла в норме. Тут скорее всего косяк в датчике — надо снимать и смотреть. Как раз подходило время к замене масла. Загнал на яму, слил масло, снял датчик. Он не особо приятной конструкции, узнал что новый стоит 70$ и немного офигел! Пробуем оживить этот — снимаем верхнюю защелку и все обильно промываем вэдэшкой, несколько раз, до тех пор, пока она не будет выливаться чистой, без примеси масла. Все собираем назад и проверяем — никаких ошибок!

Кстати фильтр брал Mahle а масло как обычно — Titan.

Price tag: $45 Mileage: 147800 km

Recommendations

Не тяни убьёшь распредвалы ценник будет ппц(( меряй давление однозначно

Да, поеду замерять…

нет, но ошибка пропала

Масло прогревал до 90-95?

да. Вот сегодня снова съезжу покатаюсь, а то до работы не успевает прогреться

Лучше прогрей, если исчезло, значит ты легко отделался .

да. Вот сегодня снова съезжу покатаюсь, а то до работы не успевает прогреться

Ошибка пропала из за того что ты поменял масло и фильтр. Возможно проблема была в фильтра но никак не из за датчика давления. И да лучше проверь давление. После этого можешь радоваться и говорить всем нам, что вы ошиблись и я был прав. Так как попустительство выльется в 2к.

Топикастер, не нужно надеятся на ремонт за 20 рублей. Это Ауди с пробегом почти 150 тысяч. Только комплексный подход и только у СТО которые специализируются на ауди. И знают куда впихнуть механический манометр. Твои действия должны быть следующими: Побыстрей ехать на хорошее СТО которое чинит TFSI движки и мерять давление масла.

причем тут давление! пишет про уровень масла. правильно что копал в сторону датчика. это конечно при условии правильной названии ошибки

это не причем. должна быть ошибка OIL PRESURE! с такой же лейкой

Предупреждение при работающем двигателе
В этом режиме датчики давления контролируются в зависимости от температуры масла и начиная с опре делённого порогового значения частоты вращения. Состояние датчиков давления масла постоянно контролируется на холодном двигателе (ниже
60° C), а также на частоте вращения холостого хода. На прогретом двигателе этот контроль произво дится лишь на повышенных частотах вращения. В данном режиме при разомкнутых контактах датчика включается „Красная аварийная лампа“ одновре менно с выводом текстового сообщения „Заглушить двигатель и проверить уровень масла“ в комбина ции приборов.

Информация из:
«Изменения в 4 цилиндровом двигателе TFSI с цепью в приводе ГРМ
Программа самообучения 436″

получается нет давления масла на высоких оборотах?
тогда надо проверить клапан регулирующий работу масл насоса.
ну это конечно мало шансов. и лучше его отключить если поедет своим ходом.если конечно насос двух ступенчатый. пусть давление будет чуть больше на оборотах

Я думаю масленка на холостых появляется. При не сработке датчика высокого давления другая ошибка. Скорей всего при остановке на светофорах и тд. Просто в тексте нет этой инфы.

согласен мало инфы. такую ошибку вроде не встречал или забыл. как говориться — теперь буду знать!

спасибо за информацию, возьму его.

так у тебя ошибка по давлению масла очевидно

ну почему очевидно, пишет про уровень масла (oil level). Главное что помогла чистка датчика, а то новый брать за 70 уе как-то дороговато.

ну это она пишет так, а красная масленка и «выключи двигатель» появляется при потере давления. плюс на прогретом двигателе — типичный симптом.

Вот такая бяка донимает меня уже на протяжении пары недель.
Если раньше сообщение появлялось только в очень жаркую погоду и после долгого ползания по пробкам, то в последнее время систематизировать появление этого сообщения не удается вообще.

Помню, когда эта ошибка вылезла в первый раз, тут же нашел, где припарковаться, остановился, заглушил, открыл капот, глянул — уровень в норме.

В нижней части бачка с антифризом располагается тот самый датчик уровня. Отсоединил штекер, подводящий питание к нему, повертел в руках, осмотрел — ни каких видимых повреждений ни проводов, ни самого штекера.

Надо будет поискать в Эльзе электрическую схему и прозвонить провода. А вообще в интернете ходит информация о том, что проблема это известная и корень зла здесь — сам датчик уровня, встроенный в бачок. Если прозвонка ни чего не покажет, буду менять бачок, заодно и антифриз сменю.

UPD:
С момента отключения датчика для визуального осмотра, ошибка больше ни разу не появлялась. Видимо просто закисли контакты в самом разъеме. Я рад, что все закончилось именно так 🙂

Тема в разделе «A5», создана пользователем matrixs, 3 дек 2013 .

Вы используете устаревший браузер. Этот и другие сайты могут отображаться в нём некорректно.
Необходимо обновить браузер или попробовать использовать другой.

  • Home
  • Forum
  • Main Model-Line Discussion
  • B8 A4
  • Switch off engine and check coolant level Warning

  1. 06-06-2022 04:11 PM


    #1

    DrGER is offline


    Veteran Member

    Three Rings

    DrGER's Avatar


    Switch off engine and check coolant level Warning

    Got a «Switch off engine and check coolant level» warning leaving the office today. Coolant level OK, of course. Appears that the integrated coolant reservoir level sensor can go dodgy over time. FCP sells the OE P/N 8K0121403AC for $76 — probably not worth trying to save a few dollars with an aftermarket tank. Looks easy enough to replace. Still, a pain… —g

    2014 B8.5 A4Q P+ 2.0T 6MT Monsoon Grey. Previous: 2009 B8 A4Q P+ 2.0T 6MT Brilliant Red; 2005 B6 A4Q 1.8T 6MT Cambridge Green; 1995 B4 A90Q V6 5MT Pearl White; 1990 B3 A80Q I5 5MT Crystal Silver; 1984 C3 5000S I5 5MT Montego Black; 1978 C2 5000 I5 4AT Helios Blue; 1977 C1 100LS I4 4AT Signal Green; 1974 B1 Fox I4 4AT Sahara Sand.


  2. 06-08-2022 04:04 AM


    #2

    silver_tt is offline


    Senior Member

    Three Rings


    Be sure there�s no coolant migration from the integrated sensor


  3. 06-08-2022 06:15 AM


    #3

    Theiceman is offline


    Veteran Member

    Four Rings

    Theiceman's Avatar


    Quote Originally Posted by DrGER
    View Post

    Got a «Switch off engine and check coolant level» warning leaving the office today. Coolant level OK, of course. Appears that the integrated coolant reservoir level sensor can go dodgy over time. FCP sells the OE P/N 8K0121403AC for $76 — probably not worth trying to save a few dollars with an aftermarket tank. Looks easy enough to replace. Still, a pain… —g

    pump the old stuff out, its expensive lol.

    2014 A4 2.0TQ Technik Manual
    2006 A4 2.0TQ Manual
    1978 Porsche 911SC Targa
    1976 Yamaha XS 360


  4. 06-08-2022 09:02 AM


    #4

    DrGER is offline


    Veteran Member

    Three Rings

    DrGER's Avatar


    @silver_tt : No coolant loss from the system that I can discern — cold coolant level in tank is constant.

    @Theiceman : Running that experiment is a reasonable idea if I can source a bottle of G13 locally in the next few days. —g

    2014 B8.5 A4Q P+ 2.0T 6MT Monsoon Grey. Previous: 2009 B8 A4Q P+ 2.0T 6MT Brilliant Red; 2005 B6 A4Q 1.8T 6MT Cambridge Green; 1995 B4 A90Q V6 5MT Pearl White; 1990 B3 A80Q I5 5MT Crystal Silver; 1984 C3 5000S I5 5MT Montego Black; 1978 C2 5000 I5 4AT Helios Blue; 1977 C1 100LS I4 4AT Signal Green; 1974 B1 Fox I4 4AT Sahara Sand.


  5. 06-09-2022 04:36 AM


    #5

    Theiceman is offline


    Veteran Member

    Four Rings

    Theiceman's Avatar


    Quote Originally Posted by DrGER
    View Post

    @silver_tt : No coolant loss from the system that I can discern — cold coolant level in tank is constant.

    @Theiceman : Running that experiment is a reasonable idea if I can source a bottle of G13 locally in the next few days. —g

    I have a ww pump I got from a wreckers and a 12v plug in supply from some old technology I’ve had for years. Works great for this stuff.

    Sent from my SM-G973W using Audizine Forum mobile app

    2014 A4 2.0TQ Technik Manual
    2006 A4 2.0TQ Manual
    1978 Porsche 911SC Targa
    1976 Yamaha XS 360


Tags for this Thread

Bookmarks

Bookmarks


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
  • BB code is On
  • Smilies are On
  • [IMG] code is On
  • [VIDEO] code is On
  • HTML code is Off

Forum Rules

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка steam is not running на пиратке
  • Ошибка steam is not installed please install it first
  • Ошибка steam is not available
  • Ошибка steam init failed check is steam running
  • Ошибка steam fatal error что делать