Ошибка подсказки смотрите логи майнкрафт jei

Решено


«ошибка подсказки,смотрите в логах»


Dv1Corn

Автор:

Dv1Corn
15 августа 2020 в Тех. Поддержка/Вопросы

Подписчики
0

Рекомендованные сообщения

Рекомендовано

Опубликовал

Hufool, 17 августа 2020

Здравствуйте.

Данный крафт специально выключен т.к данная пластина нигде не используется.

Закрыто.

Рекомендовано

Hufool

0 реакций


Перейти к сообщение

Dv1Corn

Новобранец

Dv1Corn

Опубликовано: 15 августа 2020

    • Share

Опубликовано: 15 августа 2020

  1. Dv1Corn
  2. HT 1.12.2 #1
  3. Нет.-
  4. dv1corn#3191
  5. Дополнительная информация:
    тык
    При крафте пластины из кварца в компакторе,выдаёт ошибку про логи,пофиксите по возможности С:
Ссылка на комментарий

  • Рекомендованный комментарий

Hufool

Новичок

Hufool

Опубликовано: 17 августа 2020

  • Рекомендованный комментарий
    • Share

Опубликовано: 17 августа 2020

Здравствуйте.

Данный крафт специально выключен т.к данная пластина нигде не используется.

Закрыто.

Ссылка на комментарий

  • 2 г

    Hufool locked this тему


Гость

Эта тема закрыта для публикации сообщений.

Подписчики
0

Перейти к списку тем

  • Сейчас на странице

      0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу.

Logs (Most issues require logs to diagnose):

Spoiler

Please post logs using one of the following sites (Thank you Lumber Wizard for the list):

https://gist.github.com/100MB Requires member (Free)

https://pastebin.com/: 512KB as guest, 10MB as Pro ($$$)

https://hastebin.com/: 400KB

Do NOT use sites like Mediafire, Dropbox, OneDrive, Google Drive, or a site that has a countdown before offering downloads.

What to provide:

…for Crashes and Runtime issues:

Minecraft 1.14.4 and newer:

Post debug.log

Older versions:

Please update…

…for Installer Issues:

Post your installer log, found in the same place you ran the installer

This log will be called either installer.log or named the same as the installer but with .log on the end

Note for Windows users:

Windows hides file extensions by default so the installer may appear without the .jar extension then when the .log is added the log will appear with the .jar extension

Where to get it:

Mojang Launcher: When using the Mojang launcher debug.log is found in .minecraftlogs.

Curse/Overwolf: If you are using the Curse Launcher, their configurations break Forge’s log settings, fortunately there is an easier workaround than I originally thought, this works even with Curse’s installation of the Minecraft launcher as long as it is not launched THROUGH Twitch:

Spoiler

  1. Make sure you have the correct version of Forge installed (some packs are heavily dependent on one specific build of Forge)
  2. Make a launcher profile targeting this version of Forge.
  3. Set the launcher profile’s GameDir property to the pack’s instance folder (not the instances folder, the folder that has the pack’s name on it).
  4. Now launch the pack through that profile and follow the «Mojang Launcher» instructions above.

Video:

or alternately, 

Fallback («No logs are generated»):

If you don’t see logs generated in the usual place, provide the launcher_log.txt from .minecraft

Server Not Starting:

Spoiler

If your server does not start or a command window appears and immediately goes away, run the jar manually and provide the output.

Reporting Illegal/Inappropriate Adfocus Ads:

Spoiler

Get a screenshot of the URL bar or copy/paste the whole URL into a thread on the General Discussion board with a description of the Ad.

Lex will need the Ad ID contained in that URL to report it to Adfocus’ support team.

Posting your mod as a GitHub Repo:

Spoiler

When you have an issue with your mod the most helpful thing you can do when asking for help is to provide your code to those helping you. The most convenient way to do this is via GitHub or another source control hub.

When setting up a GitHub Repo it might seem easy to just upload everything, however this method has the potential for mistakes that could lead to trouble later on, it is recommended to use a Git client or to get comfortable with the Git command line. The following instructions will use the Git Command Line and as such they assume you already have it installed and that you have created a repository.

  1. Open a command prompt (CMD, Powershell, Terminal, etc).
  2. Navigate to the folder you extracted Forge’s MDK to (the one that had all the licenses in).
  3. Run the following commands:

    1. git init
    2. git remote add origin [Your Repository’s URL]

      • In the case of GitHub it should look like: https://GitHub.com/[Your Username]/[Repo Name].git
    3. git fetch
    4. git checkout —track origin/master
    5. git stage *
    6. git commit -m «[Your commit message]»
    7. git push
  4. Navigate to GitHub and you should now see most of the files.

    • note that it is intentional that some are not synced with GitHub and this is done with the (hidden) .gitignore file that Forge’s MDK has provided (hence the strictness on which folder git init is run from)
  5. Now you can share your GitHub link with those who you are asking for help.

[Workaround line, please ignore]

It’s not just JEI that’s being affected, any documentation using Patchouli is also failing, because they load the same source. If you check the client-side logs, there’s an error being thrown when recipe data is being sent over:

[00:52:06] [Render thread/ERROR] [minecraft/BlockableEventLoop]: Error executing task on Client
io.netty.handler.codec.EncoderException: java.io.UTFDataFormatException: malformed input around byte 2
	at net.minecraft.network.FriendlyByteBuf.m_130081_(FriendlyByteBuf.java:436) ~[client-1.18.2-20220404.173914-srg.jar%23337!/:?] {re:mixin,re:classloading}
	at net.minecraft.network.FriendlyByteBuf.m_130260_(FriendlyByteBuf.java:416) ~[client-1.18.2-20220404.173914-srg.jar%23337!/:?] {re:mixin,re:classloading}
	at net.minecraft.network.FriendlyByteBuf.m_130267_(FriendlyByteBuf.java:476) ~[client-1.18.2-20220404.173914-srg.jar%23337!/:?] {re:mixin,re:classloading}
	at net.minecraft.world.item.crafting.Ingredient.lambda$fromNetwork$4(Ingredient.java:192) ~[client-1.18.2-20220404.173914-srg.jar%23337!/:?] {re:mixin,pl:accesstransformer:B,re:classloading,pl:accesstransformer:B,pl:mixin:APP:botania_xplat.mixins.json:AccessorIngredient,pl:mixin:APP:crafttweaker.mixins.json:common.access.item.AccessIngredient,pl:mixin:A}
	at java.util.stream.StreamSpliterators$InfiniteSupplyingSpliterator$OfRef.tryAdvance(StreamSpliterators.java:1358) ~[?:?] {}
	at java.util.stream.ReferencePipeline.forEachWithCancel(ReferencePipeline.java:129) ~[?:?] {}
	at java.util.stream.AbstractPipeline.copyIntoWithCancel(AbstractPipeline.java:527) ~[?:?] {}
	at java.util.stream.AbstractPipeline.copyInto(AbstractPipeline.java:513) ~[?:?] {}
	at java.util.stream.AbstractPipeline.wrapAndCopyInto(AbstractPipeline.java:499) ~[?:?] {}
	at java.util.stream.AbstractPipeline.evaluate(AbstractPipeline.java:575) ~[?:?] {}
	at java.util.stream.AbstractPipeline.evaluateToArrayNode(AbstractPipeline.java:260) ~[?:?] {}
	at java.util.stream.ReferencePipeline.toArray(ReferencePipeline.java:616) ~[?:?] {}
	at net.minecraft.world.item.crafting.Ingredient.<init>(Ingredient.java:47) ~[client-1.18.2-20220404.173914-srg.jar%23337!/:?] {re:mixin,pl:accesstransformer:B,re:classloading,pl:accesstransformer:B,pl:mixin:APP:botania_xplat.mixins.json:AccessorIngredient,pl:mixin:APP:crafttweaker.mixins.json:common.access.item.AccessIngredient,pl:mixin:A}
	at net.minecraft.world.item.crafting.Ingredient.m_43938_(Ingredient.java:163) ~[client-1.18.2-20220404.173914-srg.jar%23337!/:?] {re:mixin,pl:accesstransformer:B,re:classloading,pl:accesstransformer:B,pl:mixin:APP:botania_xplat.mixins.json:AccessorIngredient,pl:mixin:APP:crafttweaker.mixins.json:common.access.item.AccessIngredient,pl:mixin:A}
	at net.minecraft.world.item.crafting.Ingredient.m_43940_(Ingredient.java:192) ~[client-1.18.2-20220404.173914-srg.jar%23337!/:?] {re:mixin,pl:accesstransformer:B,re:classloading,pl:accesstransformer:B,pl:mixin:APP:botania_xplat.mixins.json:AccessorIngredient,pl:mixin:APP:crafttweaker.mixins.json:common.access.item.AccessIngredient,pl:mixin:A}
	at net.minecraft.world.item.crafting.SimpleCookingSerializer.m_8005_(SimpleCookingSerializer.java:42) ~[client-1.18.2-20220404.173914-srg.jar%23337!/:?] {re:classloading,pl:accesstransformer:B}
	at net.minecraft.world.item.crafting.SimpleCookingSerializer.m_8005_(SimpleCookingSerializer.java:11) ~[client-1.18.2-20220404.173914-srg.jar%23337!/:?] {re:classloading,pl:accesstransformer:B}

So something is corrupting the transfer from server to client.

It’s not just JEI that’s being affected, any documentation using Patchouli is also failing, because they load the same source. If you check the client-side logs, there’s an error being thrown when recipe data is being sent over:

[00:52:06] [Render thread/ERROR] [minecraft/BlockableEventLoop]: Error executing task on Client
io.netty.handler.codec.EncoderException: java.io.UTFDataFormatException: malformed input around byte 2
	at net.minecraft.network.FriendlyByteBuf.m_130081_(FriendlyByteBuf.java:436) ~[client-1.18.2-20220404.173914-srg.jar%23337!/:?] {re:mixin,re:classloading}
	at net.minecraft.network.FriendlyByteBuf.m_130260_(FriendlyByteBuf.java:416) ~[client-1.18.2-20220404.173914-srg.jar%23337!/:?] {re:mixin,re:classloading}
	at net.minecraft.network.FriendlyByteBuf.m_130267_(FriendlyByteBuf.java:476) ~[client-1.18.2-20220404.173914-srg.jar%23337!/:?] {re:mixin,re:classloading}
	at net.minecraft.world.item.crafting.Ingredient.lambda$fromNetwork$4(Ingredient.java:192) ~[client-1.18.2-20220404.173914-srg.jar%23337!/:?] {re:mixin,pl:accesstransformer:B,re:classloading,pl:accesstransformer:B,pl:mixin:APP:botania_xplat.mixins.json:AccessorIngredient,pl:mixin:APP:crafttweaker.mixins.json:common.access.item.AccessIngredient,pl:mixin:A}
	at java.util.stream.StreamSpliterators$InfiniteSupplyingSpliterator$OfRef.tryAdvance(StreamSpliterators.java:1358) ~[?:?] {}
	at java.util.stream.ReferencePipeline.forEachWithCancel(ReferencePipeline.java:129) ~[?:?] {}
	at java.util.stream.AbstractPipeline.copyIntoWithCancel(AbstractPipeline.java:527) ~[?:?] {}
	at java.util.stream.AbstractPipeline.copyInto(AbstractPipeline.java:513) ~[?:?] {}
	at java.util.stream.AbstractPipeline.wrapAndCopyInto(AbstractPipeline.java:499) ~[?:?] {}
	at java.util.stream.AbstractPipeline.evaluate(AbstractPipeline.java:575) ~[?:?] {}
	at java.util.stream.AbstractPipeline.evaluateToArrayNode(AbstractPipeline.java:260) ~[?:?] {}
	at java.util.stream.ReferencePipeline.toArray(ReferencePipeline.java:616) ~[?:?] {}
	at net.minecraft.world.item.crafting.Ingredient.<init>(Ingredient.java:47) ~[client-1.18.2-20220404.173914-srg.jar%23337!/:?] {re:mixin,pl:accesstransformer:B,re:classloading,pl:accesstransformer:B,pl:mixin:APP:botania_xplat.mixins.json:AccessorIngredient,pl:mixin:APP:crafttweaker.mixins.json:common.access.item.AccessIngredient,pl:mixin:A}
	at net.minecraft.world.item.crafting.Ingredient.m_43938_(Ingredient.java:163) ~[client-1.18.2-20220404.173914-srg.jar%23337!/:?] {re:mixin,pl:accesstransformer:B,re:classloading,pl:accesstransformer:B,pl:mixin:APP:botania_xplat.mixins.json:AccessorIngredient,pl:mixin:APP:crafttweaker.mixins.json:common.access.item.AccessIngredient,pl:mixin:A}
	at net.minecraft.world.item.crafting.Ingredient.m_43940_(Ingredient.java:192) ~[client-1.18.2-20220404.173914-srg.jar%23337!/:?] {re:mixin,pl:accesstransformer:B,re:classloading,pl:accesstransformer:B,pl:mixin:APP:botania_xplat.mixins.json:AccessorIngredient,pl:mixin:APP:crafttweaker.mixins.json:common.access.item.AccessIngredient,pl:mixin:A}
	at net.minecraft.world.item.crafting.SimpleCookingSerializer.m_8005_(SimpleCookingSerializer.java:42) ~[client-1.18.2-20220404.173914-srg.jar%23337!/:?] {re:classloading,pl:accesstransformer:B}
	at net.minecraft.world.item.crafting.SimpleCookingSerializer.m_8005_(SimpleCookingSerializer.java:11) ~[client-1.18.2-20220404.173914-srg.jar%23337!/:?] {re:classloading,pl:accesstransformer:B}

So something is corrupting the transfer from server to client.

Решение технических проблем — это еще один вид служения и добровольной помощи и, в какой то степени, общение и психологическая помощь тоже, с дружными комьюнити. Но, в связи с тем, что замечается тенденция ухода добровольцев, в частности, таких как @JIpuDymau_Nik, @Anarchist, и многих других, которых я не знаю, а стабильный приток новичков особо не наблюдается, да и помощь оказывается не всегда оперативно 24/7. Призываю всех неравнодушных, делиться своим знанием и опытом в этом деле, я выложу свое мнение, но не даю гарантии, потому что опыт пришел ко мне спонтанно, без учебников. Теории недостаточно, нужна практика и ошибка… Удачи вам!

Сразу скажу, что я не претендую на стопроцентную результативность и полезность этого теоритического гайда, я обычный пользователь-активист, который захотел похвастаться поделиться опытом, ни в коем случае не являюсь техническим мастером, это просто, умение пришло ко мне по Неизвестным факторам или Удачным обстоятельствам, Карма или Судьба, Высшие Силы или Бесконечный Космос, называйте как хотите, но что-то, от меня независящее, как по прямым рельсам, привело к этому виду помощи, к частичному реализацию Духа Служения Обществу, естественно, что НЕ безвозмезднос небольшим, но стабильным удовлетворением своего «Я» или «эго», этим умением воспользовался и наверное, имею права хвастаться сказать, что за столь короткий период времени (3 месяца), на одном лишь решении технических проблем, тяжелым трудом заслужил порядка +10 подписчиков, +35 лайков, это как мотивация, но не главное… Удачи в развитии!

——————————————————————————

Как читать краш-репорты?

Во первых, вы должны научиться базовым основам чтения краш-репортов, и поискам проблемных модов, начните с этого:

Во вторых, допустим вы умеете читать краш-репорты, но пытаться решать проблемы только этим, ни к чему не приведут, этого недостаточно, а в некоторых случаях могут сделать хуже.

Различия между crash и latest и debug логов.

Некоторые ошибочно полагают, что все обходится одним только крашрепорт файлом, а фиксится все удалением LE стадии мода, так вот, знайте, это ошибка. Но я не возражаю, можно допустим предположить, что автор, не хочет скинуть файл или не может найти запрашиваемые логи, что же, если он не можетне хочет помочь нам, то как мы поможем. Придется играть вместе в «угадай виновника», интуитивно подсказывая решение. Большинство авторов, ожидающих ответа по 2-3 дня, получив долгожданный ответ, разочаровывается, что «это» ему не помогло и сдаются. Это неправильный подход и частичная проблема менталитета ру-комьюнити, к слову, в англоязычных, в целом многие отзывчивы и терпеливы, но я не знаю.

Наглядный пример: «Проблема с Thaumcraft»

crash-2022-01-10_20.28.05-client (2).txt

У автора проблема с таумкрафт, если бы он только скинул crash.txt, то лучшее что можно было бы ему посоветовать — удалить thaumcraft, просто потому что крашлог выдал стадию LE-thaumcraft сказал. Это же глупо, а проблема может быть вовсе не в нем, и об этом говорит нам latest.log файл. 

Как читать latest.log файл?

Бывает случаи когда нужен latest или последний журнал запуска с более чем +500 строк. Не пугайтесь большим количеством текстов.

В каких случаях мы требуем latest.log? Давайте лучше не будем разводить лишнюю гору текста, а просто рассмотрим один пример, где наличие latest.log сыграло решающее значение.

latest (10).txt

На самом деле, выяснить проблемные моды по логам это легко. Со временем, вы начнете понимать природу логов, и нет лучшего способа нахождения любых ответов кроме как техники «Google-Fu» 

Но все же есть небольшая хитрость, предположим у нас есть latest.log файл и вот как можно облегчить себе жизнь, 1. Копируем весь текст, 2. Вставляем на сайт mclo.gs 3. Нажимаем на кнопку «% errors»

image.thumb.png.5b1e514f417cdbc8db654b2e68ab5ab9.png

4. Ура! Нам не придется читать тонну текстов чтобы найти ошибку. На этом моменте все выделится красным и обращаем внимание на потенциального виновника. 

image.thumb.png.02c178104b5a816e46e2f853f08d61e5.png

5. В данном случае, выяснили, что виновник сбоя — phosphor. Но и в этом случае можно было бы избежать удаления, отправив допустим debug.log. Вот почему важны и другие логи, помимо crash,latest,debug. Как видите, Thaumcraft был не причем, и глупо было бы вырезать такой крутой мод из-за доверчивости к краш-логам …

Гайд будет дополняться! Спасибо всем.

Дополнение-х1

Рекомендация: Включите в настройках Лаунчера опцию «Открывать журнал при запуске Minecraft: Java Edition», у Вас может быть по другому называться, в зависимости от того какой у Вас Лаунчер.

Рекомендация #2: В случае если ошибок очень много и как не запутаться в них, всегда смотрите на самую последнюю строчку ошибки — постепенно находя виновника (читать снизу вверх). Как узнать причину зависания по latest.log — Вы смотрите по самой последней строчки лога (не ошибки), например, вечная инициализация blockdrops калькуляции — удаляем мод blockdrops. 

Рекомендация #3: Если решение проблем по логам безуспешна, но есть архив папки mods.

  1. Cкачиваем mods
  2. Tестируем на ошибки
  3. Gо схеме
  4. Bыяснили — тестируем другую версию мода или ML/api (вышениже)
  5. Проблема не исправлена — репортим в Github Issue

 crash_error_search.png.e02e05ae95655076abe7fcc6945d4293.pngunknown.png.35fce2080a73de0fb24e69f8d59f9773.png


Изменено 26 февраля, 2022 пользователем Observer

Update

Обновлено: 29.01.2023

Хочешь научится понимать, в чем заключается ошибка? Тогда этот гайд для тебя
1: Для работы с краш-логами вы можете использовать любой текстовой редактор, но для удобного использования я советую использовать редактор с поддержкой строк кода (Пример: Visual Studio Code)
2: Нам потребуется только начало документа, в котором чередуются строки, начинающиеся на at
3: Нужно знать правило написания краш-репорта. Мы читаем строки снизу — вверх (То есть самая последняя at является самой первой.)

4: Ваши краш-логи находятся по адресу: Имя_Пользователя/AppData/Roaming/.minecraft/crash-reports

Если вы играете с модами и игра не запускается/вылетает, то в краш-логе можно найти название конфликтного мода. В нашем случае (пример выше под спойлером) краш вызвал мод JEI, это можно понять по строчкам at mezz.jei.
Если краш произошел в ванильном майнкрафте, то в краш-логе будет указана конкретная причина.

Теперь вы знаете 90% информации, необходимой для понимания ваших краш-логов. Для полного понимания краш-лога вы должны быть продвинутым пользователем и знать все ошибки майнкрафта, что очень трудно и не играет важной роли. Спасибо за прочтение статьи.

Как открыть консоль игры (лог) Майнкрафт

Как открыть консоль игры (лог) Майнкрафт

Rulauncher
Сверху слева, для вывода не только лога запуска, а лога хода игры установите галочку.

Помните , вывод окна консоли может влиять на производительность игры, особенно это видно на картах с большим количеством командных блоков, в таких случаях из-за окна консоли игра может очень сильно тормозить.

Тема: Логи чата

Новичок

[1.7.10] [Plugins] Core Protect — Логи сервера

Данный плагин упростит уход за вашим сервером. С его помощью, вы сможете узнать, кто и когда поставил, разрушил тот или иной блок, откатить действия игроков и многое другое. Проще говоря, он позволит просматривать логи и возвращать состояние блоков, территории, или всего вашего сервера к нужному вам промежутку времени.

Он не требует настроек, сразу же после установки его можно использовать.

Для начала работы с плагином, введите команду /co inspect . При нажатии ЛКМ на боковой стороне любого блока, вы получите информацию в чат о том, кто и когда его поставил, а также его ID.

Нажатие ЛКМ по верхней части блока, выведет информацию в чат, о том, кем и когда был разрушен блок, который находился над данным. Установив любой блок, вы узнаете информацию о всех блоках, находившиеся ранее на этих координатах.

П ри нажатии ПКМ на любое устройство (кнопка, рычаг, дверь и т.п.) вы узнаете ник игрока, последний использовавший его. Повторный ввод команды /co inspect заканчивает работу с данным плагином.

Команда для отката изменения блоков: /co rollback u:<user> t:<time> b:<blocks> e:<exclude> r:<radius>

— u: ник игрока, относительно действий которого, произойдет откат

— t: время, w — недели, d — дни, h — часы, m — минуты, s — секунды (к примеру » /co rollback u:steve t:w3h2..» откатит действия игрока steve на 3 недели и 2 часа)

— b: блок, при указании ID откат затронет только эти блоки

— e: исключение, при указании ID, блок останется нетронутым

— r: радиус, относительно вашего положения, в котором произойдет откат

Для отката действий всех игроков, или всех типов блоков и т.п., значение достаточно пропустить (для отката участка к его первоначальному состоянию, в команду не вписываем значение t, аналогично с остальными: без u: действие плагина затронет всех игроков, без b:, e:, r: — все блоки).

/co rollback u:steve t:h3 e:3 r:50 — откатит все действия игрока steve, за последние 3 часа, в радиусе 50 блоков, за исключением установленных им блоков земли.

/co rollback t:d1 — откатит весь игровой мир на один день

Для восстановления блоков, используется команда /co restore u:<user> t:<time> b:<blocks> e:<exclude> r:<radius>, с теми же значениями, что и предшествующая команда отката (к сожалению, специальной команды нет).

Другие команды плагина :

/co help — информация о всех командах плагина

/co lookup u:<user> t: b:<blocks> e:<exclude> r:<radius> — просмотр логов по параметрам

/co purge <months> — очистить информацию о блоках за один или несколько месяцев.

Логи чата

Никак не могу найти логи чата с сервера «industrial». Подскажите пожалуйста, где они находятся.

Наблюдатель

Ваш статус [User] Magic | Ты не изменишь ничего, это так как дышать!

Banned

Аватар для Roman1569

Читайте также:

  • Vesa driver что это
  • Почему в halo прицел ниже центра
  • A yogurt или an yogurt как правильно
  • Что означает new york yankees
  • Victoria 2 как объявить войну

Minecraft is one of the most popular games in the world and has many players facing one of many errors when they try to play the game. The list below provides the solutions and workarounds to some of the most common error codes players run into.

This is a comprehensive list, so we’ll try to keep the solutions and workarounds concise. No one wants to run into more problems when they’re trying to fix one already!

Multiplayer Errors

These are issues you will only face when you’re online or trying to connect to a server.

Connection refused: connect

  • Possible Causes
    • The IP:Port you entered is invalid.
    • The server itself is inaccessible.
  • Possible Solutions
    • Confirm you’ve entered the correct server address and try again.

Related: Where to find all ore types in Minecraft — Best ore mining levels

Creeper

  • Possible Causes
    • A network issue is interfering with the login process.
  • Possible Solutions
    • Run general troubleshooting on your internet connection.

Crossbow

  • Possible Causes
    • Something interfered with the client during login.
  • Possible Solutions
    • Completely close down the game and force-close it if possible. Restart it and let it sit for a few minutes to make sure it loads correctly.

Drowned

  • Possible Causes
    • This means there is an unknown error occurred.
  • Possible Solutions
    • There is no direct solution for this. Minecraft recommends closing the client and launcher and restarting it.

End of stream

  • Possible Causes
    • The server is not sending information to the client.
  • Possible Solutions
    • Restart Minecraft or the server.
    • Confirm both the server and the client have good internet connection.

Failed to login: Bad Login

  • Possible Causes
    • You’ve attempted to log in too quickly after your previous attempt.
  • Possible Solutions
    • Confirm that you are running the same version of Minecraft as the server.
    • Check your network connection.
    • Wait a few minutes before trying to log in again.

Failed to login: invalid IP

  • Possible Causes
    • The Mojang servers cannot validate your IP address.
  • Possible Solutions
    • Try again later when validation services have returned to normal.
    • Check your internet connection to make sure there are no dropped packets.

Failed to login: the authentication servers are currently down for maintenance

  • Possible Causes
    • The Minecraft server could not contact the authentication server for the user logging in.
  • Possible Solutions
    • Try again later when the authentication servers return to normal.
    • Check your firewall to make sure the servers are not blocked.
    • Set the server.properties to online-mode=false. This disables authentication for the server.

Ghast

  • Possible Causes
    • Credentials between your Xbox Live account and Microsoft/Mojang account are incorrect or don’t match.
  • Possible Solutions
    • On Windows devices, sign out of Xbox Live and sign back in.
    • On Switch, go to Settings, then Profile, and select Clear Account Credentials.

Glowstone

  • Possible Causes
    • This means that one of the services failed to properly authenticate the account, but there is no specific source known.
  • Possible Solutions
    • Wait for the login server to be operating properly again.
    • Restart your client/launcher.

Haybale

  • Possible Causes
    • There is an issue with the authorization process for your Xbox.
  • Possible Solutions
    • Make sure the Xbox app is updated and force and update, if possible. Log out, restart the app, and log back in.

Internal Exception: io.netty.handler.timeout.ReadTimeoutException

  • Possible Causes
    • The game our your computer can’t process the data from the server fast enough, forcing you to fall out of sync with the server.
  • Possible Solutions
    • Check your internet connection to make sure there are no dropped packets.
    • Make sure your computer is fast enough to run the game. It takes more processing power to play it on a server than in single player.

java.io.IOException: Server returned HTTP response code: 503

  • Possible Causes
    • The server cannot authenticate your account because minecraft.net is down.
  • Possible Solutions
    • Try again later when the Minecraft authentication servers have returned to normal.

java.net.SocketException: Connection reset

  • Possible Causes
    • The server has shut down or using an excessive amount of processing power.
    • The user’s internet connection forced them to disconnect from the server.
  • Possible Solutions
    • Wait a few minutes and try to reconnect to the server.
    • Confirm the server connection is normal.

Marketplace Errors (L-, D-, S- or P-)

  • Possible Causes
    • These are issues related directly to the Marketplace itself.
  • Possible Solutions
    • There is nothing you an do directly except wait for the server to resolve the issue and try again later.
  • Possible Causes
    • Your Minecraft client is using an older version than the client the server is using.
  • Possible Solutions
    • Update your Minecraft client to the version the server is using.

Outdated client!

  • Possible Causes
    • Your Minecraft client is using an older version than the client the server is using.
  • Possible Solutions
    • Update your Minecraft client to the version the server is using.

Outdated server!

  • Possible Causes
    • Your Minecraft client is using a newer version than the client the server is using.
  • Possible Solutions
    • In the Minecraft Launcher, change your Minecraft version to the one being used by the server.

Piglin

  • Possible Causes
    • There are too many users trying to log in from your device.
  • Possible Solutions
    • Force the game to close and restart it.

Pufferfish

  • Possible Causes
    • There is an unknown issue with the client during login.
  • Possible Solutions
    • Force the game to close, restart your device, and attempt to log back in to Minecraft.

This server responded with an invalid server key.

  • Possible Causes
    • An attempt to validate a modified server has returned with an incorrect value.
  • Possible Solutions
    • Attempt to log in again.

Took too long to log in.

  • Possible Causes
    • The server cannot authenticate who you are because minecraft.net wasn’t responding
  • Possible Solutions
    • Confirm your internet connection works properly, and that there is no loss of connection.
    • Wait a few minutes and try again.

User Not Premium

  • Possible Causes
    • Your Minecraft client does not pass the minecraft.net authentication.
  • Possible Solutions
    • Confirm your client is a paid version of the game, rather than a hacked or modified client.

You are not whitelisted on this server

  • Possible Causes
    • You are not on the list of people who may connect to the server.
  • Possible Solutions
    • Contact the server owner/administrator and request to be added to the list of people who may connect to the server.

Related: How to Install Pixelmon — Pro Game Guides

Crashes

These issues can happen either in Single Player or Multiplayer and usually result in the game shutting down.

Failed to check session lock, aborting

  • Possible Causes
    • An active lock on part of the world that a third party editor has left locked.
  • Possible Solutions
    • Delete session.lock in the world save folder.

java.lang.NullPointerException

  • Possible Causes
    • This is a catch-all crash response. There are many error logs that could cause this. The game client crashed on startup.
  • Possible Solutions
    • Find the Java crash log (look for a file on your desktop that looks similar to: hs_err_pid). Check for the exact error code there.
    • If you’re unable to determine the problem and it persists, rename the .minecraft directory to something else. Start Minecraft again and start a new game. This will create a new .minecraft directory. If necessary, move the saved worlds to the new .minecraft/saves folder.

Runtime Errors

These are errors with the game understanding the code while the game is running. These may be caused by changes made to the code or issues with the way your game/world is saved.

com.google.gson.JsonSyntaxException

  • Possible Causes
    • Your world may be corrupted.
    • There is invalid JSON/NBT formatting in your save files; tag names are defined as a «variable» instead of a string.
  • Possible Solutions
    • Restore your save to a previous backup and remove any mods that you didn’t have before this issue.

java.lang.OutOfMemoryError

  • Possible Causes
    • Your game has run out of memory.
  • Possible Solutions
    • Increase the amount of memory that is allocated to java.
    • Free up memory by closing down any other unused programs.
    • Reduce the number of mods that use excessive amounts of computer memory.

RuntimeException: No OpenGL context found in the current thread.

  • Possible Causes
    • Your graphics card or driver cannot run Minecraft.
  • Possible Solutions
    • Make sure your graphics driver is up-to-date.
    • On Linux systems, install a package that contains the xrandr utility.
    • Upgrade your graphics card to something more powerful.

These are the most common error codes that players face. If you have one that isn’t listed above, be sure to let us know in the comments below!

Want to improve the look of your Minecraft game? Use our guides on How to Install OptiFine and How to Install BSL Shaders!

---- Minecraft Crash Report ----
// This doesn't make any sense!

Time: 4/9/22 8:55 PM
Description: There was a severe problem during mod loading that has caused the game to fail

net.minecraftforge.fml.common.LoaderExceptionModCrash: Caught exception from Just Enough Items (jei)
Caused by: net.minecraft.util.ReportedException: Registering texture
	at net.minecraft.client.renderer.texture.TextureManager.loadTexture(TextureManager.java:95)
	at net.minecraft.client.renderer.texture.TextureManager.loadTickableTexture(TextureManager.java:52)
	at mezz.jei.startup.ProxyCommonClient.init(ProxyCommonClient.java:114)
	at mezz.jei.JustEnoughItems.init(JustEnoughItems.java:50)
	at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
	at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:62)
	at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:43)
	at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:498)
	at net.minecraftforge.fml.common.FMLModContainer.handleModStateEvent(FMLModContainer.java:639)
	at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
	at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:62)
	at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:43)
	at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:498)
	at com.google.common.eventbus.Subscriber.invokeSubscriberMethod(Subscriber.java:91)
	at com.google.common.eventbus.Subscriber$SynchronizedSubscriber.invokeSubscriberMethod(Subscriber.java:150)
	at com.google.common.eventbus.Subscriber$1.run(Subscriber.java:76)
	at com.google.common.util.concurrent.MoreExecutors$DirectExecutor.execute(MoreExecutors.java:399)
	at com.google.common.eventbus.Subscriber.dispatchEvent(Subscriber.java:71)
	at com.google.common.eventbus.Dispatcher$PerThreadQueuedDispatcher.dispatch(Dispatcher.java:116)
	at com.google.common.eventbus.EventBus.post(EventBus.java:217)
	at net.minecraftforge.fml.common.LoadController.sendEventToModContainer(LoadController.java:219)
	at net.minecraftforge.fml.common.LoadController.propogateStateMessage(LoadController.java:197)
	at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
	at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:62)
	at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:43)
	at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:498)
	at com.google.common.eventbus.Subscriber.invokeSubscriberMethod(Subscriber.java:91)
	at com.google.common.eventbus.Subscriber$SynchronizedSubscriber.invokeSubscriberMethod(Subscriber.java:150)
	at com.google.common.eventbus.Subscriber$1.run(Subscriber.java:76)
	at com.google.common.util.concurrent.MoreExecutors$DirectExecutor.execute(MoreExecutors.java:399)
	at com.google.common.eventbus.Subscriber.dispatchEvent(Subscriber.java:71)
	at com.google.common.eventbus.Dispatcher$PerThreadQueuedDispatcher.dispatch(Dispatcher.java:116)
	at com.google.common.eventbus.EventBus.post(EventBus.java:217)
	at net.minecraftforge.fml.common.LoadController.distributeStateMessage(LoadController.java:136)
	at net.minecraftforge.fml.common.Loader.initializeMods(Loader.java:749)
	at net.minecraftforge.fml.client.FMLClientHandler.finishMinecraftLoading(FMLClientHandler.java:336)
	at net.minecraft.client.Minecraft.init(Minecraft.java:535)
	at net.minecraft.client.Minecraft.run(Minecraft.java:378)
	at net.minecraft.client.main.Main.main(Main.java:118)
	at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
	at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:62)
	at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:43)
	at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:498)
	at net.minecraft.launchwrapper.Launch.launch(Launch.java:135)
	at net.minecraft.launchwrapper.Launch.main(Launch.java:28)
	at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
	at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:62)
	at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:43)
	at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:498)
	at net.minecraftforge.legacydev.Main.start(Main.java:86)
	at net.minecraftforge.legacydev.MainClient.main(MainClient.java:29)
Caused by: java.lang.IllegalAccessError: tried to access method net.minecraft.client.renderer.texture.TextureMap.initMissingImage()V from class mezz.jei.gui.textures.JeiTextureMap
	at mezz.jei.gui.textures.JeiTextureMap.loadTexture(JeiTextureMap.java:43)
	at net.minecraft.client.renderer.texture.TextureManager.loadTexture(TextureManager.java:69)
	... 50 more


A detailed walkthrough of the error, its code path and all known details is as follows:
---------------------------------------------------------------------------------------

-- System Details --
Details:
	Minecraft Version: 1.12.2
	Operating System: Windows 10 (amd64) version 10.0
	Java Version: 1.8.0_181, Oracle Corporation
	Java VM Version: Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (mixed mode), Oracle Corporation
	Memory: 299580440 bytes (285 MB) / 1051721728 bytes (1003 MB) up to 3791650816 bytes (3616 MB)
	JVM Flags: 0 total; 
	IntCache: cache: 0, tcache: 0, allocated: 0, tallocated: 0
	FML: MCP 9.42 Powered by Forge 14.23.5.2855 6 mods loaded, 6 mods active
	States: 'U' = Unloaded 'L' = Loaded 'C' = Constructed 'H' = Pre-initialized 'I' = Initialized 'J' = Post-initialized 'A' = Available 'D' = Disabled 'E' = Errored

	| State | ID                   | Version      | Source                                                             | Signature |
	|:----- |:-------------------- |:------------ |:------------------------------------------------------------------ |:--------- |
	| LCHI  | minecraft            | 1.12.2       | minecraft.jar                                                      | None      |
	| LCHI  | mcp                  | 9.42         | minecraft.jar                                                      | None      |
	| LCHI  | FML                  | 8.0.99.99    | forge-1.12.2-14.23.5.2855_mapped_snapshot_20171003-1.12-recomp.jar | None      |
	| LCHI  | forge                | 14.23.5.2855 | forge-1.12.2-14.23.5.2855_mapped_snapshot_20171003-1.12-recomp.jar | None      |
	| LCHI  | complicated_progress | 0.2          | classes                                                            | None      |
	| LCHE  | jei                  | 4.16.1.302   | JEI.jar                                                            | None      |

	Loaded coremods (and transformers): 
	GL info: ' Vendor: 'Intel' Version: '4.5.0 - Build 23.20.16.4973' Renderer: 'Intel(R) HD Graphics 630'

Решено


«ошибка подсказки,смотрите в логах»


Dv1Corn

Автор:

Dv1Corn
15 августа 2020 в Тех. Поддержка/Вопросы

Подписчики
0

Рекомендованные сообщения

Рекомендовано

Опубликовал

Hufool, 17 августа 2020

Здравствуйте.

Данный крафт специально выключен т.к данная пластина нигде не используется.

Закрыто.

Рекомендовано

Hufool

0 реакций


Перейти к сообщение

Dv1Corn

Ученик

Dv1Corn

Опубликовано: 15 августа 2020

    • Share

Опубликовано: 15 августа 2020

  1. Dv1Corn
  2. HT 1.12.2 #1
  3. Нет.-
  4. dv1corn#3191
  5. Дополнительная информация:
    тык
    При крафте пластины из кварца в компакторе,выдаёт ошибку про логи,пофиксите по возможности С:
Ссылка на комментарий

  • Рекомендованный комментарий

Hufool

Новичок

Hufool

Опубликовано: 17 августа 2020

  • Рекомендованный комментарий
    • Share

Опубликовано: 17 августа 2020

Здравствуйте.

Данный крафт специально выключен т.к данная пластина нигде не используется.

Закрыто.

Ссылка на комментарий

  • 2 г

    Hufool locked this тему


Гость

Эта тема закрыта для публикации сообщений.

Подписчики
0

Перейти к списку тем

  • Сейчас на странице

      0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу.

Logs (Most issues require logs to diagnose):

Spoiler

Please post logs using one of the following sites (Thank you Lumber Wizard for the list):

https://gist.github.com/100MB Requires member (Free)

https://pastebin.com/: 512KB as guest, 10MB as Pro ($$$)

https://hastebin.com/: 400KB

Do NOT use sites like Mediafire, Dropbox, OneDrive, Google Drive, or a site that has a countdown before offering downloads.

What to provide:

…for Crashes and Runtime issues:

Minecraft 1.14.4 and newer:

Post debug.log

Older versions:

Please update…

…for Installer Issues:

Post your installer log, found in the same place you ran the installer

This log will be called either installer.log or named the same as the installer but with .log on the end

Note for Windows users:

Windows hides file extensions by default so the installer may appear without the .jar extension then when the .log is added the log will appear with the .jar extension

Where to get it:

Mojang Launcher: When using the Mojang launcher debug.log is found in .minecraftlogs.

Curse/Overwolf: If you are using the Curse Launcher, their configurations break Forge’s log settings, fortunately there is an easier workaround than I originally thought, this works even with Curse’s installation of the Minecraft launcher as long as it is not launched THROUGH Twitch:

Spoiler

  1. Make sure you have the correct version of Forge installed (some packs are heavily dependent on one specific build of Forge)
  2. Make a launcher profile targeting this version of Forge.
  3. Set the launcher profile’s GameDir property to the pack’s instance folder (not the instances folder, the folder that has the pack’s name on it).
  4. Now launch the pack through that profile and follow the «Mojang Launcher» instructions above.

Video:

Spoiler

or alternately, 

Fallback («No logs are generated»):

If you don’t see logs generated in the usual place, provide the launcher_log.txt from .minecraft

Server Not Starting:

Spoiler

If your server does not start or a command window appears and immediately goes away, run the jar manually and provide the output.

Reporting Illegal/Inappropriate Adfocus Ads:

Spoiler

Get a screenshot of the URL bar or copy/paste the whole URL into a thread on the General Discussion board with a description of the Ad.

Lex will need the Ad ID contained in that URL to report it to Adfocus’ support team.

Posting your mod as a GitHub Repo:

Spoiler

When you have an issue with your mod the most helpful thing you can do when asking for help is to provide your code to those helping you. The most convenient way to do this is via GitHub or another source control hub.

When setting up a GitHub Repo it might seem easy to just upload everything, however this method has the potential for mistakes that could lead to trouble later on, it is recommended to use a Git client or to get comfortable with the Git command line. The following instructions will use the Git Command Line and as such they assume you already have it installed and that you have created a repository.

  1. Open a command prompt (CMD, Powershell, Terminal, etc).
  2. Navigate to the folder you extracted Forge’s MDK to (the one that had all the licenses in).
  3. Run the following commands:

    1. git init
    2. git remote add origin [Your Repository’s URL]

      • In the case of GitHub it should look like: https://GitHub.com/[Your Username]/[Repo Name].git
    3. git fetch
    4. git checkout —track origin/master
    5. git stage *
    6. git commit -m «[Your commit message]»
    7. git push
  4. Navigate to GitHub and you should now see most of the files.

    • note that it is intentional that some are not synced with GitHub and this is done with the (hidden) .gitignore file that Forge’s MDK has provided (hence the strictness on which folder git init is run from)
  5. Now you can share your GitHub link with those who you are asking for help.

[Workaround line, please ignore]

thanks for the logs!
yeah you’re having the same error as the one described above

[29Mar2022 18:40:57.034] [Render thread/ERROR] [mezz.jei.startup.StartEventObserver/]: A Screen is opening but JEI hasn't started yet.
Normally, JEI is started after ClientPlayerNetworkEvent.LoggedInEvent, TagsUpdatedEvent, and RecipesUpdatedEvent.
Something has caused one or more of these events to fail, so JEI is starting very late.
[29Mar2022 18:40:46.748] [Render thread/FATAL] [net.minecraft.util.thread.BlockableEventLoop/]: Error executing task on Client
net.minecraft.ResourceLocationException: Non [a-z0-9/._-] character in path of location: minecraft:net.minecraft.world.level.material.WaterFluid$Source@4bf89d3d
	at net.minecraft.resources.ResourceLocation.<init>(ResourceLocation.java:37) ~[client-1.18.1-20211210.034407-srg.jar%23182!/:?]
	at net.minecraft.resources.ResourceLocation.<init>(ResourceLocation.java:42) ~[client-1.18.1-20211210.034407-srg.jar%23182!/:?]
	at cech12.bucketlib.api.crafting.FluidIngredient$Serializer.parse(FluidIngredient.java:153) ~[bucketlib-1.18.1-0.5.0.1.jar%2369!/:1.18.1-0.5.0.1]
	at cech12.bucketlib.api.crafting.FluidIngredient$Serializer.parse(FluidIngredient.java:138) ~[bucketlib-1.18.1-0.5.0.1.jar%2369!/:1.18.1-0.5.0.1]
	at net.minecraftforge.common.crafting.CraftingHelper.getIngredient(CraftingHelper.java:95) ~[forge-1.18.1-39.1.2-universal.jar%23186!/:?]
	at net.minecraft.world.item.crafting.Ingredient.m_43940_(Ingredient.java:193) ~[client-1.18.1-20211210.034407-srg.jar%23182!/:?]
	at net.minecraft.world.item.crafting.ShapelessRecipe$Serializer.m_8005_(ShapelessRecipe.java:111) ~[client-1.18.1-20211210.034407-srg.jar%23182!/:?]
	at net.minecraft.world.item.crafting.ShapelessRecipe$Serializer.m_8005_(ShapelessRecipe.java:77) ~[client-1.18.1-20211210.034407-srg.jar%23182!/:?]
	at net.minecraft.network.protocol.game.ClientboundUpdateRecipesPacket.m_133647_(ClientboundUpdateRecipesPacket.java:45) ~[client-1.18.1-20211210.034407-srg.jar%23182!/:?]
	at net.minecraft.network.FriendlyByteBuf.m_178371_(FriendlyByteBuf.java:119) ~[client-1.18.1-20211210.034407-srg.jar%23182!/:?]
	at net.minecraft.network.FriendlyByteBuf.m_178366_(FriendlyByteBuf.java:135) ~[client-1.18.1-20211210.034407-srg.jar%23182!/:?]
	at net.minecraft.network.protocol.game.ClientboundUpdateRecipesPacket.<init>(ClientboundUpdateRecipesPacket.java:22) ~[client-1.18.1-20211210.034407-srg.jar%23182!/:?]
...

This is a crash from cech12.bucketlib which is breaking the ClientboundUpdateRecipesPacket, such that the recipes coming from the server are not able to be processed on the client.
Please report the issue to them here with your client log: https://github.com/cech12/BucketLib/issues

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка подушек безопасности на кольте
  • Ошибка подсистемы нси что это
  • Ошибка подушек безопасности на вольво xc90
  • Ошибка подсистемы amt media encoder
  • Ошибка подушек безопасности дэу джентра