Ошибка number plate light audi

Опубликовано: 12.06.2023

Возможно, многие из вас, наверняка, задумывались над заменой подсветки с лампами накаливания вашего автомобиля на аналогичные светодиодные решения, но так, чтобы обошлось без особого вмешательства в проводку и конструкцию плафончиков.

Рассмотрим 2 примера, которые я реализовал на Шкоде:

ПЕРВЫЙ СЛУЧАЙ — Подсветка ног в салоне или багажнике

Оригинальный плафончик подсветки багажника у меня разбился при перевозке груза, а новый плафон в EMEX стоил что-то около 700 руб (а это, я Вам напомню, такая маленькая прозрачная фигулька 50*20 мм и ей, на мой взгляд, красная цена — 100 руб.).

При таком раскладе будет проще сразу купить светодиодную от подсветку от Audi A8 (от Audi A8 дешевле, чем от других VAG, хотя визуально отличий не заметил).

Итак для тех, кто захочет пройти по пути джедая, расскажу по-порядку (расчёт на один плафончик):

1) Необходимо купить следующие детали:
— светодиодный плафон 8J0 947 409 — цена 680 руб. (1 шт);
— пластиковый разъём 8W0 971 832 — цена 271 руб. (1 шт);
— провод с двумя пинами 000 979 009 E — цена 281 руб. (1 шт);
— пины для контактов в разъёме на косе проводки автомобиля N10 318 905 (2 шт).

photo_2018-03-09_22-50-30.jpg
photo_2018-03-09_22-50-31.jpg
photo_2018-03-09_22-50-34.jpg

2) Вставляете оба конца провода в разъём, а потом разрезаете провод посередине:

photo_2018-03-09_22-50-29.jpg
photo_2018-03-09_22-50-11.jpg

3) Затем, чтобы не портить проводку автомобиля, мы установили два пина N10 318 905, которые закрепили на концах проводов и вставили в разъём автомобиля, предварительно обмотав их изолентой:

photo_2018-03-09_22-50-11 (2).jpg
photo_2018-03-09_22-50-07.jpg

Вот что получилось в конечном итоге для подсветки багажника (но я уверен, что все подсветки: для ног, в бардачке и прочего можно заменить на такие плафоны):

photo_2018-03-09_22-49-56.jpg

photo_2018-03-09_22-49-54.jpg
photo_2018-03-09_22-49-52.jpg

Света стало больше, но не намного, что хорошо, и это не бросается в глаза, как колхоз со светодиодной лентой из супермаркета или типа того. Вообщем результат отличный =)))))

ВТОРОЙ СЛУЧАЙ — Подсветка номерного знака

Из-за того, что из под лампочек подсветки номера полезла ржавчина и пришлось лезть и подкрашивать саму крышку багажника, я решил поменять лампочки на светодиодные и отремонтировать проводку: менять пришлось разъёмы, плафоны и штекеры (пины) — всё поржавело. Светодиодные лампы ставил от Philips.

Поэтапно (ржавчина может быть и не у всех, но тем не менее опишу):

1) Снимаем плафоны, берём в руки Dremel мини дрель (или аналог) и конусной насадкой удаляем всю ржавчину и вспучившуюся краску. Отлетает краска легко и ржавчина удаляется очень хорошо, так как не проникает глубоко в металл (хорошее качество металла и оцинковки). Получаем такую картину:

photo_2018-03-09_22-50-24.jpg

2) Далее обклеиваем малярным скотчем и бумагой вокруг того места, которое будет загрунтовано и окрашено, но без фанатизма, чтобы всё-таки окрашено было по-минимуму и эта зона закрывалась плафончиками (конечно, в идеале нужно купить родную краску в баллончике Skoda, но можно обойтись и любой другой краской, лишь бы была хорошей):

photo_2018-03-09_22-50-17.jpg
photo_2018-03-09_22-50-17 (2).jpg

3) Обязательно нужно поставить новые втулки, так скорее всего старые уже пришли в негодность — N90 837 801 — 4 шт (23 — 25 руб. за шт)

4) Приобретаем новый плафон или оба (по необходимости) — 1Z0 943 021 B (до 400 руб. за шт) и инсталлируем в них лампы Philips 128584000KX1 — продаются поштучно (360 — 400 руб. за шт):

photo_2018-03-09_22-50-25.jpg
photo_2018-03-09_22-50-26.jpg
photo_2018-03-09_22-50-27.jpg
photo_2018-03-09_22-50-28.jpg

5) В нашем случае один плафон и разъём развалились при снятии, поэтому для ремонта были куплены пластиковый корпус разъёма 1J0 971 972(169 руб.) и штекеры (пины) N10 335 807 (34 руб. за шт — но нужно два) для него, чтобы восстановить первозданный вид проводки:

photo_2018-03-09_22-50-14.jpg
photo_2018-03-09_22-50-01.jpg
photo_2018-03-09_22-49-58.jpg

Теперь оба плафона светят превосходно, но, к сожалению, горит ошибка на приборной доске, что в системе есть перегоревшая лампа — будем разбираться и лечить это дело ВАСЕЙ:

Клиент заявляет рекламацию в отношении того, что в комбинации приборов загорается контрольная лампа системы адаптивного освещения Audi adaptive light/освещения.

Илл. 01. Контрольная лампа в комбинации приборов

На сервисном предприятии установлено, что в блоке управления корректора фар (диагностический адрес 55) сохранено одно из событий ИЛИ оба события (статически ИЛИ спорадически):

C108231 Блок управления правой фары, нет сигнала

C1082F0 Блок управления правой фары, не закодирован

Отклонение, обусловленное аппаратным обеспечением

1. Проверить, зарегистрированы ли в регистраторах событий автомобиля указанные выше события.

2. Если события регистрируются статически, проверить, изменяется ли их статус после выключения и последующего включения зажигания на спорадический.

3. Если после выключения и последующего включения зажигания события становятся спорадическими, удалить их из регистратора событий. Если после неоднократного выполнения действий, описанных в пункте 2, события по-прежнему остаются статическими, эта сводка TPI неприменима. В этом случае продолжить ремонт самостоятельно.

4. Если события можно удалить из регистратора событий, заменить выключатель зажигания и стартера (номер детали 5Q0 905 849 C или с более высоким индексом ,предлагаемым электронным каталогом оригинальных запчастей).

При необоснованной замене деталей по гарантии расходы не возмещаются!

Выключатель зажигания и стартера: 5Q0 905 849 C (или с более высоким индексом ,предлагаемым электронным каталогом оригинальных запчастей)

Решение технических проблем

Если вы не нашли информацию по своему автомобилю — посмотрите ее на автомобили построенные на платформе вашего авто.
С большой долей вероятности информация по ремонту и обслуживанию подойдет и для Вашего авто.

После включения зажигания, электронная система управления проверяет все узлы и устройства автомобиля. Обнаруженные проблемы делятся на первостепенные и обозначаются красными пиктограммами, и второстепенные: обозначены желтыми пиктограммами.

При нарушениях первостепенной важности раздается три звуковых сигнала. Если нарушений несколько, разные пиктограммы появляются, сменяя друг друга каждые 2 секунды.

Нарушения второстепенной важности сопровождаются однократным звуковым сигналом.

Текстовые сообщения на приборной панели автомобилей VAG

Расшифровка сообщений

SERVISE — так режимный сервисный индикатор напоминает о плановом ТО. Надпись появляется за 3 000 км до срока ТО. Когда он наступает, владелец видит на приборной панели надпись SERVISE JETZT

AIRBAG FEHLER! — эта надпись говорит о неисправности в системе подушек безопасности. В норме, после включения зажигания несколько секунд горит контрольный индикатор, затем он должен погаснуть. Если подушки отключены, лампа мигает 12 секунд. Если лампочка загорается во время движения автомобиля, и вы видите надпись — система подушек неисправна

BEIM EINLEGEN EINER FAHRSTUFF IM STAND FUSSBREMSE BETATIGEN! — такая надпись появляется на автомобилях с автоматической коробкой передач. Это напоминание: перед выбором позиции селектора АКПП выжмите педаль тормоза

BREMSBELAG PRUFEN — надпись указывает на износ тормозных колодок и переводится как «Проверьте состояние тормозных колодок»

STOP! BREMSENFEHLER BETRIEBSANLEITUNG! — очень важная надпись. «Остановись! Тормозная система неисправна!». Лампочка ABS загорается в норме после включения зажигания, затем гаснет. Если она не загорелась вообще, или не погасла после запуска, или загорелась в движении — система ABS не в порядке. Если горит и ABS, и лампа тормозов — продолжать движение нельзя!

Еще STOP! BREMSENFEHLER BETRIEBSANLEITUNG может загореться, если уровень тормозной жидкости в системе упал

GENERATOR WERKSTATT! — переводится как «Батарея разряжена». В норме, сигнальная лампа заряда аккумулятора гаснет после запуска мотора. Продолжает гореть — значит, АКБ разряжается

MOTORSTORG WERKSTATT! — нарушения в работе двигателя. Переводится как «неполадки в двигателе». Часто сочетается с лампочкой EPC — сигнальной лампы системы управления двигателем. Продолжать движение нельзя

STOP! KUHLMITTEL PRUFEN BETRIBSANLEITUNG! — упал уровень антифриза в системе охлаждения двигателя. Переводится как «Остановись! Проверь охлаждающую жидкость»

STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! — упало давление в системе смазывания двигателя. Переводится как «Остановить! Нет давления масла!». Если сопровождается горящим красным индикатором «масленки» и троекратным звуковым сигналом — движение продолжать нельзя

STOP! OLSTAND PRUFEN! — сигнал о том, что необходимо проверить уровень масла в двигателе. Сочетается с желтой «масленкой» на панели приборов. Ехать можно, но нужно долить масло в двигатель по щупу.

OLSENSOR WERKSTATT! — «Неисправен датчик уровня масла». Встречается вместе с мигающей желтым цветом «масленкой»

WASCHWASSER AUFFULLEN — сообщение о том, что жидкость омывателя в резервуаре заканчивается, и нужно ее долить

BITTE TANKEN — «Пожалуйста, заправьтесь»

Другие сообщения бортовой системы контроля

  • Siehe Betriebsanleitung — Смотрите инструкцию
  • Parkbremse losen- Отпустите стояночный тормоз
  • Bremstlussigkeit prufen — Провеьте уровень тормозной жидкости в системе
  • Kullwassertemperatur — высокая температура охлаждающей жидкости
  • ASC — Включен автоконтролер стабилизации движения
  • Bremslichtelektrik — световой сигнал торможения не работает
  • Niveauregelung — Низкий уровень подкачки задних амортизаторов
  • Kofferraum offen- Багажник открыт
  • Tur-off — дверь открыта
  • Check-Control — неисправность в контроллере ошибок (бортовой компьютер вышел из строя)
  • Getribenotprogramm — отказ управления коробки передач
  • Funkschlussel Batterie — сели батарейки ключа дистанционного управления
  • Bremsdruck — низкое давление в тормозной системе

Prufen von — проверьте

  • Bremslicht — сигналы торможения
  • Abblendlicht — ближний свет
  • Standlicht — стояночные огни
  • Rucklicht — свет задних фонарей
  • Nebellicht vorne / hinten — противотуманный свет спереди / сзади
  • Kennzeichenlicht — освещение номерного знака
  • Anhangerlicht — фонари прицепа
  • Fernlicht — дальний свет
  • Ruckfabrlicht- свет заднего хода
  • Getriebe — электрику АКПП
  • Sensor-Oilstand — датчик уровня моторного масла
  • Oilstand Getriebe — уровень масла в АКПП

И ещё немного с форума VW

При включенном зажигании осуществляется автоматический контроль за работой систем и устройств автомобиля.
Нарушения и степень важности определенных действий разделены на первостепенные (красные пиктограммы) и второстепенные (желтые пиктограммы).
Кроме того — нарушения ПЕРВОСТЕПЕННОЙ важности — ТРИ ЗВУКОВЫХ СИГНАЛА.
если таких нарушений несколько — то пиктограммы по очереди появляются на 2 секунды каждое.
Нарушения ВТОРОСТЕПЕННОЙ важности — ОДИН ЗВУКОВОЙ СИГНАЛ.

..1 — Режимный сервисный индикатор: SERVISE -напоминание о необходимости планового ТО..надпись появляется за 3000 км и уменьшается по 100 км. Когда срок настанет — появится надпись servise jetzt

..2 — Система надувных подушек безопасности: после включения зажигания несколько секунд горит контрольная лампочка. Если подушки отключены — лампочка мигает около 12 секунд. Если в движении лампа загорится или замигает — система подушек неисправна. появится надпись — AIRBAG FEHLER — НЕИСПРАВНОСТЬ В СИСТЕМЕ ПОДУШЕК!

..3 — На машинах с АКПП может появиться надпись BEIM EINLEGEN EINER FAHRSTUFF IM STAND FUSSBREMSE BETATIGEN — ПЕРЕД ВЫБОРОМ ПОЗИЦИИ СЕЛЕКТОРА АКПП НАЖМИТЕ ПЕДАЛЬ ТОРМОЗА.

..4 — Указатель износа тормозных колодок: BREMSBELAG PRUFEN — ПРОВЕРЬТЕ СОСТОЯНИЕ ТОРМОЗНЫХ КОЛОДОК!

..5 — АБС — Антиблокировочная система: — контрольная лампа загорается на несколько секунд при включении зажигания. если лампа не загорается, или после запуска двигателя не гаснет или загорается в движении — АБС не в порядке. если горит только АБС — ехать МОЖНО. если горит АБС и лампа тормозов — ехать можно В СЕРВИС! аккуратно!
появляется надпись STOP! BREMSENFEHLER BETRIEBSANLEITUNG! — ОСТАНОВИТЕСЬ! НЕИСПРАВНОСТЬ ТОРМОЗНОЙ СИСТЕМЫ!

..6 — Тормозная система: —
HANDBREMSE ANGEZOGEN! — ЗАТЯНУТ РУЧНОЙ ТОРМОЗ!

при малом уровне ТЖ — STOP! BREMSENFEHLER BETRIEBSANLEITUNG — НЕИСПРАВНОСТЬ ТОРМОЗНОЙ СИСТЕМЫ!

..7 — Заряд аккумулятора: — сигнальная лампа гаснет после запуска двигателя! если не гаснет — значит идет разряд.
надпись — GENERATOR WERKSTATT! — РАЗРЯД БАТАРЕИ!

..8 — нарушения в работе дизельного двигателя: —
MOTORSTORG WERKSTATT! — НЕПОЛАДКИ В ДВИГАТЕЛЕ!

..9 — Знаменитая лампочка EPC: — сигнальная лампа системы управления двигателя — если горит — ехать в сервис! надпись —
MOTORSTORG WERKSTATT! — НЕПОЛАДКИ В ДВИГАТЕЛЕ!

..10 — Температура/уровень охлаждающей жидкости: — надпись
STOP! KUHLMITTEL PRUFEN BETRIBSANLEITUNG! — ПРОВЕРЬТЕ ОХЛАЖДАЮЩУЮ ЖИДКОСТЬ

..11 — Давление/ уровень масла в двигателе: — если лампа горит КРАСНЫМ цветом и три раза звучит сигнал — это сигнал ДАВЛЕНИЯ! ехать не надо — можно запороть мотор —
надпись STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! — СТОП! НЕТ ДАВЛЕНИЯ МАСЛА.

если лампа горит ЖЕЛТЫМ цветом — это сигнал УРОВНЯ!! ехать можно, но масло нужно долить!!
надпись — STOP! OLSTAND PRUFEN. — СТОП! ПРОВЕРЬТЕ УРОВЕНЬ МАСЛА.

..12 — если лампа масла МИГАЕТ желтым цветом — это сигнал неисправности ДАТЧИКА!
надпись — OLSENSOR WERKSTATT! — НЕИСПРАВЕН ДАТЧИК УРОВНЯ МАСЛА!

..13 — Жидкость омывателя стекла: — если она кончается — появляется надпись: — WASCHWASSER AUFFULLEN — ДОЛЕЙТЕ ЖИДКОСТЬ В ОМЫВАТЕЛЬ/

..14 — BITTE TANKEN — Пожалуйста заправьтесь!

..15 — Лампочка CHECK — НАРУШЕНИЯ ТОКСИЧНОСТИ ВЫХЛОПА..Могут быть вызваны плохим топливом или неполадками в системах двигателя.

..16 Пртивозаносная система — ESP — ЛАМПОЧКА ЗАЖИГАЕТСЯ ПРИ ВКЛЮЧЕНИИ ЗАЖИГАНИЯ ( треугольник с восклицательным знаком в круге) и должна погаснуть через пару секунд. В движении лампочка МИГАЕТ когда система работает. если лампа горит постоянно — это неисправность. (если только вы сами систему не выключили — тогда тоже будет гореть постоянно).

Помогите понять суть ошибок и как их лечить, пожалуйста:

Sunday,22,February,2015,18:08:31:10074
VCDS Version: Beta 11.2.0
Data version: 20110305

Chassis Type: 1K0
Scan: 01 02 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 47 52 56 62 72 76

00-Steering Angle Sensor — Status: OK 0000
01-Engine — Status: Malfunction 0010
02-Auto Trans — Status: OK 0000
03-ABS Brakes — Status: OK 0000
08-Auto HVAC — Status: OK 0000
09-Cent. Elect. — Status: Malfunction 0010
15-Airbags — Status: Malfunction 0010
16-Steering wheel — Status: Malfunction 0010
17-Instruments — Status: OK 0000
19-CAN Gateway — Status: OK 0000
25-Immobilizer — Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver — Status: OK 0000
44-Steering Assist — Status: OK 0000
46-Central Conv. — Status: Malfunction 0010
47-Sound System — Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. — Status: Malfunction 0010
56-Radio — Status: OK 0000
62-Door, Rear Left — Status: OK 0000
72-Door, Rear Right — Status: OK 0000
76-Park Assist — Status: OK 0000

Появилась после замены термостата в сервисе

1 Fault Found:
008825 — Leak in Air Intake System
P2279 — 008 — Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Mileage: 0 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 720 /min
Load: 33.7 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 99.0°C

Readiness: 0000 0100

2 Faults Found:
01504 — Bulb for License-Plate Light (X)
012 — Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 109

Time Indication: 0
Date: 2015.02.07
Time: 11:03:00

Freeze Frame:
ON
Voltage: 13.60 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF

01500 — Bulb for Fog-Lamps; Right (L23)
010 — Open or Short to Plus — Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 5
Reset counter: 131

Time Indication: 0
Date: 2015.02.07
Time: 16:03:00

Freeze Frame:
ON
Voltage: 13.75 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF

Появилась после мойки, после сброса акума не ушла:(

1 Fault Found:
00589 — Airbag Igniter 1; Passenger Side (N131)
001 — Upper Limit Exceeded — MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1

Time Indication: 0
Date: 2015.02.21
Time: 18:02:38

5 Faults Found:
00576 — Terminal 15
012 — Electrical Fault in Circuit — Intermittent
00883 — Ignition Switch (D) Terminal S
012 — Electrical Fault in Circuit — Intermittent
00884 — Ignition Switch (D) Terminal X
012 — Electrical Fault in Circuit — Intermittent
01744 — Ignition Switch Terminal P (D)
012 — Electrical Fault in Circuit — Intermittent
00885 — Ignition Switch (D) Terminal 50
012 — Electrical Fault in Circuit — Intermittent

Component: Sounder n.mounted

Component: NGS n.mounted

Component: IRUE n.mounted

1 Fault Found:
00849 — S-contact at Ignition/Starter Switch (D)
008 — Implausible Signal — Intermittent

1 Fault Found:
00933 — Electric Window Motor; Passenger Side (V148)
005 — No or Incorrect Basic Setting / Adaptation — Intermittent

Dron/9K » Вс, 01 апр 2007, 10:30

позаимствовано в конфе ФВ. хотя, что-то есть и в документации

Climatronic self-diagnostics
Press ECON and the UP ARROW button, the one that puts the air near the windscreen vents.Then the left temp display and panel show the channel + subchannel. The large number is the main channel, with the little number top right being the sub channel. The Left temp control twisty bit changes the MAIN channel, the central twisty bit (fan speed) changes the sub channel. Following are what they do, does anyone have this in english?

If you push ECON + rights button near recirculated air. You will show into each screen in the climatronic several interesting values. If you go to channel 19 you will show in the right screen the speed, rpm, motor temp. The are others interesting channels but by the moment there is no info. To go to another channel just move the left temp selector to move to another subchannel just move the right temp selector.

Remote Window Closure / Opening After
Leaving the car, press the ‘lock’ on the remote, and keep it held down (on). the windows and sunroof will close (only whilst you hold the remote button) Conversely, pressing the ‘unlock’ on the remote, and keeping it held down will open the windows (but not sunroof) Release the remote when they are at desired position!

Windscreen Wiper Access
The windscreen wipers are neatly tucked away when not in use for aerodynamics and safety. To clean under them or change the blades is easy! With the ignition key in ‘off’ position or removed, pull the wiper stalk down momentarily. The wipers will wipe to 12 o’clock position and remain in that position. After completing your task, simply repeat the wiper stalk action and the wipers will ‘park’ in the usual position.

Fuel Flap Release
The electric fuel flap release is inhibited if traveling at over 5mph (a guess)

Automatic Rear Screen Wipe
With your windscreen wipers activated in any mode, selecting reverse will cause the rear screen wiper to wipe once.

Headlamp Washers
Headlamp washers will only wash if your headlights are switched ‘on’ — at the first time you wash your windscreen, and then every fifth time your wash your windscreen (resets after ignition switched off)

Zone Climate Control Synchronization
If you hold down the AUTO button for three seconds, it will synchronize the temperature setting on both sides of the car to match that of the drivers side. When ever the driver changes his temp setting it will also change it on the passenger side, until a passenger changes their side.

DSG gearbox (with paddles)
If you’re in normal D mode on the gearbox, you can engage manual control by just flipping one of the paddles. You can then go up and down the gears with the paddles. It will automatically slip back into D mode if left alone in the same gear for a while, or when you come to a stop. Another way of changing back to auto is to pull one of the paddles and hold it for about 3 seconds. All of this is done without having to move the gear stick over to the + — setting.

Radio Trick
If you hold down the MENU button whilst on FM or AM, until the radio emits a ‘boop’ the display will then alter to show a signal meter for the station you are listening to and some other useless bumf.

Single-side parking light
When parking on a very dark street (for example — no street lightings), to prevent some one stupid hitting your car by accident, you can switch on one single side parking light. The single side paring light only lights on one side (either left or right) of front (small light only) and rear small light, the number plate light is not on, to use as less power as possible.
To switch on the «single side parking light»: Turn on either left or right indicator, then switch off the engine and lock the car. Once you locked the car, the direction indicator will no longer be flashing, and the «single side parking light» switched on instead.

Sunroof
If you leave your sunroof open and it starts raining it will close.

Speed Warning
set the speed warning:- With the ignition on, go to «SPEED WARNING» on the display, using the end «up/down» buttons on the right hand stalk end. You will see SPEED WARNING over dashes, pressing the reset button, on the bottom of the stalk changes the dashes to a highlighted 20. You can now select the desired speed, using the stalk end «up/down» buttons, in 5mph increments. Press the reset button again to accept it, which removes the highlighting.
While this is set, you will hear a chime every time you pass up through the set speed, with a reminder on the display.
To remove the warning, go to «SPEED WARNING» and press the reset button. this replaces the speed set with dashes.

Clean Air
When using the windscreen washers and whilst reversing, the Climatic air conditioning system automatically switches into recirculate mode to reduce nasty smells entering the cabin. The LED on the recirculate button does NOT illuminate but if you have the fan set to speed 2 or above you can hear it speed up. Recirculation continues for about 15 seconds after you finish using the windscreen washers.

Stop & no go.
Pressing the brake (sufficient to light the brake lights) at the same time as the accelerator causes the ECU to ignore the accelerator input. This demonstrates the Drive by Wire system

Locked
When locking your Mk V, pressing the lock button on the remote twice causes the doors to be locked but does not activate the deadlocks or alarm. This is useful say, if you want to lock someone inside the car. The key indicator on the interior central locking button will glow orange to indicate that the deadlocks are not engaged and the red LED on the driver’s door will not flash indicating that the alarm is not engaged

TallioN » Вс, 01 апр 2007, 18:13

Спасибо, как машина придет — обязательно изучу подробней
Но мне больше понравилось на сайте известного нам обоим англичанина инструкция по доработке Шкодовского климата до ФВшного. Отличие — у последнего есть кнопка OFF. Чтобы получить ее у Шкоды, надо вытащить среднюю верхнюю кнопку и отломитьь у нее кусочек пластика
вот ссыль на описание . button.htm

и фотки для сравнения:

AMP » Вс, 01 апр 2007, 19:36

SergDN » Вс, 01 апр 2007, 21:50

а ЕСОН тогда не проще нажать? или на фольце решили задублировать кнопку? вообще полное отключение климата более логично повесить на кнопку OFF

Бобёр » Пн, 02 апр 2007, 22:10

Отличие — у последнего есть кнопка OFF.

Немного не понял, какие примушества дает эта «махинация», как ей потом пользоваться и чем OFF от ECON отличаеться в принципе. Разясните «бестолковому». Заранее спасибо.

TallioN » Ср, 11 апр 2007, 8:40

Using the remote to roll up and down the power windows!

Disabling the DRL’s (Daytime Running Lights)

Disabling the seat belt chime

Modify alarm honk/flash when arming or disarming

Active Fog Light use with Highbeams

Activate the cabin heater (heat with a cold engine)

Adjust power steering assist (helps with straight freeway dead zone)

Adjust MFA display for instant and average MPG calculation

SergDN » Ср, 11 апр 2007, 8:59

не очень понятны ряд возможностей.
Using the remote to roll up and down the power windows!
это описано в инструкции

Disabling the DRL’s (Daytime Running Lights)
в инструкции, есть только при заказе coming home

Disabling the seat belt chime
сомнительная опция

Modify alarm honk/flash when arming or disarming
в инструкции

Active Fog Light use with Highbeams
а это что?

Activate the cabin heater (heat with a cold engine)
а это что?

Adjust power steering assist (helps with straight freeway dead zone)
а это что?

Adjust MFA display for instant and average MPG calculation
да он вроде и так показывает.

TallioN » Пн, 16 апр 2007, 7:39

Еще (может повтор с изложенным выше, тогда простите)

Some of this is well known, a lot is in the manual, but it is always asked so to save threads post any useful tips and tricks here.

This thread will be trimmed from time to time, with useful info added to the first post.

Remote Window Closure / Opening
When you lock/unlock the car, keep the button pressed on the fob and the window will raise/lower. take finger off button to stop

Windscreen Wiper Access
To get to the wiperblades, after having the ignition on, turn the ignition into the off position and pull down the wiper stalk. The wiper arms will move and stay in the full sweep position for you to clean/change the wipers. Putting the ignition back on and pushing the wiper switch down again sends the wipers back into their park position

Automatic Rear Screen Wipe
With the windscreen wipers on, selecting reverse will cause the rear screen wiper to wipe once.

Headlamp Washers (if fitted)
Headlamp washers only work with the lights on, and performs it’s action the firstime you clean the windscreen and then every 5th time the windscreen is cleaned. Turning off the headlamps or ignition resets the counter.

Duel Zone Climattronic Synchronization

After a passenger has played around with their temperature settings, press the AUTO button for 3 seconds to re-sychronise

Coming Home Lights

The headlights only stay on for the 30seconds or so if you have put just taken the key out of the ignition. If you dont want them to stay on when youve parked up then lock the car, unlock and lock again.

(Save that oh too familiar «you’ve left your lights on mate!»)

Duel zone climatronc switching between Celcius and Farenheit

Pressing and holding the Auto and Econ Buttons at the same time will swap the temperature from oC to oF and back again (can also be done on in trhe temperature settings if you have Maxidot.

maxidot
The MFD lights up when you open a door but will go out after about 30 seconds unless you do something. Just press briefly the trip button and the display will light back up.

Three blink indicator
IF you have maxi dot, this can be turned on and off in the options screen under ‘comfort coding’

Duel zone Climatronic settings
Like the previous version there are a ton of settings and information hidden in the climatronic computer.
To get this, press the ECON and the top right air direction button (next to recirc) simultaneously. To get back to temperature control press AUTO and ECON simultaneously

The passenger side temp control dial sets the section (1-30)
The fan speed dial sets the subsection and is shown in the passenger side LCD screen to the right of the main number.

The one that everyone wants is true speed, whis can be found in section 19.
Subsection 0 shows Kmh, subsection 1 shows Mph.
Subsection 3 shows the revs to the nearest 100 (tickover is about 870rpm and shows up as 08 on the display)

A little radio trick
If you hold down the MENU button whilst on FM or AM, until the radio emits a ‘beep’ the display will then alter to show a signal meter for the station you are listening to and some other useless stuff.

Auto shut off light
IF you forget to turn the lights off when you get out and lock the car, don’t worry as the lights will turn themselves off after about 1 minute of the door being locked.

VIN numbers
Hold the info button on the radio and a list of VIN numbers come up.

Climate control recirc
When the car is put into reverse gear, the climnate control goes into recirculation mode to prevent fumes from getting into the cabin.

Low oil light
If you get a low oil level warning and then top up the oil but not by a sufficient amount, the low oil level warning light will go out anyway and stay off for 100 miles before coming on again.

Disabling of motion sensors for leaving window open
there are 2 ways
1) If you are by the car, there is a button in by the ‘b’ pillar on the drivers side, press that before locking
2) Press lock on the remote twice. This will also disables the deadlocks.
__________________

jurkv » Ср, 02 июл 2008, 12:33

А в статье написано, что эта кнопка на Фольксвагене отключает и кондей, и вентилятор. На Октавии, насколько я знаю, для этого достаточно выкрутить регулятор вентилятора полностью влево, а потом еще раз влево, пока на индикаторах температуры не загорятся слова OFF.

KGB » Вт, 05 авг 2008, 21:52

sh@m@n » Вт, 05 авг 2008, 22:57

Burbot » Вс, 10 авг 2008, 11:45

KGB, а кнопочка вытаскивается простым «поддеванием» ножичком, или есть какие-либо тонкости.

KGB » Вс, 10 авг 2008, 23:25

Использовал пластиковую карту, как рекомендовванно по ссылке, ножом можно поцарапать.

To remove the button simply lever out the centre with something suitably thin and that won’t damage the plastic such as a credit card.

lazan » Пн, 23 мар 2009, 14:02

Geetler » Пн, 23 мар 2009, 14:21

Это нереально.
Можешь взять распечатку после диагностики.
В ней будут номера продиагностированных блоков. например блок центр.электроники. по нему находим *lbl файл ваг-кома
3C0-937-049-30-H.lbl

смотрим кодирование/адаптация и длинное кодирование, вот кусок длинного кодирования:
;
; long coding
;
;—————————————————
;
;
LC,00,0,Front Fog Lights installed
LC,00,1,Xenon Headlights with Shutter installed
LC,00,2,Footwell Lights installed
LC,00,3,Daytime Running Lights (Scandinavia) active
LC,00,4,Daytime Running Lights (North America)
LC,00,5,Assistance Driving Light & Leaving Home active
LC,00,6,Rain-/Light sensor installed
LC,00,7,Coming-Home active
LC,01,0,Rear Seat Recognition installed
LC,01,1,Headlight Washer installed
LC,01,2,Electronic Fuelpump Relay installed (Gasoline only)
LC,01,3,Rear Wiper installed
LC,01,7,Rear Wiper with Front Wiper continiously active
LC,02,0,Rear Wiper with Front Wiper intermittent active
LC,02,1,Comfort Turn Signals
LC,02,2,Cold Lamp Diagnosis active
LC,02,3,Load Management active
LC,02,4,Coming-Home Mode via (0 = Personalisation / 1 = Lightsensor)
LC,02,6,Side Turn Signal Lights installed
LC,02,7,Seat Heating installed
LC,03,0,Relay Terminal 15 installed
LC,03,1,Rear Fog Lights (0 = 2 Rear Fog Lights / 1 = 1 Rear Fog Light)
LC,03,2,Reverse Driving Lights (0 = 2 Reverse Driving Lights / 1 = 1 Reverse Driving Light)
LC,03,3,Reverse Driving Light off when Rear Lid open
LC,03,4,Xenon Headlights without Shutter installed (Bi-Xenon)
LC,03,5,Teardrop Wiping for Rear Window active
LC,03,6,2nd Battery installed
LC,04,0,Auxiliary Heater installed
LC,04,4,Activation of both Rear Fog Lights
LC,04,6,Rear Fog Lights deactivated
LC,04,7,Warp Relay installed
LC,05,0-7,50,Headlight Washer Delay
LC,05,0-7,50,Decimal Value (Resolution 50 ms) (Example: 20 is 20 x 50 = 1000 ms)
LC,06,0-7,50,Headlight Washer Activation Time
LC,06,0-7,50,Decimal Value (Resolution 50 ms) (Example: 16 is 16 x 50 = 800 ms)
LC,07,0-7,1,Turn Signal Front left/right as Parking Light Front left/right (USA and Canada)
LC,07,0-7,1,Decimal Value (Resolution: 1%)
LC,08,0,Seat Heating Deactivation with Transport Mode active
LC,08,1,Daytime Running Light (DRL) Deactivation with Transport Mode active
LC,08,2,Footwell Lighting Deactivation with Transport Mode active
LC,08,3,Interlock Display via CAN-Instruments active
LC,08,4,Interior Light via Rear Lid Notch active
LC,08,6,Rear Fog Light Deactivation with Trailer active
LC,08,7,Daytime Running Light (DRL) Deactivation while Blinking active
LC,09,0-7,1,Rear Brake Light as Parking Light
LC,09,0-7,1,Decimal Value (Resolution: 1%)
LC,10,0-7,1,Rear Fog Light as Parking Light
LC,10,0-7,1,Decimal Value (Resolution: 1%)
LC,11,0-7,1,Front Parking Light Dimming
LC,11,0-7,1,Decimal Value (Resolution: 1%)
LC,12,0-7,1,Rear Parking Light Dimming
LC,12,0-7,1,Decimal Value (Resolution: 1%)
LC,13,0-7,1,Backup Function: Rear Side Turn Signal as Parking/Brake Light
LC,13,0-7,1,Decimal Value (Resolution: 1%)
LC,14,0-7,1,Backup Function: Front Parking Light as Side Turn Signals
LC,14,0-7,1,Decimal Value (Resolution: 1%)
LC,15,0-7,1,Backup Function: Rear Parking Light as Side Turn Signals
LC,15,0-7,1,Decimal Value (Resolution: 1%)
LC,16,0-7,1,Backup Function: Front Fog Lights as Low Beam Headlight
LC,16,0-7,1,Decimal Value (Resolution: 1%)
LC,17,0,Emergency Brake Flash Light active
LC,17,1,Deactivation of Additional High Beam with Bi-Xenon
LC,17,2,Heated Front Window installed
LC,17,3,Diagnosis Terminal 50 active
LC,17,4,Daytime Running Light via Fog Lights
LC,17,5,Front Fog Lights deactivated with High Beam
LC,17,6,Parking Light Function inactive (USA/Canada)
LC,18,0,Cold Diagnosis License Plate Lights active
LC,18,1,Cold Diagnosis Brake Lights active
LC,18,2,Cold Diagnosis Front Fog Lights active
LC,18,3,Cold Diagnosis Rear Fog Lights active
LC,18,4,Cold Diagnosis High Beam active
LC,18,5,Cold Diagnosis Turn Signals active
LC,18,6,Cold Diagnosis Back-Up Light active
LC,18,7,Cold Diagnosis Side Turn Signals active
LC,19,0,Cold Diagnosis Low Beam active
LC,19,1,Cold Diagnosis Front Parking Lights active
LC,19,2,Cold Diagnosis Rear Parking Lights active
LC,19,3,Diagnosis Rear Parking Lights active
LC,19,6,Electric Parking Brake installed
LC,20,0-7,1,Daytime Running Lights Dimming
LC,20,0-7,1,Decimal Value (Resolution: 1%)
LC,21,4,Rear Fog Light as Brake Light
LC,21,6,Leaving-Home Variant (0 = LH in LDS / 1 = No LH in LDS)
LC,21,7,Low Beam always active
LC,22,0,Personalization (0 = Variant 1 / 1 = Variant 2)
LC,22,2,Brake Light Deactivation with Rear Fog Light active
LC,22,3,Rear/Brake Light Function active
LC,22,4,Speed dependant Trunk Locking active
LC,22,5,»Light && Sight» Menu inactive
LC,22,6,Rear Parking Lights as Blinker active (North America)
LC,22,7,Diagnosis Rear Brake Lights inactive (North America)
LC,23,0,Xenon Headlights repeated Ignition active
LC,23,1,CAN Data Exchange Format active
LC,23,2,Internal Turn Light Control Algorithm active
LC,23,3

4,00,Turn Lights not active
LC,23,3

4,08,Turn Lights via Fog Lights
LC,23,3

4,10,Turn Lights via High Beam
LC,23,3

4,18,Turn Lights via Xenon Shutter
LC,23,5,Coming-Home Logic (0 = Old / 1 = New)
LC,23,7,Engine Compartment Light via Right Side Blinker Output active

так что никто не будет выкладывать или делиться «всеми настройками»

Читайте также:

      

  • Centre brake light ошибка на ауди
  •   

  • Р0443 ошибка опель астра g
  •   

  • Ошибка p0914 чери индис
  •   

  • Bmw g11 ошибка комфорт движения временно ограничен
  •   

  • Как узнать код ошибки на газели


  1. noise166

    4 ноя 2010
    18
    Audi A48E 2.0


  2. mark42

    19 июн 2010
    480
    audi A4/B5 1.6 96

    Поставь те,которые нужно!


  3. noise166

    4 ноя 2010
    18
    Audi A48E 2.0


  4. Алег

    у меня вообще тама светодиоды стоят, и комп не жу жу.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  5. noise166

    4 ноя 2010
    18
    Audi A48E 2.0

    В светодиодных лампочках вмонтирована нагрузка нужного сопротивления. Поэтому ошибки и нет…


  6. Серёгаs

    Лампочки целые контакты тоже но не горят в чем может быть причина, куда копать


  7. sanya-1

    15 дек 2003
    13.451
    Санкт-Петербург
    A4/B6 AVANT 1.8T (AVJ+CVT) 2002

    В проводах. В сторону перехода жгута от кузова к крышке багажника.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  8. WiNNER-S

    4 апр 2006
    11.754
    8E-1,8TQ AVJ/0A3

    Скоро еще и замок перестанет работать.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  9. Серёгаs

    Спасибо буду разбирать ,искать


  10. Серёгаs

    В проводах от крышке багажника до крыши все целое


  11. Garage.Inc

    Garage.Inc

    … отдает швартовый и проверяет шатку

    19 дек 2006
    16.631
    Москва
    cannondale sl2

    ошибки читать не пробовал?


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  12. Серёгаs

    Проводка до крыши целая ,что где ещё может быть зарыто


  13. Серёгаs

    Ошибка 01504 обрыв или замыкание на массу


  14. Серёгаs

    Есть ещё такие ошибки 01964 регулировка сидений ,удаляется и потом появляется рулева колонка не электрическая,и 01299


  15. sanya-1

    15 дек 2003
    13.451
    Санкт-Петербург
    A4/B6 AVANT 1.8T (AVJ+CVT) 2002

    схемы от авант и седан.

    Вложения:


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  16. sanya-1

    15 дек 2003
    13.451
    Санкт-Петербург
    A4/B6 AVANT 1.8T (AVJ+CVT) 2002

    Чего не хватает на контактах ламп? Плюса или минуса?


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  17. Серёгаs


  18. sanya-1

    15 дек 2003
    13.451
    Санкт-Петербург
    A4/B6 AVANT 1.8T (AVJ+CVT) 2002

    У тебя авант?
    Судя по схеме (стр.7), плюсовой провод от ламп идёт к разъёму в крышке, потом к разъёму слева под обшивкой в багажнике и оттуда в жгуте проводов прямиком на разъём блока центральной электроники j519.
    Номера пинов в разъёмах, цвет провода и все,что нужно для прозвонки, есть.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  19. Серёгаs

    Ребята помогите разобраться может где что-то поставил не помню в Васе,перестала открываться с брелка через несколько минут, не горит индекатор,

В один прекрасный день включил фары — услышал бесячий писк и увидел данное сообщение на приборной панели! )

Фото в бортжурнале Audi A4 (B7)

Долбанная пищалка!)))

Вышел посмотрел — на самом деле не горит левый плафон подсветки номера) Заехал купил лампочки — решил поменять обе сразу и потом пожалел!
Тот плафон, который не горел заработал, а когда я вскрыл второй — увидел, что там все окислилось, сам плафончик прогнил, контакты еле держутся и собрать все обратно практически нереально!

Фото в бортжурнале Audi A4 (B7)

Старые плафончики)

В итоге заказал новые плафоны оригинальные — 340 рублей за штуку. Пришли через пару дней, но я был очень удивлен НАЗОЙЛИВОЙСТИ ауди! Каждое включение габаритов сопровождалось этим дурацким писком, но мало того ВСЕ ВРЕМЯ езды горел желтый символ лампочки на всю верхнюю часть дисплея) ДОСТАЛО за это время в общем!

Плафончики пришли…чистые, новые, красивые и главное с новыми винтиками для них! Старые были в не самом лучшем состоянии — резба и место под отвертку были почти сорваны!

Фото в бортжурнале Audi A4 (B7)

Новый плафон!

Все поменял — включил — ГОРИТ и главное НИЧЕГО НЕ ПИЩИТ! ))) счастье )

Фото в бортжурнале Audi A4 (B7)Фото в бортжурнале Audi A4 (B7)Фото в бортжурнале Audi A4 (B7)

Цена вопроса: 780 ₽

Going back with 200 year old filament technology, car’s luminescent number plate lights have annoyingly short life-span and could be frustrating to change if soft mounting screws start to rust. Xenon lights have bypassed these inherited problems of lights and after 2010, most of the vehicle manufacturers adopted xenon light bulbs as standard component in almost all the places where lighting is used in a car. However, LED bulbs or units can be retrofitted in many cars manufactured before 2010 for improved lighting experience.

Check Daytime Running Lights Side Lights Error Message Explained

Apart from achieving a modern stylish look with bluish white bright light, which emits from these new generation xenon bulbs, many car brand manufacturers prefer xenon LED bulbs for their less energy consumption. Xenons lights are 10 times longer than halogen bulbs and can save up to 90% of the electricity. LED bulbs or units may be a bit more expensive than halogen bulbs but they worth spending in terms of their efficiency and advantages.

LED lights are used in many parts within a vehicle and play an important role to make them look stylish, law compliant and safe for others on the road.  Most vehicles have two small lights located directly above the number plate. Number plate lights are also an important light and needs to be working all the time. Otherwise, you will receive a warning message on your dashboard followed by an error in number plate light.  

In this article, we attempt to guide you on Audi Bulb out Number Plate light warning message and how to get rid of it. The procedure and implications are applicable to most of the other brand cars especially similar age Audis and Volkswagen.

How Audi indicates a bulb warning light?

When you receive a text warning message on your dashboard it does not come alone, it signifies the error with a picture of yellow bulb pointing downwards with a cross “X” on it. This indication appears when current going to the light bulbs is disrupted, blocked or stopped. This is known as cold diagnostic. But with LED bulbs this error is usually so common even when the bulbs are lit up because they consume little power and the computer of your car sense there is something wrong.

However, in some of the models this cold diagnostic can be turned OFF from the software just be changing electrical system’s long coding with the use of VAG-COM cable and VCDS but it couldn’t be the case with each model so if modifying the car’s software is not an option; you should not take this warning message easy and resolve this issue to save you from getting a ticket.

Symptoms to a faulty number plate light

There could be a few symptoms as well to let you know the lights are not working properly even if you do not receive any warning message on dashboard.

Number plate lights are solid lights and supposed to be turned ON with the headlights or parking lights without flickering. In most of the cases, number plate light flickers and that is most commonly due to a loose wiring or a connection that powers the license plate light. A flickering light can easily catch a “Fix it” ticket so it is necessary that you frequently check the number plate light by walking to the rear of your vehicle after the car is ignited.

Also, you may notice the number plate light does not illuminate at all. In that case, there is no second thought that the light bulb has gone bad. Now, there could be different reasons for a failure of bulb such as a problem with relay switch or a loose connection or simply the bulb itself.

If your model of Audi has factory fitted LED license plate light units then, you’ll need to replace whole unit with a new unit but if it is retrofitted or has conventional halogen bulbs – simple bulb replacement will do a job.

Why does it fail?

There could be both internal and external reasons for a bulb to fail. Internal reasons may be the completion of bulb’s life. Although LED bulbs are supposed to work longer but like every electronic component they may fail at any time. The external reasons may include moisture or damage to the bulb or unit due to the accident etc.

A simple and quick fix to this issue is the replacement of LED bulb or LED unit with a new one.

Diagnosis

Usually this happens for one side, left or right and in very rare cases, you will have both bulbs out of order. Before replacing we recommend that you diagnose which side is problematic since the message doesn’t specify which side has gone wrong.

Installation of LED bulbs in Audi

Since almost all cars have same number plate lights and it is extremely important that license plate lights are always in working condition all the time. There is no exception to number plate lights and installing LED bulbs in replacement of halogen bulbs is quite straightforward and easy if you know exactly what to do and how to do. LED lights you buy for your Audi might roughly look like Xenon or LED day time running lights in color temperature. You just need to install the bulbs to the covers.

Replacement of a faulty bulb with installing a new one may look easier but it can be tricky if the right size and type of bulb is not chosen. You can buy high quality, trusted auto parts from xenons4u as well as schedule an appointment for expert servicing of installation.

  • #1

Hey guys, really random issue which I can’t seem to diagnose but both my number plate lights stopped working, so I bought some LED lights. I’ve fitted them and they’re both working, however, the plate light error keeps popping up and I can’t understand why.

I’ve sat on my drive and turned the lights on, the error pops up and I’ll get out to check them and they’re still working, so I’m not sure why I’m getting the error. Occasionally the error will go off and then do a burst of that annoying error beep for around 10 seconds, which as you can imagine is seriously annoying to hear, then it’ll stay on for a minute or two and repeat the burst again.

Any help would be greatly appreciated!

dd40d947f97501c5c55a5add1a7d2e11.jpg

e74df3f29b006641a226c940695b864d.jpg

  • #2

Leds dont take much current so can set off a can bus error, trying adding a normal 10w bulb in circuit and see if error goes.

SootySport


  • #3

Bulb failure modules don’t like led’s as Darran says above. I’ve tried different versions from Ebay and they don’t work either, even if they say they can bus friendly or they fail after a few months. EM tuning sell ones that do work, they are on the ASN traders list. I fitted a complete set of EM tunings interior and exterior LED’s 2 years ago and they all still work.

  • #4

I’m an aircraft engineer but unfortunately the mechanical side of it, not electrics, so wiring is not my strong point unfortunately. I do understand the difference between in series and in circuit, however, how can I wire a bulb in to the LED section when there’s only just space for the LEDs? The LEDs I’ve got aren’t bulbs, they’re LEDs built in to the actual assembly.

  • #5

If you want to do it that way you need to modify the loom in the bootlid and put in an in-line bulb, i used a 501 and bulb holder, made a hole for it and cable tied in place away from anything that shouldn’t get hot! Works fine and has done for the last 6 months

  • #6

Ok thanks for the advice. Would wiring in an extra resistor between one of the contacts (if possible) work? I’ve got access to a soldering iron and solder at work, just need to work out what resistor to use.

  • #7

I tried 5/6 ohm but to no prevail nut i guess it wouldn’t hurt to have a play!

  • #8

I’m sure I could ‘acquire’ some through work from one of the lecky sections.

What I’d have to do is solder the resistor to one of the contacts, heatshrink over it but leave the opposing resistor leg out of the heatshrink to complete the connection.

I’ll do some digging around work tomorrow and see what I can sort out.

  • #9

Becareful with resistors as they will get hot. I always use a bulb which will also get hot but wont melt or short like the wrong resistor can !

gary_a4_quattro


  • #10

Wondering if the bulb failure monitors each bulb desperately , I’d be surprised, i assume the 2 lamps are wired parallel from the tailgate / boot harness ?
As mentioned above, try wiring a resistor in parallel with each led lamp assy. A 5W no plate light would draw c. 0.4A per light , so a resistor value of 33 ohm 10W ( Maplin do these I’m sure) for the resistor would draw an equivalent current , so that should ‘fool’ the lamp monitoring into thinking the is a std lamp in place. You could try using some resistor value of around 100 ohm 5W in parallel with each lamp, see how that goes . ( less current draw, less heat from the resistor etc ) Be interesting to here others experiences on values they have been able to get away with !

Remember the resistors will get hot , so make sure they’re not in contact with other wiring or plastics etc that could melt or be damaged.

Good luck !

  • #11

Becareful with resistors as they will get hot. I always use a bulb which will also get hot but wont melt or short like the wrong resistor can !

Valid point, I didn’t take the heat into consideration. I guess I’ll be taking my boot liner off for the following reason. I’ve done some research on Google and someone on here on the A3 section (unsure of which model) bought a cable from a company called Kuraft (or something close to that) and it was just a resistor built in to a connector which connects between the plate lights and the power cable. If I can see what the coloured lines are on the resistor I can work out its resistance level.

Wondering if the bulb failure monitors each bulb desperately , I’d be surprised, i assume the 2 lamps are wired parallel from the tailgate / boot harness ?

Good luck !

They’re definitely individually monitored. One of mine stopped working and when I changed the standard halogen bulbs, I left the lights on to see which one wasn’t working because I was interested to see if they were individually monitored like you are. I wasn’t thinking properly and just disconnected them both and the error beep sounded when I took the one out that was working. Put the LEDs in and had no issues for about 30 seconds and then it started sounding off every few seconds.

gary_a4_quattro


  • #12

Valid point, I didn’t take the heat into consideration. I guess I’ll be taking my boot liner off for the following reason. I’ve done some research on Google and someone on here on the A3 section (unsure of which model) bought a cable from a company called Kuraft (or something close to that) and it was just a resistor built in to a connector which connects between the plate lights and the power cable. If I can see what the coloured lines are on the resistor I can work out its resistance level.

They’re definitely individually monitored. One of mine stopped working and when I changed the standard halogen bulbs, I left the lights on to see which one wasn’t working because I was interested to see if they were individually monitored like you are. I wasn’t thinking properly and just disconnected them both and the error beep sounded when I took the one out that was working. Put the LEDs in and had no issues for about 30 seconds and then it started sounding off every few seconds.

Be interested to hear the resistor value used in the Kufatech loom, presume it was this one ? :

http://www.kufatec.co.uk/shop/en/Audi/A4-B6/8E/Adapter-plate-LEDs-Audi-A4-B6-B7-/-Audi-A3-8P

Haven’t had the opportunity to use LEDs in the plate light as yet, ( but it is on the to do list !) unfortunately can’t offer any help on specifically where to install the resistors, other than in parallel with each led used, but I’d guess that they could have a couple of fly leads soldered on to the resistor if room near to the lamp unit is tight.

  • #13

Be interested to hear the resistor value used in the Kufatech loom, presume it was this one ? :

http://www.kufatec.co.uk/shop/en/Audi/A4-B6/8E/Adapter-plate-LEDs-Audi-A4-B6-B7-/-Audi-A3-8P

Haven’t had the opportunity to use LEDs in the plate light as yet, ( but it is on the to do list !) unfortunately can’t offer any help on specifically where to install the resistors, other than in parallel with each led used, but I’d guess that they could have a couple of fly leads soldered on to the resistor if room near to the lamp unit is tight.

That’s the exact one I was talking about. Kuraft haha, I was kind of close. Still, €35 for a resistor is a lot of money when you could produce the same thing for a lot, lot cheaper.

I’ll have a word with the avionics lads and get them to work out the resistance of it and get back to you.

The guy with the A3 I was on about had some good pictures of that cable installed in. Instead of using the cable, you could splice into the existing wiring and install the resistors that way. Although it’s a trashy job splicing into existing cable, who’s going to see it when the boot liner is back on?

I’ll try and find the guy with the A3 and see if he minds me using the pictures in here if you’re interested? It’s easier to look at than to explain.

  • #14

Ok the avionics lads think the colours are: brown black red then gold which would make it a 1k ohm resistor. But because there’s 2 in parallel that works out to be 2k ohms which, to me, sounds far too high a resistance. I must’ve clicked an old link compared to the one you provided because the price came up as €35 not £25. Still, £25 to get some LEDs to work is a lot of money.

gary_a4_quattro


  • #15

yes €35 isn’t cheap, but I guess it gives a plug & play answer for those that want to go that route.

Yeah, be good to see the pics. Thanks :icon thumright:

  • #17

Its strange how some of us fit number plate leds and never get a fault, i have them and have no faults , have you fitted leds to the front sidelights or anywhere else ?

  • #18

I’ve noticed so many people who have said that they’ve never had issues, it’s frustrating. I’ve ordered full interior, LED DRLs and LED sidelights from Trups, just waiting for them to arrive but because he didn’t have the DRL kit in he didn’t want to do 2 separate lots of posting. I think they arrived in last Thursday so just waiting for them all to turn up.

  • #19

Id plug vcds in and investigate deeper, much simpler .

  • #20

Unfortunately I don’t have £270 spare to buy VCDS :( got a baby on the way and I own a house, so money is slightly tight at the minute.

  • #21

Look on the map on this site , type vcds map in search and find someone nearby , most are more than willing to help , i do regulaly, im in derbyshire.

  • #22

I didn’t know about that. Cheers, I’ll check it out now.

  • #24

Cheers for the link, however it doesn’t work. I am on tapatalk so that might be why it’s not working.

7b72987a129138a1a6bd91e98634fd0b.jpg

SootySport


  • #26

I’ve noticed so many people who have said that they’ve never had issues, it’s frustrating. I’ve ordered full interior, LED DRLs and LED sidelights from Trups, just waiting for them to arrive but because he didn’t have the DRL kit in he didn’t want to do 2 separate lots of posting. I think they arrived in last Thursday so just waiting for them all to turn up.

Have a look at this link http://www.audi-sport.net/xf/threads/em-tuning-vag-panel-led-fitting-guide.133195/#post-2352318 Will help you out when you get your led kit.

  • #27

I haven’t bought the number plate LEDs from Trups, but I’m starting to contemplate buying some from him, so cheers for the link.

SootySport


  • #28

The link is for the interior lamps, number plate lamps are just straightforward festoon bulps and an awkward size to find.

  • #29

Can buy a complete led number plate light unit or 2 as the case maybe ,whole unit screws in and replaces festoon carrier.

  • #30

Can buy a complete led number plate light unit or 2 as the case maybe ,whole unit screws in and replaces festoon carrier.

That’s exactly what I bought.

e558848c00b4bb028f8ab46772000312.jpg

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка nullreferenceexception 7 days to die
  • Ошибка nullptr was not declared in this scope
  • Ошибка nullable object must have a value
  • Ошибка null при получении сертификата
  • Ошибка null при подключении к серверу в майнкрафт