Ошибка insufficient memory что это

Постоянно слышите решение на каждый крит — переустанови клиент? Или просто не знаете как решить проблему с критами? Вот вам расширенное FAQ по критическим ошибкам Lineage 2 Interlude.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Проблема:
Сбились старые настройки игрового клиента, а восстановить их из игры не получается.
Решение:
Удалить файл «Оptions.ini» (находится в папке «System» в клиенте игры). При повторном запуске игры, файл «Оptions.ini» возобновится т.е он создастся заново с настройками по умолчанию.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Проблема:
Возникает окно ошибки приложения Windows, с текстом:
«files are corrupted!!!! Please, full check// [../SysTextures/L2Font-e.utx]»

Решение:
Полностью переустановите игровой клиент и распакуйте патч заново.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Проблема:

Возникает окно ошибки приложения Windows, с текстом:
«Инструкция по адресу «0x1000b097» «0x7e36f85b». Память не может быть «written»
Решение:
Это конфликт GameGuard с Outpost Firewall. Нужно удалить фаил «wl_hook.dll».
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Проблема:

Возникает окно ошибки приложения Windows, с текстом:
«General protection fault!
History: alcOpenDevice <- UALAudioSubsystem::Init <- UEngine::InitAudio <- UGameEngine::Init <- InitEngine»

Решение:
Перезагрузить компьютер, выгрузить из памяти (или удалить) программу ATI Tray Tools.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Проблема:

Возникает окно ошибки приложения Windows, с текстом:
«Insufficient Memory.
Please check the Virtual Memory Option and avilable hard drive space.
You can check them by going to : Control Panel->System->Advanced->Performance->Settings->Advanced->Virtual memory.
History: FMallocWindows::Malloc <- FMallocWindows::Realloc <- 00000000 -1179010640 FArray <- FArray::Realloc
<- 926365494*8 <- FUnrealfileSummary<< <- LoadSummary <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad
<- UObject::GetPackageLinker <- UObject::StaticLoadObject <- (Engine.Texture L2Font-r.SmallFont-r NULL)
<- UCanvas::UCanvas <- UViewport::UViewport <- UWindowsClient::NewViewport <- UGameEngine::Init <- InitEngine»

или:

«Assertion failed: InPos<=Size [File:….CoreIncFFileManagerWindows.h] [Line: 183]
History: FArchiveFileReader::Seek <- ULinkerLoad::Seek <- LoadImportMap <- ULinkerLoad::Load
<- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- ULinkerLoad::VerifyImport <- ValidateImports
<- ULinkerLoad::Verify <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker
<- ULinkerLoad::VerifyImport <- ValidateImports <- ULinkerLoad::Verify <- ULinkerLoad::Load
<- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- UObject::StaticLoadObject
<- (Engine.Level None.MyLevel Lobby) <- VerifyPackages <- UGameEngine::LoadMap <- LocalMapURL
<- UGameEngine::Browse <- UGameEngine::Init <- InitEngine»

или:

«Failed to load ‘Texture L2Font-e.LargeFont-e’: Failed to find object ‘Texture L2Font-e.LargeFont-e’
History: UObject::SafeLoadError <- UObject::StaticLoadObject <- (Engine.Texture L2Font-e.LargeFont-e NULL)
<- UCanvas::UCanvas <- UViewport::UViewport <- UWindowsClient::NewViewport <- UGameEngine::Init <- InitEngine»

или:

«General protection fault!
History: ATerrainInfo::UpdateVTGroup <- ATerrainInfo::PostLoad <- UObject::ConditionalPostLoad
<- (TerrainInfo 22_18.TerrainInfo0) <- PostLoadObjects <- UObject::EndLoad <- ULinkerLoad::CreateImport
<- IndexToObject <- ULinkerLoad<<UObject <- (LinkerLoad Transient.LinkerLoad123 1773516)) <- FBspSurf<<
<- TArray<< <- TTransArray<< <- UModel::Serialize <- LoadObject
<- (Model 22_18.Model23 1773516==1773516/8598828 1589576 4538709) <- ULinkerLoad::Preload
<- ULevel::Serialize <- LoadObject <- (Level 22_18.myLevel 1773516==1773516/8598828 183225 9289)
<- ULinkerLoad::Preload <- PreLoadObjects <- UObject::EndLoad <- UObject::StaticLoadObject
<- (Engine.Level None.MyLevel 22_18.unr) <- LoadLevel <- UGameEngine::LoadMap <- LocalMapURL
<- UGameEngine::Browse <- ClientTravel <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop»

Решение: Полностью удалить старую папку «System» игрового клиента и распаковать заново патч. Возможно, потребуется полная переустановка клиента.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Проблема:

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: AuthenticAMD Unknown processor @ 2012 MHz with 1023MB RAM
Video: NVIDIA GeForce 6600 GT (9145)

Assertion failed: InPos<=Size [File:….CoreIncFFileManagerWindows.h] [Line: 185]

History: FArchiveFileReader::Seek <- ULinkerLoad::Seek <- TLazyArray<< <- FMipmap<< <- SerializeMips <- UTexture::Serialize <- LoadObject <- (Texture FElf.Hair_color.FElf_m005_t03_m00_bh_ori 191246==191246/64866347 40091481 87547) <- ULinkerLoad::Preload <- PreLoadObjects <- UObject::EndLoad <- UObject::StaticLoadObject <- (Engine.Material FElf.FElf_m005_t03_m00_bh NULL) <- FNActorResourceLoader::Load <- LoadActorResourceArray <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Решение: проблемы с текстурами…Советую заново поставить systextures
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Проблема:

CRITICAL ERROR OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: GenuineIntel Unknown processor @ 3204 MHz with 1023MB RAM
Video: NVIDIA GeForce 6200 TurboCache™ (7184)

Expected 43436History: MeshAnimation LineageDecos.Flag_anim: Serial size mismatch: Got 43435,LoadObject <- (MeshAnimation LineageDecos.Flag_anim 47436==47436/2080173 4001 43436) <- ULinkerLoad::Preload <- PreLoadObjects <- UObject::EndLoad <- UObject::StaticLoadObject <- (Core.Class LineageDeco.flag_a NULL) <- UObject::StaticLoadClass <- UNetworkHandler::Tick <- Function Name=ServerObjectInf <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

или

OS : Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU : GenuineIntel PentiumPro-class processor @ 736 MHz with 511MB RAM
Video : SAPPHIRE RADEON 9200SE ATLANTIS 128MB (6458)

Assertion failed: InPos<=Size [File:….CoreIncFFileManagerWindows.h] [Line: 185]

History: FArchiveFileReader::Seek <- ULinkerLoad::Seek <- TRoughArray<< <- UMeshAnimation::Serialize <- (MeshAnimation LineageMonsters.gargoyle_anim) <- LoadObject <- (MeshAnimation LineageMonsters.gargoyle_anim 34471661==34471661/206671977 34207033 455460) <- ULinkerLoad::Preload <- PreLoadObjects <- UObject::EndLoad <- UObject::StaticLoadObject <- (Engine.SkeletalMesh LineageMonsters.gargoyle_m00 NULL) <- IsLoadedResource <- User::SetPawnResource <- UNetworkHandler::Tick <- Function Name=NpcInfoPacket <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

или

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: AuthenticAMD Unknown processor @ 2170 MHz with 2046MB RAM
Video: Radeon X1650 Series (6698)

SkeletalMesh Fighter.MFighter_m001_b: Serial size mismatch: Got 38913, Expected 38917

History: LoadObject <- (SkeletalMesh Fighter.MFighter_m001_b 12607569==12607569/23942605 12568656 38917) <- ULinkerLoad::Preload <- PreLoadObjects <- UObject::EndLoad <- UObject::StaticLoadObject <- (Core.Class LineageWarrior.MFighter NULL) <- UObject::StaticLoadClass <- NCPushButton::OnLButtonDown <- NCVirtualWndMain::SetFocusingWindow <- NCVirtualWndMain::SetFocusingWindow <- NCVirtualWndMain::SetFocusingWindow <- NCVirtualWndMain::SetFocusingWindow <- NCVirtualWndMain::SetFocusingWindow <- NCVirtualWndMain:ispatchWndMsg <- NConsoleWnd:ispatchWndMsgX <- NConsoleWnd::MasterConsoleEventProcess <- UEngine::InputEvent <- UWindowsViewport::CauseInputEvent <- UWindowsViewport::UpdateInput <- UViewport::ReadInput <- APlayerController::Tick <- ALineagePlayerController::Tick <- TickAllActors <- ULevel::Tick <- (NetMode=0) <- TickLevel <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Решение: проблемы с мешами… кривая папка animations. Советую найти ( у друзей и т.д. ) и заново поставить animations
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Проблема:

CreateVertexShader failed(D3DERR_INVALIDCALL).

History: CreateShader <- FD3DVertexShader::FD3DVertexShader <- UD3DRenderDevice::GetVertexShader <- FD3DRenderInterface::SetVertexStreams <- USubSkeletalMeshInstance::Render <- USkeletalMeshInstance::Render <- FDynamicActor::Render <- Actor <- TranslucentRendering <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine:raw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

или

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: GenuineIntel Unknown processor @ 3195 MHz with 511MB RAM
Video: RADEON 9600 SERIES (6476)
GetRenderTarget failed(D3DERR_INVALIDCALL).
History: FD3DRenderInterface::GetRenderTarget <- SetParticleMaterial::Refraction <- FD3DRenderInterface::SetParticleMaterial <- FD3DRenderInterface::SetMaterial <- USpriteEmitter::RenderParticles <- AEmitter::Render <- FDynamicActor::Render <- RefractionRender <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine:raw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

или

OS: Windows XP 5.2 (Build: 3790)
CPU: AuthenticAMD Unknown processor @ 2902 MHz with 1791MB RAM
Video: RADEON 9800 SERIES (6677)

Error setting display mode: CreateDevice failed (D3DERR_OUTOFVIDEOMEMORY).
History: UD3DRenderDevice::UnSetRes <- CreateDevice <- UD3DRenderDevice::SetRes <- UWindowsViewport::TryRenderDevice <- UWindowsViewport::OpenWindow <- UGameEngine::Init <- InitEngine


Решение:
Удалить Options.ini из папки System. Обновить DirectX или видеодрайвер.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Проблема:

Insufficient Memory.
Please check the Virtual Memory Option and avilable hard drive space.
You can check them by going to : Control Panel->System->Advanced->Performance->Settings->Advanced->Virtual memory.

History: FMallocWindows::Malloc <- FMallocWindows::Realloc <- 00000000 -2011152056 FArray <- FArray::Realloc <- -1325135831*8 <- FUnrealfileSummary<< <- LoadSummary <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- ULinkerLoad::VerifyImport <- ULinkerLoad::VerifyImport <- ValidateImports <- ULinkerLoad::Verify <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- ULinkerLoad::VerifyImport <- ValidateImports <- ULinkerLoad::Verify <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- UObject::StaticLoadObject <- (Core.Class LineageWarrior.MFighter NULL) <- UObject::StaticLoadClass <- NConsoleWnd::AddCharacterInfo <- UGameEngine::AddCharacterInfo <- d <- CharacterSelectionInfoPacket <- UNetworkHandler::Tick <- Function Name=CharacterSelect <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Решение: Увеличить размер виртуальной памяти. Скачать новые драйвера для видеокарты.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Проблема:

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: AuthenticAMD Unknown processor @ 2012 MHz with 1023MB RAM
Video: NVIDIA GeForce 6600 GT (9145)

Assertion failed: InPos<=Size [File:….CoreIncFFileManagerWindows.h] [Line: 185]

History: FArchiveFileReader::Seek <- ULinkerLoad::Seek <- TLazyArray<< <- FMipmap<< <- SerializeMips <- UTexture::Serialize <- LoadObject <- (Texture FElf.Hair_color.FElf_m005_t03_m00_bh_ori 191246==191246/64866347 40091481 87547) <- ULinkerLoad::Preload <- PreLoadObjects <- UObject::EndLoad <- UObject::StaticLoadObject <- (Engine.Material FElf.FElf_m005_t03_m00_bh NULL) <- FNActorResourceLoader::Load <- LoadActorResourceArray <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Решение: Поставить заново systextures
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Проблема:

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: GenuineIntel Unknown processor @ 2401 MHz with 510MB RAM
Video: RADEON 9200 SERIES (6614)

Assertion failed: InPos<=Size [File:….CoreIncFFileManagerWindows.h] [Line: 185]

History: FArchiveFileReader::Seek <- ULinkerLoad::Seek <- LoadImportMap <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- ULinkerLoad::VerifyImport <- ValidateImports <- ULinkerLoad::Verify <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- ULinkerLoad::VerifyImport <- ValidateImports <- ULinkerLoad::Verify <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- UObject::StaticLoadObject <- (Engine.Level None.MyLevel Lobby) <- VerifyPackages <- UGameEngine::LoadMap <- LocalMapURL <- UGameEngine::Browse <- UGameEngine::Init <- InitEngine

Решение Проблема в папках maps, staticmeshes, textures. В данном случае — проблема с файлами, начинающимися с Lobby
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Проблема:

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: GenuineIntel Unknown processor @ 2601 MHz with 1534MB RAM
Video: RADEON 9600 Family (Microsoft Corporation) (6462)

IDirect3DVertexBuffer9::Lock failed(D3DERR_DRIVERINTERNALERROR).

History: FD3DDynamicVertexStream::AddVertices <- FD3DRenderInterface::SetDynamicStream <- DrawSun <- FDynamicActor::Render <- SolidRendering <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FSkySceneNode::Render <- NoStencilRendering <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FSkySceneNode::Render <- NoStencilRendering <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FSkySceneNode::Render <- NoStencilRendering <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine:raw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop


Решение:
Установить свежий драйвер на видео. Возможно обновить DirectX.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

На некоторых фришных серверах уже составлен список часто возникающих ошибок клиента
и перечень действий (файлов которые надо удалить и т.п.)
Предлагаю открыть подобную тему и на этом форуме.
——————————————————————————
CPU : Ваш процессор. (Также обращаем на это внимание).
Video : Ваша видеокарта. (Также обращаем на это внимание).

«Причина»
***
Именно в «Причине» содержится код ошибки.

N.B. Тема посвящена ТОЛЬКО конкретным ошибкам клиента и ответам на них!
Текст ошибок приводить ОБЯЗАТЕЛЬНО!
Если невозможен копи-паст, то print screen и прикрепляйте скрин ошибки.

Обязательно к прочтению прежде чем писать в этой теме!

https://support.4game.ru/kb_cat.php?id=101

http://forum.4game.ru/index.php?showtopic=286451

http://forum.4game.ru/index.php?showtopic=296722

В этой ветке выкладываем ошибки клиента а также пути решения не указанные в вышеперечисленных темах
А также пробуем искать здесь:

Цитата(1234vik4321 @ 14.5.2009, 18:02)
ФАК сапорта с многими готовыми ответами
Поиск! да поиск по ФАКу и работает набери там к примеру -1013
Сам саппарт (где помогут)
ИНСТpУКЦИЯ: «Как пользоваться тех. поддержкой?»

ПОИСК по форуму

******

Q. Ошибка:
Код: 2008.2.18 03:08:47
OS : Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU : GenuineIntel Unknown processor @ 3003 MHz with 1023MB RAM
Video : NVIDIA GeForce FX 5200 (6218)

Insuffic楢歮㍷⸲汤lem邐邐梐萐႕ᗿ䐘ႚᇨﴏꂥ

History: FMallocWindows::Malloc <- FMallocWindows::Realloc <- 00000000 1703185992 FArray <- FArray::Realloc <- 1286640073*8 <- FUnrealfileSummary<< <- LoadSummary <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- UObject::StaticLoadObject <- (Engine.Texture crest.crest_5_1285 NULL) <- UNetworkHandler::Tick <- Function Name=CIPacket <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

A. Стереть Crest.utx в папке Systextures. Самая распространённая ошибка, причём сам текст ошибки может быть разным, встречается слово Crest — применяйте это решение.

Логика ошибки — при каждом старте клиент заново создаёт файл Crest.tmp, куда помещает значки кланов. При выгрузке клиента файл Crest.utx заменяется текущим файлом Crest.tmp простой перезаписью старого файла (Crest.tmp пересохраняется как Crest.utx). Любая ошибка связанная с этим файлом — неверное сохранение файла на диск, причины — да сколько угодно, любая критическая ошибка игры может спровоцировать проблемы с этим файлом.
*******
Q. Причина ошибки
Код: CreateVertexShader failed (D3DERR_INVALIDCALL).

A. Удаляем файлик option.ini из папки system игры. Если не помогло ставим (или обновляем) DirectX. Также пробуем ставить последние драйвера на видеокарту, если стоят новые пробуем более старые. Для видеокарт AMD класса 9500/9700/9800 последний стабильный драйвер — Catalyst 7.7.
*******
Q.OS : Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU : GenuineIntel Unknown processor @ 1701 MHz with 767MB RAM
Video : RADEON 9000 SERIES (6614)

SkeletalMesh Fighter.MFighter_m001_b: Serial size mismatch: Got 38913, Expected 38917

A.Заменить файл Fighter.ukx в папке Animations
*******
Q.OS : Windows Vista 6.0 (Build: 6001)
CPU : GenuineIntel PentiumPro-class processor @ 2673 MHz with 2046MB RAM
Video : NVIDIA GeForce 9800 GT (7531)

Assertion failed: InPos<=Size [File:….CoreIncFFileManagerWindows.h] [Line: 185]

History: FArchiveFileReader::Seek <- ULinkerLoad::Seek <- TLazyArray<< <- FMipmap<< <- SerializeMips <- UTexture::Serialize <- LoadObject <- (Texture LineageMonstersTex.death_knight.death_knight_t00 99684524==99684524/133323252 99683358 132383) <- ULinkerLoad::Preload <- PreLoadObjects <- UObject::EndLoad <- UObject::StaticLoadObject <- (Engine.Texture LineageMonstersTex.Death_Knight_T00 NULL) <- UOrcMove::CalculateCRC32 <- UGameEngine::Init <- InitEngine

A. Заменить файл LineageMonstersTex.utx в папке Systextures игры. Ошибка встречается крайне часто.
*******
Q. Сбились настройки в игре, иногда выкидывает с ошибкой, при попытке менять настройки в игре вылетает крит. эррор «ошибка приложения», как их востановить? Раньше все было нормально.

A. Удаляем Option.ini из папки System игры.
*******
Q. Возникает окно ошибки приложения Windows, с текстом: «Files are corrupted! Please full check»

A. Проверить наличие файла bikw32.dll в папке System игры, стереть там же папку GameGuard. Удалить в папке Windows/System32 файлы nppt9x.vxd, npptNT2.sys (драйвера GameGuard-а).
*******
Q. Ошибка приложения Windows:
Код: «Инструкция по адресу «0x1000b097» «0x7e36f85b». Память не может быть «written»

A. Проблема GameGuard с Outpost Firewall. Нужно удалить фаил «wl_hook.dll»
*******
Q. Текст ошибки:
Код: «General protection fault! History: alcOpenDevice <- UALAudioSubsystem::Init <- UEngine::InitAudio <- UGameEngine::Init <- InitEngine»

A. Выгрузить из памяти (или удалить) программу ATI Tray Tools. Если таковой нет — обновить библиотеки OpenAL (Google в помощь в вопросе поиска).
*******
Q. Вариации ошибок таких типов:
1.Код: Insufficient Memory.
Please check the Virtual Memory Option and avilable hard drive space.
You can check them by going to : Control Panel->System->Advanced->Performance->Settings->Advanced->Virtual memory.

2.Код: Assertion failed: InPos<=Size [File:….CoreIncFFileManagerWindows.h] [Line: 183] (а также 166, 185)

3.Код: Bad name index 6761/936

A. Полностью удалить папку «System» игрового клиента и распаковать заново патч или обновить клиент через автоапдейтер. Расширить файл подкачки на жёстком диске. Возможно потребуется полная переустановка клиента.
*******
Q . Вот такая ошибка:
Код: OS : Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU : AuthenticAMD Unknown processor @ 2314 MHz with 2046MB RAM
Video : Любая
***
Negative delta time!
***
History: UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

A. Через диспетчер ставить игру на один процессор или утилитой AMD Dual-Core Optimizer всем обладателям двуядерников АМД. ncSoft не подумал про обладателей домашних двухядерных систем.
*******
Q. Код: Assertion failed: InPos<=Size [File:….CoreIncFFileManagerWindows.h] [Line: 183]
***
History: FArchiveFileReader::Seek <- ULinkerLoad::Seek <- TLazyArray<< <- TArray<< <- USkeletalMesh::Serialize <- (SkeletalMesh Fighter.MFighter_m001_b) <- LoadObject <- (SkeletalMesh Fighter.MFighter_m001_b 204036==204036/19349850 9839730 38913) <- ULinkerLoad::Preload <- PreLoadObjects <- UObject::EndLoad <- UObject::StaticLoadObject <- (Core.Class LineageWarrior.MFighter NULL) <- UObject::StaticLoadClass <- UL2ConsoleWnd::LoadDefaultCharacterInfo <- UGameEngine::Init <- InitEngine

A. . Битые (порченные) файлы мешей клиента. Если после реинсталла вылетает и дальше — искать другой клиент.
*******
Q. У меня вместо причины ошибки вот такие штуки:
Код: Insuffic楢歮㍷⸲汤lem邐邐梐萐႕ᗿ䐘ႚᇨﴏꂥ

A. Клиент у Вас вообще корейский, удаляем содержимое в папке Crest и удаляем саму папку. Если не поможет — переустановить клиент, самый лучший вариант — перекачать заново с другого источника или взять нормальный клиент у друзей.
*******
Q.
Код: Ошибка: память не может быть READ

A.
Memtest 86+ или S&M в руки — проверяем системную память на стабильность.

P.S.: Подобное возникает при использовании StyleХР.
*******
Q. Вот такая ошибка:
Код: OS : Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU : не важно.
Video : не важно.
***
General protection fault!
***
History: UNetworkHandler::Tick <- Function Name= <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

A. Переустановка Касперского. При версиях 2009, 7 и 6 есть проактивная защита. Либо настроить её не трогать клиент La2, либо удалить вообще. Для версии 2009 обновить до билда 8.0.0.506.
*******

Q. Такая ошибка:
Код: OS : Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU : не важно.
Video : не важно.
***
General protection fault!
***
History: UOrcMove::CalculateCRC32 <- UGameEngine::Init <- InitEngine

A. Проверить наличие файла orc.dll в папке System и удалить его.
*******
Q. Такая ошибка
Код: OS: XP 5.1 (Build: 2600)
CPU : не важно.
Video : NVIDIA GeForce 7600 GT (9147) ( или похожее на это)
***
IDirect3DVertexBuffer9::Lock failed(D3DERR_DRIVERINTERNALERROR).

A. Ставим последний DirectX, если не помогает ставим новые драйвера на видео карту, проверяем настройки, пробуем старые драйвера на видеокарту, и т д.
*******
Q. У меня видеокарта 8800GT/8800GTS 512 , постояно вылетают разные ошибки.

A. Ждите релиза драйвера версии 177.xx. Как вариант — 177.92_beta в помощь, слить можно с nZone.
*******
Q. Ошибка :
Код: OS : Windows Vista 6.0 (Build: 6000)
CPU : не важно.
Video : не важно.
***
ReadFile beyond EOF 972796+1/972796

A. Перестановка клиента.
*******
Q.
Код: Assertion failed: InPos<=Size [File:….CoreIncFFileManagerWindows.h] [Line: 185]
History: FArchiveFileReader::Seek <- ULinkerLoad::Seek <- LoadImportMap <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- ULinkerLoad::VerifyImport <- ValidateImports <- ULinkerLoad::Verify <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- UObject::StaticLoadObject <- (Engine.Level None.MyLevel 24_18.unr) <- VerifyPackages <- UGameEngine::LoadMap <- LocalMapURL <- UGameEngine::Browse <- ClientTravel <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

A. Кривой файлик MyLevel 24_18.unr. Находится в папке Maps. Ошибка бывает при переходе между локациями. То же само справедливо и для мешей/текстур/ файлов анимации клиента.
*******
Q.
Код: General protection fault!
***
History: NWndUtil::ItemInfoToNCParam <- NConsoleWnd::AddInventoryItem <-ItemListPacket <-UNetworkHandler::Tick <- Function Name=ItemListPacket <-UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

A. Нечто в инвентаре не распознается вашим клиентом. Плохо патч сервера установлен и требуется полное обновление клиента. Также ошибка может быть при установке сторонних патчей.
*******
Из свеженького

General protection fault!

History: APawn::MagicProcess <- APawn::NActionProcess <- AActor::Tick <- TickAllActors <- ULevel::Tick <- (NetMode=0) <- TickLevel <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Геймпад, руль, джойстик. Отключить от компьютера, или установить родные драйвера приставки.
————————

General protection fault!

History: CAuthSocket::OnUserNetmessage <- UWindowsViewport::ViewportWndProc <- WWindow::StaticProc <- DispatchMessage <- 0011061E 1288 <- MessagePump <- MainLoop

ИГ бот )))))
————————

Actor not found: L2Float 22_22.L2Float3

History: ULevel::GetActorIndex <- ULevel: estroyActor <- (L2Float 22_22.L2Float3) <- ExFishingEndPacket <- UNetworkHandler::Tick <- Function Name=ExFishingEndPac <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Левые патчи.

————————-

(: ErrorNameNone) <- UObject::ConditionalDestroy <- (: ErrorNameNone) <- UObject::ConditionalDestroy <- (: ErrorNameNone) <- UObject::ConditionalDestroy <- (: ErrorNameNone) <- UObject::ConditionalDestroy <- (: ErrorNameNone) <- UObject::ConditionalDestroy <- (: ErrorNameNone) <- UObject::ConditionalDestroy <- (: ErrorNameNone) <- UObject::ConditionalDestroy <- (: ErrorNameNone) <- UObject::ConditionalDestroy <- (: ErrorNameNone) <- UObject::ConditionalDestroy <- (: ErrorNameNone) <- UObject::ConditionalDestroy <- (: ErrorNameNone) <- UObject::ConditionalDestroy <- (: ErrorNameNone) <- UObject::ConditionalDestroy <- (: ErrorNameNone) <- UObject::ConditionalDestroy <- (: ErrorNameNone) <- UObject::ConditionalDestroy <- (: ErrorNameNone) <- UObject::ConditionalDestroy <- (: ErrorNameNone) <- UObject::ConditionalDestroy <- (: ErrorNameNone) <- UObject::ConditionalDestroy <- (: ErrorNameNone) <-

FOctreeNode::ActorNonZeroExtentLineCheck <- FOctreeNode::ActorNonZeroExtentLineCheck <- FOctreeNode::ActorNonZeroExtentLineCheck <- FOctreeNode::ActorNonZeroExtentLineCheck <- FOctreeNode::ActorNonZeroExtentLineCheck <- FOctreeNode::ActorNonZeroExtentLineCheck <- FOctreeNode::ActorNonZeroExtentLineCheck <- FOctreeNode::ActorNonZeroExtentLineCheck <- FOctreeNode::ActorNonZeroExtentLineCheck <

Многократно повторяющаяся строка ошибки, как в примере. Может имет разноообразный код.

Память битая. Делаяем проверку памяти программой memtest.Перегрев процессора : проверить работу кулеров, и обновить термопасту. Банально)) вековая пыль в компе.
—————————

Возникают проблемы с доступом в игровой магазин.

Удалите фаил Windowsinfo.ini в папке systems.

ПЫ.СЫ:Может Сарькисяна пасиба скажеть , этож в его интересах))))))))

——————

«Исключение unknown software exception(0х80000003) в приложение по адресу 0х7с839aad».

На компьютере или вирусы с троянами, или есть софт несовместимый. Жесткая проверка несколькими антивирусными программами. Удаление конфликтующего софта. Так же может указывать на конфликт с Symantec AntiVirus.

General protection fault!

History: UOrcMove::CalculateCRC32 <- 1.510000::0 <- UGameEngine::Init <- InitEngine

Неправильная контрольная сумма клиента.
В клиенте отсутствуют какие- либо файлы. Либо клиент дополнительно пропатчен сторонними программами.
Полная проверка клиента. Не помогает, переустанавливаем или ищем другой.

*********************************

Память не может быть readwritten
Возможная причина №1 — служба DEP — как отключить читать по ссылке ниже.
А также случае проблем с файрволом можно попробовать почитать здесь:

http://forum.4game.ru/index.php?showtopic=…p;#entry2646372

Не вводится логин и пароль — здесь:

http://forum.4game.ru/index.php?showtopic=…t=0&start=0

Убивать подвисший gameguard вроде так: http://www.gameguard.co.kr/gameguard…ng/FAQ_114.htm

Интересная тема как посмотреть что послужило причиной вылета в синий экранчик смерти (BSOD)
Как с помощью дампа памяти определить драйвер, вызывающий BSOD
И вот еще одна компиляция ошибок клиента из другого источника:

Проблема:
Сбились старые настройки игрового клиента, а восстановить их из игры не получается.
Решение:
Удалить файл «Оptions.ini» (находится в папке «System» установленного игрового клиента). При повторном запуске игры, файл «Оptions.ini» создастся заново с настройками по умолчанию.

Проблема:
Возникает окно ошибки приложения Windows, с текстом:
«files are corrupted!!!! Please, full check// [../SysTextures/L2Font-e.utx]»
Решение:
Полностью переустановить игровой клиент и распаковать патч заново.

Проблема:
Возникает окно ошибки приложения Windows, с текстом:
«Инструкция по адресу «0x1000b097» «0x7e36f85b». Память не может быть «written».
Решение:
Это конфликт GameGuard с Outpost Firewall. Нужно удалить фаил «wl_hook.dll».

Проблема:
Возникает окно ошибки приложения Windows, с текстом:
«General protection fault!
History: alcOpenDevice <- UALAudioSubsystem::Init <- UEngine::InitAudio <- UGameEngine::Init <- InitEngine»
Решение:
Перезагрузить компьютер, выгрузить из памяти (или удалить) программу ATI Tray Tools.

Проблема:
Возникает окно ошибки приложения Windows, с текстом:
«Insufficient Memory.
Please check the Virtual Memory Option and avilable hard drive space.
You can check them by going to : Control Panel->System->Advanced->Performance->Settings->Advanced->Virtual memory.
History: FMallocWindows::Malloc <- FMallocWindows::Realloc <- 00000000 -1179010640 FArray <- FArray::Realloc
<- 926365494*8 <- FUnrealfileSummary<< <- LoadSummary <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad
<- UObject::GetPackageLinker <- UObject::StaticLoadObject <- (Engine.Texture L2Font-r.SmallFont-r NULL)
<- UCanvas::UCanvas <- UViewport::UViewport <- UWindowsClient::NewViewport <- UGameEngine::Init <- InitEngine»

или:

«Assertion failed: InPos<=Size [File:….CoreIncFFileManagerWindows.h] [Line: 183]
History: FArchiveFileReader::Seek <- ULinkerLoad::Seek <- LoadImportMap <- ULinkerLoad::Load
<- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- ULinkerLoad::VerifyImport <- ValidateImports
<- ULinkerLoad::Verify <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker
<- ULinkerLoad::VerifyImport <- ValidateImports <- ULinkerLoad::Verify <- ULinkerLoad::Load
<- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- UObject::StaticLoadObject
<- (Engine.Level None.MyLevel Lobby) <- VerifyPackages <- UGameEngine::LoadMap <- LocalMapURL
<- UGameEngine::Browse <- UGameEngine::Init <- InitEngine»

или:

«Failed to load ‘Texture L2Font-e.LargeFont-e’: Failed to find object ‘Texture L2Font-e.LargeFont-e’
History: UObject::SafeLoadError <- UObject::StaticLoadObject <- (Engine.Texture L2Font-e.LargeFont-e NULL)
<- UCanvas::UCanvas <- UViewport::UViewport <- UWindowsClient::NewViewport <- UGameEngine::Init <- InitEngine»

или:

«General protection fault!
History: ATerrainInfo::UpdateVTGroup <- ATerrainInfo::PostLoad <- UObject::ConditionalPostLoad
<- (TerrainInfo 22_18.TerrainInfo0) <- PostLoadObjects <- UObject::EndLoad <- ULinkerLoad::CreateImport
<- IndexToObject <- ULinkerLoad<<UObject <- (LinkerLoad Transient.LinkerLoad123 1773516)) <- FBspSurf<<
<- TArray<< <- TTransArray<< <- UModel::Serialize <- LoadObject
<- (Model 22_18.Model23 1773516==1773516/8598828 1589576 4538709) <- ULinkerLoad::Preload
<- ULevel::Serialize <- LoadObject <- (Level 22_18.myLevel 1773516==1773516/8598828 183225 9289)
<- ULinkerLoad::Preload <- PreLoadObjects <- UObject::EndLoad <- UObject::StaticLoadObject
<- (Engine.Level None.MyLevel 22_18.unr) <- LoadLevel <- UGameEngine::LoadMap <- LocalMapURL
<- UGameEngine::Browse <- ClientTravel <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop»

Решение: Полностью удалить старую папку «System» игрового клиента и распаковать заново патч. Возможно, потребуется полная переустановка клиента.

Проблема:

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: AuthenticAMD Unknown processor @ 2012 MHz with 1023MB RAM
Video: NVIDIA GeForce 6600 GT (9145)

Assertion failed: InPos<=Size [File:….CoreIncFFileManagerWindows.h] [Line: 185]

History: FArchiveFileReader::Seek <- ULinkerLoad::Seek <- TLazyArray<< <- FMipmap<< <- SerializeMips <- UTexture::Serialize <- LoadObject <- (Texture FElf.Hair_color.FElf_m005_t03_m00_bh_ori 191246==191246/64866347 40091481 87547) <- ULinkerLoad::Preload <- PreLoadObjects <- UObject::EndLoad <- UObject::StaticLoadObject <- (Engine.Material FElf.FElf_m005_t03_m00_bh NULL) <- FNActorResourceLoader::Load <- LoadActorResourceArray <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

РЕШЕНИЕ: траблы с текстурами…Советую заново поставить systextures

Проблема:

CRITICAL ERROR OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: GenuineIntel Unknown processor @ 3204 MHz with 1023MB RAM
Video: NVIDIA GeForce 6200 TurboCache™ (7184)

Expected 43436History: MeshAnimation LineageDecos.Flag_anim: Serial size mismatch: Got 43435,LoadObject <- (MeshAnimation LineageDecos.Flag_anim 47436==47436/2080173 4001 43436) <- ULinkerLoad::Preload <- PreLoadObjects <- UObject::EndLoad <- UObject::StaticLoadObject <- (Core.Class LineageDeco.flag_a NULL) <- UObject::StaticLoadClass <- UNetworkHandler::Tick <- Function Name=ServerObjectInf <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

или

OS : Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU : GenuineIntel PentiumPro-class processor @ 736 MHz with 511MB RAM
Video : SAPPHIRE RADEON 9200SE ATLANTIS 128MB (6458)

Assertion failed: InPos<=Size [File:….CoreIncFFileManagerWindows.h] [Line: 185]

History: FArchiveFileReader::Seek <- ULinkerLoad::Seek <- TRoughArray<< <- UMeshAnimation::Serialize <- (MeshAnimation LineageMonsters.gargoyle_anim) <- LoadObject <- (MeshAnimation LineageMonsters.gargoyle_anim 34471661==34471661/206671977 34207033 455460) <- ULinkerLoad::Preload <- PreLoadObjects <- UObject::EndLoad <- UObject::StaticLoadObject <- (Engine.SkeletalMesh LineageMonsters.gargoyle_m00 NULL) <- IsLoadedResource <- User::SetPawnResource <- UNetworkHandler::Tick <- Function Name=NpcInfoPacket <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

или

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: AuthenticAMD Unknown processor @ 2170 MHz with 2046MB RAM
Video: Radeon X1650 Series (6698)

SkeletalMesh Fighter.MFighter_m001_b: Serial size mismatch: Got 38913, Expected 38917

History: LoadObject <- (SkeletalMesh Fighter.MFighter_m001_b 12607569==12607569/23942605 12568656 38917) <- ULinkerLoad::Preload <- PreLoadObjects <- UObject::EndLoad <- UObject::StaticLoadObject <- (Core.Class LineageWarrior.MFighter NULL) <- UObject::StaticLoadClass <- NCPushButton::OnLButtonDown <- NCVirtualWndMain::SetFocusingWindow <- NCVirtualWndMain::SetFocusingWindow <- NCVirtualWndMain::SetFocusingWindow <- NCVirtualWndMain::SetFocusingWindow <- NCVirtualWndMain::SetFocusingWindow <- NCVirtualWndMain:ispatchWndMsg <- NConsoleWnd:ispatchWndMsgX <- NConsoleWnd::MasterConsoleEventProcess <- UEngine::InputEvent <- UWindowsViewport::CauseInputEvent <- UWindowsViewport::UpdateInput <- UViewport::ReadInput <- APlayerController::Tick <- ALineagePlayerController::Tick <- TickAllActors <- ULevel::Tick <- (NetMode=0) <- TickLevel <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

РЕШЕНИЕ: траблы с мешами…Кривая папка animations. Советую найти ( у друзей и т.д. ) и заново поставить animations

Проблема:

CreateVertexShader failed(D3DERR_INVALIDCALL).

History: CreateShader <- FD3DVertexShader::FD3DVertexShader <- UD3DRenderDevice::GetVertexShader <- FD3DRenderInterface::SetVertexStreams <- USubSkeletalMeshInstance::Render <- USkeletalMeshInstance::Render <- FDynamicActor::Render <- Actor <- TranslucentRendering <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine:raw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

или

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: GenuineIntel Unknown processor @ 3195 MHz with 511MB RAM
Video: RADEON 9600 SERIES (6476)
GetRenderTarget failed(D3DERR_INVALIDCALL).
History: FD3DRenderInterface::GetRenderTarget <- SetParticleMaterial::Refraction <- FD3DRenderInterface::SetParticleMaterial <- FD3DRenderInterface::SetMaterial <- USpriteEmitter::RenderParticles <- AEmitter::Render <- FDynamicActor::Render <- RefractionRender <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine:raw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

или

OS: Windows XP 5.2 (Build: 3790)
CPU: AuthenticAMD Unknown processor @ 2902 MHz with 1791MB RAM
Video: RADEON 9800 SERIES (6677)

Error setting display mode: CreateDevice failed (D3DERR_OUTOFVIDEOMEMORY).
History: UD3DRenderDevice::UnSetRes <- CreateDevice <- UD3DRenderDevice::SetRes <- UWindowsViewport::TryRenderDevice <- UWindowsViewport::OpenWindow <- UGameEngine::Init <- InitEngine

РЕШЕНИЕ: Удалить Options.ini из папки System. Обновить ДиректХ или видеодрайвер.

Проблема:

Insufficient Memory.
Please check the Virtual Memory Option and avilable hard drive space.
You can check them by going to : Control Panel->System->Advanced->Performance->Settings->Advanced->Virtual memory.

History: FMallocWindows::Malloc <- FMallocWindows::Realloc <- 00000000 -2011152056 FArray <- FArray::Realloc <- -1325135831*8 <- FUnrealfileSummary<< <- LoadSummary <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- ULinkerLoad::VerifyImport <- ULinkerLoad::VerifyImport <- ValidateImports <- ULinkerLoad::Verify <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- ULinkerLoad::VerifyImport <- ValidateImports <- ULinkerLoad::Verify <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- UObject::StaticLoadObject <- (Core.Class LineageWarrior.MFighter NULL) <- UObject::StaticLoadClass <- NConsoleWnd::AddCharacterInfo <- UGameEngine::AddCharacterInfo <- d <- CharacterSelectionInfoPacket <- UNetworkHandler::Tick <- Function Name=CharacterSelect <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

РЕШЕНИЕ: Увеличить размер виртуальной памяти. Скачать новые драйвера для видеокарты.

Проблема:

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: AuthenticAMD Unknown processor @ 2012 MHz with 1023MB RAM
Video: NVIDIA GeForce 6600 GT (9145)

Assertion failed: InPos<=Size [File:….CoreIncFFileManagerWindows.h] [Line: 185]

History: FArchiveFileReader::Seek <- ULinkerLoad::Seek <- TLazyArray<< <- FMipmap<< <- SerializeMips <- UTexture::Serialize <- LoadObject <- (Texture FElf.Hair_color.FElf_m005_t03_m00_bh_ori 191246==191246/64866347 40091481 87547) <- ULinkerLoad::Preload <- PreLoadObjects <- UObject::EndLoad <- UObject::StaticLoadObject <- (Engine.Material FElf.FElf_m005_t03_m00_bh NULL) <- FNActorResourceLoader::Load <- LoadActorResourceArray <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

РЕШЕНИЕ: Поставить заново systextures

Проблема:

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: GenuineIntel Unknown processor @ 2401 MHz with 510MB RAM
Video: RADEON 9200 SERIES (6614)

Assertion failed: InPos<=Size [File:….CoreIncFFileManagerWindows.h] [Line: 185]

History: FArchiveFileReader::Seek <- ULinkerLoad::Seek <- LoadImportMap <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- ULinkerLoad::VerifyImport <- ValidateImports <- ULinkerLoad::Verify <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- ULinkerLoad::VerifyImport <- ValidateImports <- ULinkerLoad::Verify <- ULinkerLoad::Load <- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- UObject::StaticLoadObject <- (Engine.Level None.MyLevel Lobby) <- VerifyPackages <- UGameEngine::LoadMap <- LocalMapURL <- UGameEngine::Browse <- UGameEngine::Init <- InitEngine

РЕШЕНИЕ: Проблема в папках maps, staticmeshes, textures. В данном конретном случае — проблема с файлами, начинающимися с Lobby

Проблема:

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: GenuineIntel Unknown processor @ 2601 MHz with 1534MB RAM
Video: RADEON 9600 Family (Microsoft Corporation) (6462)

IDirect3DVertexBuffer9::Lock failed(D3DERR_DRIVERINTERNALERROR).

History: FD3DDynamicVertexStream::AddVertices <- FD3DRenderInterface::SetDynamicStream <- DrawSun <- FDynamicActor::Render <- SolidRendering <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FSkySceneNode::Render <- NoStencilRendering <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FSkySceneNode::Render <- NoStencilRendering <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FSkySceneNode::Render <- NoStencilRendering <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine:raw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

РЕШЕНИЕ: Установить свежий драйвер на видео. Возможно обновить ДиректХ.

Проблема:

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: AuthenticAMD Unknown processor @ 2011 MHz with 2046MB RAM
Video: NVIDIA GeForce 8600 GT (102)
Negative delta time!
History: UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Комп вроде нормальный.
АМД Атлон ™ 64 x2
Dual Core Processor 3800+
2.01 ГГц. Ну и оперативки 2 гига.
Видюха Джифорс 8600 ДжиТи.

Решение: Данная ошибка возникает из-за несовместимости многоядерного процессора с некоторыми играми. Необходимо скачать

http://www.amd.com/us-en/assets/cont…ties/Setup.exe

и установить его. Должно помочь (и не только в Лине)

Проблема:

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: GenuineIntel PentiumPro-class processor @ -346 MHz with 510MB RAM
Video: ATI Mobility Radeon X1600 (6599)

ReadFile failed: Count=0 BufferCount=1024 Error=Ошибка в данных (CRC).

History: ULinkerLoad::Serialize <- TArray<< <- TArray<< <- USkeletalMesh::Serialize <- (SkeletalMesh LineageNpcs.e_common_people_MDwarf_m00) <- LoadObject <- (SkeletalMesh LineageNpcs.e_common_people_MDwarf_m00 57561060==57561060/125772349 57257139 490954) <- ULinkerLoad::Preload <- PreLoadObjects <- UObject::EndLoad <- UObject::StaticLoadObject <- (Core.Class LineageNPC.e_common_people_MDwarf NULL) <- UObject::StaticLoadClass <- UNetworkHandler::Tick <- Function Name=NpcInfoPacket <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Решение: Проверить жесткий диск на наличие сбойных секторов. Найти и переустановить папки ANIMATIONS, SYSTEXTURES.
P.S. Ошибки могут отличаться Так как данная компиляция по ошибкам клиента интерлюдии, но что-то может быть актуально

Вот еще ошибки by Телхар Уже конкретно по клиенту 4game:

Проблема:

Cast of ProxyBitmapMaterial Transient.ProxyBitmapMaterial27 to Combiner failed

History: AnalizeMaterial <- FD3DRenderInterface::SetL2ShaderMaterial <- FinalBlend Transient.FinalBlend17 <- FD3DRenderInterface::SetMaterial <- FBspDrawList::RenderWaterReflect <- RenderLevel::WaterLevel <- FWaterSheetSceneNode::Render <- RenderWaterSheet <- TranslucentRendering <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FPlayerSceneNode::Render <- ViewportLock1 <- Precaching <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Удалить папку system. В игре отключить показ реалистичности воды(убрать галочку в настройках).

Проблема:

CPU : AuthenticAMD Unknown processor @ -1811 MHz
Говорит о том, что в системе нет оптимизатора для двухядерного процессора, AMD Dual-Core Optimizer, и его надо установить.

Проблема:

nsufficient Memory.
Please check the Virtual Memory Option and avilable hard drive space.
You can check them by going to : Control Panel->System->Advanced->Performance->Settings->Advanced->Virtual memory.

History: FMallocWindows::Malloc <- FMallocWindows::Realloc <- 00000000 1112541040 FArray <- FArray::Realloc <- 278135260*4 <- TArray<< <- FShaderCode::Serialize <- TArray<< <- operator << <- Load L2CompiledShader <- FD3DShaderCacheManager::Load <- UD3DRenderDevice::LoadCompiledShader <- LoadShaders <- UD3DRenderDevice::Init <- UGameEngine::Init <- InitEngine

Удаляем файлы из папки system :L2CompiledShader и Option. Делаем полную проверку. Перезагружаем комп. В игре отключаем шейдеры.

ПЫ.СЫ : Ешшо одна типичная ошибка только для Руоф. Заметь, ошибка тупо кивает на виртуалку, а дело то не в ней.

Проблема:

Cast of ProxyBitmapMaterial Transient.ProxyBitmapMaterial63 to Combiner failed

History: AnalizeMaterial <- FD3DRenderInterface::SetL2ShaderMaterial <- FinalBlend Transient.
FinalBlend56 <- FD3DRenderInterface::SetMaterial <- FBspDrawList::RenderWaterReflect <- RenderLevel:
:WaterLevel <- FWaterSheetSceneNode::Render <- RenderWaterSheet <- TranslucentRendering <- RenderLevel
<- FLevelSceneNode::Render <- FPlayerSceneNode::Render <- ViewportLock1 <- Precaching <- UGameEngine:
:Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <-
UpdateWorld <- MainLoop
(с)

http://forum.4game.ru/index.php?showtopic=336714

Обновлено 2023 января: перестаньте получать сообщения об ошибках и замедлите работу вашей системы с помощью нашего инструмента оптимизации. Получить сейчас в эту ссылку

  1. Скачайте и установите инструмент для ремонта здесь.
  2. Пусть он просканирует ваш компьютер.
  3. Затем инструмент почини свой компьютер.

Решение проблем с принтером в Windows может быть детской забавой, особенно когда распространенные ошибки не требуют от пользователей выполнения сложных действий для их устранения. Даже если вы попытались распечатать документ на принтере PostScript и получили сообщение об ошибке «Недостаточно памяти», есть решения для решения проблемы.

Ошибка именно то, что она указывает; задание печати, запущенное на принтере PostScript, требует больше памяти на устройстве. В противном случае задание на печать не будет выполнено с неполной частью, что указывает на то, что у принтера не хватает памяти, так сказать. Например, если печатаемый документ имеет шрифт TrueType, который загружается как шрифт Type42, у принтера может не хватить памяти для применения шрифта в его собственном формате TrueType. Принтер пытается зарезервировать место для шрифта, но в конечном итоге перегружает память и отображает сообщение об ошибке.

Чтобы решить проблемы с принтером в программном обеспечении PostScript, сначала необходимо добавить в аппарат память. Информацию о том, как добавить память в принтер PostScript, см. В руководстве пользователя, прилагаемом к устройству. Пока вы не добавляете память к принтерам, которые используют программное обеспечение PostScript для выполнения задания, вы должны найти обходной путь для сообщения об ошибке, которое не отображается на панели управления или на ПК с Windows.

Причина этой ошибки

Эта проблема может возникнуть, если у принтера недостаточно памяти для выполнения задания печати PostScript. Например, если ваш документ содержит шрифты TrueType, которые загружаются как шрифты Type42 (контурные), вашему принтеру может не хватить памяти для завершения загрузки шрифта Type42 в собственном формате TrueType. Когда принтер пытается зарезервировать место для загрузки шрифтов, он переполняет свою память.

Обновление за январь 2023 года:

Теперь вы можете предотвратить проблемы с ПК с помощью этого инструмента, например, защитить вас от потери файлов и вредоносных программ. Кроме того, это отличный способ оптимизировать ваш компьютер для достижения максимальной производительности. Программа с легкостью исправляет типичные ошибки, которые могут возникнуть в системах Windows — нет необходимости часами искать и устранять неполадки, если у вас под рукой есть идеальное решение:

  • Шаг 1: Скачать PC Repair & Optimizer Tool (Windows 10, 8, 7, XP, Vista — Microsoft Gold Certified).
  • Шаг 2: Нажмите «Начать сканирование”, Чтобы найти проблемы реестра Windows, которые могут вызывать проблемы с ПК.
  • Шаг 3: Нажмите «Починить все», Чтобы исправить все проблемы.

скачать

Сбросьте настройки памяти драйвера принтера.

  • Нажмите Пуск и выберите Настройки.
  • Затем нажмите «Устройства / Принтеры».
  • Щелкните правой кнопкой мыши значок принтера и выберите «Свойства».
  • Выберите вкладку «Параметры устройства».
  • В списке хранилищ принтера выберите правильную настройку и нажмите кнопку ОК.

Изменение параметра загрузки шрифта TrueType

  • Нажмите клавишу Windows + R, чтобы открыть Run.
  • Войдите в панель управления и нажмите OK, чтобы открыть панель управления.
  • Нажмите «Оборудование и звук».
  • Нажмите «Устройства и принтеры».
  • Щелкните правой кнопкой мыши свой принтер и выберите «Свойства».
  • Нажмите Настройки печати.
  • Затем нажмите «Макет», а затем нажмите «Дополнительно».
  • Дважды щелкните параметры PostScript.
  • Выберите параметры загрузки шрифта TrueType.
  • В окне параметров загрузки шрифтов True Type нажмите «Автоматически».
  • Если автоматический уже выбран, выберите Схема или Битовая карта.
  • Сохраните изменения и закройте диалоговое окно свойств принтера.
  • Закройте панель управления и проверьте улучшения.

Частичная печать

Если вы отправляете своему лазерному принтеру задание, которое слишком велико для него, он может напечатать столько, сколько сможет, а затем остановится в точке, где память пуста. Это может привести к частичным страницам или разделению содержимого на несколько страниц в документе, который в противном случае был бы неполным. Вы можете определить конкретный элемент, вызывающий нехватку памяти, например сложную графику, потому что на бумаге отображается только его часть. В макете, который содержит множество растровых изображений, которые вы воспроизводите в небольших процентах от их фактического размера, принтер может получать полный набор исходных изображений с высоким разрешением, но останавливаться непосредственно перед печатью самого большого изображения в документе.

Мое или застрявшее задание на печать

В некоторых случаях, проблемы с принтером с памятью, чтобы задания печати появлялись и исчезали в списке выходных проектов, даже не появляясь на бумаге. Такие проблемы могут также вызвать ожидающие проекты, которые не заканчиваются или исчезают из списка ожидающих заданий. Вы можете очистить или очистить оставшиеся элементы и никогда не печатать, но задания, которые вы найдете в очереди принтера, не будут выполнены, пока вы не решите проблему, вызвавшую прерывание.

https://h30434.www3.hp.com/t5/Printers-Archive-Read-Only/insufficient-memory-when-trying-to-print/td-p/5611558

Совет экспертов: Этот инструмент восстановления сканирует репозитории и заменяет поврежденные или отсутствующие файлы, если ни один из этих методов не сработал. Это хорошо работает в большинстве случаев, когда проблема связана с повреждением системы. Этот инструмент также оптимизирует вашу систему, чтобы максимизировать производительность. Его можно скачать по Щелчок Здесь

ed_moyes

CCNA, веб-разработчик, ПК для устранения неполадок

Я компьютерный энтузиаст и практикующий ИТ-специалист. У меня за плечами многолетний опыт работы в области компьютерного программирования, устранения неисправностей и ремонта оборудования. Я специализируюсь на веб-разработке и дизайне баз данных. У меня также есть сертификат CCNA для проектирования сетей и устранения неполадок.

Сообщение Просмотров: 323

Вопрос

Проблема: как исправить ошибку «Недостаточно памяти» при использовании принтера Canon?

У меня закончились возможные объяснения этой проблемы: когда я хочу запустить свой принтер Canon и скопировать файл или отсканировать документ, появляется сообщение об ошибке. до того, что «процесс не может быть продолжен из-за нехватки памяти». Я попытался переустановить драйверы принтера, но выскочило то же сообщение об ошибке вверх. Может, опять виновата Windows 10?

Решенный ответ

«Процесс не может быть продолжен из-за недостатка памяти» или вскоре «недостаток памяти» может быть результатом проблемы временного несоответствия в операционной системе. Причиной такого появления может быть недавнее обновление Windows 10.[1] С этим сообщением часто сталкиваются владельцы принтеров Canon MP и других моделей Canon.[2]

Проблема нехватки памяти также может возникать из-за того, что в принтере недостаточно памяти для выполнения задания печати. Ваш документ может содержать шрифты TrueType, которые загружаются как шрифты Type 42, или это неправильный тип шрифтов для вашего принтера.

Тем не менее, пользователи других принтеров, например HP Laserjet, также может столкнуться с этой проблемой. Есть несколько вариантов решения проблемы. Во-первых, если вы заметили проблему после недавнего обновления Windows, переустановите программное обеспечение принтера. Ошибка недостаточного объема памяти«Процесс не может быть продолжен из-за недостатка памяти» — это ошибка, которая возникает по разным причинам и может вызвать проблемы с печатью.

Принтер может вообще ничего не печатать или печатать только часть документа. Кроме того, при возникновении таких ошибок недостаточной памяти аппарат печатает следующее сообщение вместо документа:

Для этого задания требуется больше памяти, чем доступно в этом принтере. Попробуйте один или несколько из следующих вариантов и затем снова распечатайте:
Для формата вывода выберите Оптимизировать для переносимости.
Уменьшите количество шрифтов в этом документе.
Распечатайте документ по частям.

Решения для исправления ошибок недостаточной памяти

Исправить это сейчас!Исправить это сейчас!

Для восстановления поврежденной системы необходимо приобрести лицензионную версию Reimage Reimage.

Поскольку существует несколько причин, которые могут вызвать эту проблему, решений также может быть несколько. Вы можете попробовать переустановить драйвер принтера еще раз. Убедитесь, что он загружен с официального сайта компании-производителя принтера. В заключение просканируйте свое устройство с помощью ReimageСтиральная машина Mac X9 чтобы убедиться, что устройство не содержит потенциально мошеннических элементов, которые также могут повлиять на производительность ваших устройств.[3] Следуйте нашим методам и исправьте ошибку «Процесс не может быть продолжен из-за недостатка памяти».

Сбросьте настройки памяти в драйвере принтера.

Исправить это сейчас!Исправить это сейчас!

Для восстановления поврежденной системы необходимо приобрести лицензионную версию Reimage Reimage.

  1. Нажмите Начинать и выберите Настройки.
  2. Затем нажмите Устройства / Принтеры.
  3. Щелкните правой кнопкой мыши значок принтера и выберите Характеристики.
  4. Выбрать Параметры устройства таб.
    Исправление " Процесс не может быть продолжен из-за недостатка памяти"Вы можете решить проблему с «Недостаточно памяти», изменив настройки вашего конкретного принтера.
  5. в Память принтера список, щелкните правильную настройку и В ПОРЯДКЕ.

Запустите программное обеспечение Canon от имени администратора

Исправить это сейчас!Исправить это сейчас!

Для восстановления поврежденной системы необходимо приобрести лицензионную версию Reimage Reimage.

Если вы используете MP навигатор, запустите программу от имени администратора.

  1. Щелкните правой кнопкой мыши значок программы и выберите Характеристики.
  2. Во вновь появившемся окне перейдите к Ярлык таб.
  3. Входить Передовой…
    Запустить от имени администратораВы можете запустить MP Navigator от имени администратора и решить проблему с принтером и памятью.
  4. Установите флажок Запустить от имени администраторанажмите В ПОРЯДКЕ.
  5. Нажмите Применять и выйдите из программы.

Измените имена файлов программного обеспечения

Исправить это сейчас!Исправить это сейчас!

Для восстановления поврежденной системы необходимо приобрести лицензионную версию Reimage Reimage.

Если модель вашего принтера Canon — PIXMA, попробуйте выполнить следующие действия:

  1. Открытым Проводник.
  2. в Вид раздел, проверьте, установлен ли флажок Скрытые предметы проверено.
  3. В строке поиска введите % USERPROFILE% AppData Local Canon Easy-PhotoPrint EX.
  4. Найди Настройки папку и назовите ее Settings.old или на другое имя, как хотите.

Исправляйте ошибки автоматически

Команда ugetfix.com делает все возможное, чтобы помочь пользователям найти лучшие решения для устранения их ошибок. Если вы не хотите бороться с методами ручного ремонта, используйте автоматическое программное обеспечение. Все рекомендованные продукты были протестированы и одобрены нашими профессионалами. Инструменты, которые можно использовать для исправления ошибки, перечислены ниже:

Предложение

сделай это сейчас!

Скачать Fix
Счастье
Гарантия

сделай это сейчас!

Скачать Fix
Счастье
Гарантия

Совместим с Майкрософт ВиндоусСовместим с OS X По-прежнему возникают проблемы?
Если вам не удалось исправить ошибку с помощью Reimage, обратитесь за помощью в нашу службу поддержки. Сообщите нам все подробности, которые, по вашему мнению, нам следует знать о вашей проблеме.

Reimage — запатентованная специализированная программа восстановления Windows. Он диагностирует ваш поврежденный компьютер. Он просканирует все системные файлы, библиотеки DLL и ключи реестра, которые были повреждены угрозами безопасности.Reimage — запатентованная специализированная программа восстановления Mac OS X. Он диагностирует ваш поврежденный компьютер. Он просканирует все системные файлы и ключи реестра, которые были повреждены угрозами безопасности.
Этот запатентованный процесс восстановления использует базу данных из 25 миллионов компонентов, которые могут заменить любой поврежденный или отсутствующий файл на компьютере пользователя.
Для восстановления поврежденной системы необходимо приобрести лицензионную версию Reimage инструмент для удаления вредоносных программ.

Упоминания в прессе о Reimage

Нажмите

Условия использования Reimage | Политика конфиденциальности Reimage | Политика возврата денег за товар | Нажмите

VPN имеет решающее значение, когда дело доходит до конфиденциальность пользователя. Онлайн-трекеры, такие как файлы cookie, могут использоваться не только платформами социальных сетей и другими веб-сайтами, но также вашим интернет-провайдером и правительством. Даже если вы примените самые безопасные настройки через веб-браузер, вас все равно можно будет отслеживать через приложения, подключенные к Интернету. Кроме того, браузеры, ориентированные на конфиденциальность, такие как Tor, не являются оптимальным выбором из-за пониженной скорости соединения. Лучшее решение для вашей максимальной конфиденциальности — это Частный доступ в Интернет — быть анонимным и безопасным в сети.

Программное обеспечение для восстановления данных — один из вариантов, который может вам помочь восстановить ваши файлы. После удаления файла он не исчезает в воздухе — он остается в вашей системе до тех пор, пока поверх него не записываются новые данные. Восстановление данных Pro это программа для восстановления, которая ищет рабочие копии удаленных файлов на вашем жестком диске. Используя этот инструмент, вы можете предотвратить потерю ценных документов, школьных заданий, личных фотографий и других важных файлов.

Содержание

  1. PostScript Printers Print «Insufficient Memory» Error Message
  2. Symptoms
  3. Cause
  4. Resolution
  5. Workaround
  6. More Information
  7. PostScript Printers Print «Insufficient Memory» Error Message
  8. Symptoms
  9. Cause
  10. Resolution
  11. Workaround
  12. More Information
  13. PostScript Printers Print «Insufficient Memory» Error Message
  14. Symptoms
  15. Cause
  16. Resolution
  17. Workaround
  18. More Information
  19. Вывод сообщения об ошибке «недостаточно памяти» на принтерах PostScript
  20. Проблемы
  21. Причина
  22. Решение
  23. Обходное решение
  24. Дополнительная информация
  25. Thread: Printing Issue — Insufficient Memory error Message
  26. Printing Issue — Insufficient Memory error Message
  27. Re: Printing Issue — Insufficient Memory error Message
  28. Re: Printing Issue — Insufficient Memory error Message
  29. Re: Printing Issue — Insufficient Memory error Message
  30. Re: Printing Issue — Insufficient Memory error Message

PostScript Printers Print «Insufficient Memory» Error Message

Symptoms

When you try to print a document on a PostScript printer, only a portion of the document may be printed. Also, the printer may print a page that indicates that the printer is out of memory. For example, the printer may print a page with the following text:

This job requires more memory than is available in this printer. Try on or more of the following and then print again:
For the output format choose Optimize for portability.
Reduce the number of fonts in this document.
Print the document in parts.

Cause

This issue may occur if the printer does not have enough memory to complete the PostScript print job. For example, if your document contains TrueType fonts that are downloaded as Type42 (outline) fonts, your printer may not have enough memory to perform the Type42 font download in native TrueType format. When the printer tries to allocate space for the font download, the printer overruns its memory.

Resolution

To resolve this issue, add more physical memory to the printer. For information about how to do so, view the documentation that was included with your printer.

Workaround

To work around this issue, reduce the complexity of your PostScript print job. For example, set the TrueType Font Download option to Automatic, Outline, or Bitmap as follows:

In Control Panel, open the Printers (or Printers and Faxes) folder.

Right-click your PostScript printer, and then click Properties.

Click Printing Preferences, click Layout, and then click Advanced.

Double-click PostScript Options, and then click TrueType Font Download Option.

In the True Type Font Download Option box, click Automatic. If Automatic is already selected, click Outline or Bitmap.

Close the Printer Properties dialog box, and then close Control Panel.

More Information

Microsoft has confirmed that this issue can occur when you use the PostScript printer driver that is included with Windows to print a PostScript job to any of the following printers:

Источник

PostScript Printers Print «Insufficient Memory» Error Message

Symptoms

When you try to print a document on a PostScript printer, only a portion of the document may be printed. Also, the printer may print a page that indicates that the printer is out of memory. For example, the printer may print a page with the following text:

This job requires more memory than is available in this printer. Try on or more of the following and then print again:
For the output format choose Optimize for portability.
Reduce the number of fonts in this document.
Print the document in parts.

Cause

This issue may occur if the printer does not have enough memory to complete the PostScript print job. For example, if your document contains TrueType fonts that are downloaded as Type42 (outline) fonts, your printer may not have enough memory to perform the Type42 font download in native TrueType format. When the printer tries to allocate space for the font download, the printer overruns its memory.

Resolution

To resolve this issue, add more physical memory to the printer. For information about how to do so, view the documentation that was included with your printer.

Workaround

To work around this issue, reduce the complexity of your PostScript print job. For example, set the TrueType Font Download option to Automatic, Outline, or Bitmap as follows:

In Control Panel, open the Printers (or Printers and Faxes) folder.

Right-click your PostScript printer, and then click Properties.

Click Printing Preferences, click Layout, and then click Advanced.

Double-click PostScript Options, and then click TrueType Font Download Option.

In the True Type Font Download Option box, click Automatic. If Automatic is already selected, click Outline or Bitmap.

Close the Printer Properties dialog box, and then close Control Panel.

More Information

Microsoft has confirmed that this issue can occur when you use the PostScript printer driver that is included with Windows to print a PostScript job to any of the following printers:

Источник

PostScript Printers Print «Insufficient Memory» Error Message

Symptoms

When you try to print a document on a PostScript printer, only a portion of the document may be printed. Also, the printer may print a page that indicates that the printer is out of memory. For example, the printer may print a page with the following text:

This job requires more memory than is available in this printer. Try on or more of the following and then print again:
For the output format choose Optimize for portability.
Reduce the number of fonts in this document.
Print the document in parts.

Cause

This issue may occur if the printer does not have enough memory to complete the PostScript print job. For example, if your document contains TrueType fonts that are downloaded as Type42 (outline) fonts, your printer may not have enough memory to perform the Type42 font download in native TrueType format. When the printer tries to allocate space for the font download, the printer overruns its memory.

Resolution

To resolve this issue, add more physical memory to the printer. For information about how to do so, view the documentation that was included with your printer.

Workaround

To work around this issue, reduce the complexity of your PostScript print job. For example, set the TrueType Font Download option to Automatic, Outline, or Bitmap as follows:

In Control Panel, open the Printers (or Printers and Faxes) folder.

Right-click your PostScript printer, and then click Properties.

Click Printing Preferences, click Layout, and then click Advanced.

Double-click PostScript Options, and then click TrueType Font Download Option.

In the True Type Font Download Option box, click Automatic. If Automatic is already selected, click Outline or Bitmap.

Close the Printer Properties dialog box, and then close Control Panel.

More Information

Microsoft has confirmed that this issue can occur when you use the PostScript printer driver that is included with Windows to print a PostScript job to any of the following printers:

Источник

Вывод сообщения об ошибке «недостаточно памяти» на принтерах PostScript

Проблемы

При попытке напечатать документ на принтере PostScript может быть распечатан только часть документа. Кроме того, принтер может распечатать страницу, указывающую на то, что в принтере недостаточно памяти. Например, принтер может напечатать страницу со следующим текстом:

Для этого задания требуется больше памяти, чем доступно на этом принтере. Попробуйте выполнить указанные ниже действия, а затем повторите печать. для формата вывода нажмите кнопку оптимизировать для обеспечения переносимости. Уменьшите количество шрифтов в документе. Печать документа в частях.

Причина

Эта проблема может возникать, если у принтера недостаточно памяти для выполнения задания печати PostScript. Например, если документ содержит шрифты TrueType, загруженные в виде шрифтов Type42 (контуров), возможно, у принтера недостаточно памяти, чтобы выполнить загрузку Type42 шрифта в исходном формате TrueType. Когда принтер попытается выделить место для скачивания шрифта, принтер перезапустит память.

Решение

Чтобы устранить эту проблему, добавьте к принтеру дополнительный объем оперативной памяти. Сведения о том, как это сделать, можно найти в документации, которая была включена в принтер.

Обходное решение

Для решения этой проблемы Уменьшите сложность задания печати в PostScript. Например, установите для параметра Загрузка шрифта TrueType значение автоматически, структурироватьили точечный рисунок , как показано ниже.

На панели управления откройте папку Принтеры (или принтеры и факсы).

Щелкните правой кнопкой мыши принтер PostScript и выберите пункт Свойства.

Выберите Параметры печати, нажмите кнопку Макети выберите пункт Дополнительно.

Дважды щелкните пункт Параметры PostScriptи выберите пункт Загрузка шрифта TrueType.

В поле Истина для типа загружаемого шрифта выберите вариант Авто. Если флажок Автоматическое подключение уже установлен, нажмите кнопку контур или точечный рисунок.

Закройте диалоговое окно » Свойства принтера » и закройте панель управления.

Дополнительная информация

Корпорация Майкрософт подтвердила, что эта проблема может возникать при использовании драйвера принтера PostScript, который входит в состав Windows, для печати задания PostScript на любом из указанных ниже принтеров.

Источник

Thread: Printing Issue — Insufficient Memory error Message

Thread Tools
Display

Printing Issue — Insufficient Memory error Message

Hello Experts,
I’ve been trying to print a PDF (Doc size is 1.9MB) but I am not getting good results.

Every time I try to print, a sheet come out of the printer with the following message:

Now, I have a P4 with 3GB RAM running Ubuntu 8.10. Before printing I checked the System Monitor application and I notice that I was only using 400MB out of 3GB. This is my first issue that I’m having with my printer and this is the only doc that I cannot print. The rest works fine ( with smaller docs)

Thank you very much for your support!

Re: Printing Issue — Insufficient Memory error Message

Hello Experts,
I’ve been trying to print a PDF (Doc size is 1.9MB) but I am not getting good results.

Every time I try to print, a sheet come out of the printer with the following message:

Now, I have a P4 with 3GB RAM running Ubuntu 8.10. Before printing I checked the System Monitor application and I notice that I was only using 400MB out of 3GB. This is my first issue that I’m having with my printer and this is the only doc that I cannot print. The rest works fine ( with smaller docs)

Thank you very much for your support!

Do you have sufficient disk space in /tmp ?

Re: Printing Issue — Insufficient Memory error Message

That error message means the PCL interpreter in the printer does not have enough memory to print the document. It has nothing to do with the amount of memory in your computer.
1.9 MB is quite large for a single page of PDF.

I’m guessing that you have a laser since most inkjets that use PCL(usually HP) don’t go beyond PCL3 and usually don’t print those kinds of messages.

With a laser, the printer has to convert an entire page at a time into a giant bitmap. This implies that the printer needs to have enough memory built in to hold both 1 page of data sent from the computer AND the bitmap for the laser print engine. The file you are trying to print is apparently complex enough(or large enough) that the printer is running out of memory during the processing.

You might be able to print at «draft» resolution.

Last edited by gsocker; January 1st, 2009 at 05:33 AM .

Re: Printing Issue — Insufficient Memory error Message

You could use the pdf2ps command to convert the pdf to ps
you can then use ghostcript to print the file
see here-
http://tldp.org/HOWTO/Printing-Usage-HOWTO-3.html

Last edited by linux_tech; January 1st, 2009 at 06:22 AM .

Re: Printing Issue — Insufficient Memory error Message

That error message means the PCL interpreter in the printer does not have enough memory to print the document. It has nothing to do with the amount of memory in your computer.
1.9 MB is quite large for a single page of PDF.

I’m guessing that you have a laser since most inkjets that use PCL(usually HP) don’t go beyond PCL3 and usually don’t print those kinds of messages.

With a laser, the printer has to convert an entire page at a time into a giant bitmap. This implies that the printer needs to have enough memory built in to hold both 1 page of data sent from the computer AND the bitmap for the laser print engine. The file you are trying to print is apparently complex enough(or large enough) that the printer is running out of memory during the processing.

You might be able to print at «draft» resolution.

Thanks gsocker, your explanation sounds very reasonable. And you were right, I have Laser printer (Samsung ML-6060).

Источник

Проблемы

При попытке напечатать документ на принтере PostScript может быть распечатан только часть документа. Кроме того, принтер может распечатать страницу, указывающую на то, что в принтере недостаточно памяти. Например, принтер может напечатать страницу со следующим текстом:

Для этого задания требуется больше памяти, чем доступно на этом принтере. Попробуйте выполнить указанные ниже действия, а затем повторите печать. для формата вывода нажмите кнопку оптимизировать для обеспечения переносимости. Уменьшите количество шрифтов в документе. Печать документа в частях.

Причина

Эта проблема может возникать, если у принтера недостаточно памяти для выполнения задания печати PostScript. Например, если документ содержит шрифты TrueType, загруженные в виде шрифтов Type42 (контуров), возможно, у принтера недостаточно памяти, чтобы выполнить загрузку Type42 шрифта в исходном формате TrueType. Когда принтер попытается выделить место для скачивания шрифта, принтер перезапустит память.

Решение

Чтобы устранить эту проблему, добавьте к принтеру дополнительный объем оперативной памяти. Сведения о том, как это сделать, можно найти в документации, которая была включена в принтер.

Обходное решение

Для решения этой проблемы Уменьшите сложность задания печати в PostScript. Например, установите для параметра Загрузка шрифта TrueType значение автоматически, структурироватьили точечный рисунок , как показано ниже.

  1. На панели управления откройте папку Принтеры (или принтеры и факсы).

  2. Щелкните правой кнопкой мыши принтер PostScript и выберите пункт Свойства.

  3. Выберите Параметры печати, нажмите кнопку Макети выберите пункт Дополнительно.

  4. Дважды щелкните пункт Параметры PostScriptи выберите пункт Загрузка шрифта TrueType.

  5. В поле Истина для типа загружаемого шрифта выберите вариант Авто. Если флажок Автоматическое подключение уже установлен, нажмите кнопку контур или точечный рисунок.

  6. Закройте диалоговое окно » Свойства принтера » и закройте панель управления.

Дополнительная информация

Корпорация Майкрософт подтвердила, что эта проблема может возникать при использовании драйвера принтера PostScript, который входит в состав Windows, для печати задания PostScript на любом из указанных ниже принтеров.

  • Брата HL-1060 BR-Script2

  • Брата HL-1070 BR-Script2

  • Брата HL-2060 BR-Script2

  • (Брата HL – ряды 660)

  • Брата HL-1260 BR-Script2

  • Брата HL-1260e BR-Script2

  • Брата HL-1660 BR-Script2

  • Брата HL-1660e BR-Script2

  • Цифровой DEClaser 5100

  • Товары Typhoon 20

  • Typhoon Products 8

  • Products Typhoon 8PM

  • Kyocera FS — 1200 (KPDL-2)

  • Kyocera FS — 1600 (KPDL-2)

  • Kyocera FS-1600 + (KPDL-2)

  • Kyocera FS — 1700 (KPDL-2)

  • Kyocera FS — 1700 + (KPDL-2)

  • Kyocera FS — 3600 (KPDL-2)

  • Kyocera FS — 3600 + (KPDL-2)

  • Kyocera FS — 3700 (KPDL-2)

  • Kyocera FS — 3700 + (KPDL-2)

  • Kyocera FS — 6300 (KPDL-2)

  • Kyocera FS — 6700 (KPDL-2)

  • Kyocera FS — 7000 (KPDL-2)

  • Kyocera FS-1600 (KPDL-2)

  • Kyocera FS-3600 (KPDL-2)

  • HP DeskJet 1600CM

  • HP LaserJet 6P/6MP

  • LaserPrinter Optra для Lexmark

  • Lexmark Optra EP LaserPrinter

  • Лазерный принтер Lexmark Optra K 1220

  • Optra Lexmark + LaserPrinter

  • Okidata OL610e/PS PostScript

  • Tektronix Phase 300i v 2013.113

  • Tektronix Phase 300J v 2013.113

Нужна дополнительная помощь?

Нужны дополнительные параметры?

Изучите преимущества подписки, просмотрите учебные курсы, узнайте, как защитить свое устройство и т. д.

В сообществах можно задавать вопросы и отвечать на них, отправлять отзывы и консультироваться с экспертами разных профилей.

Статус темы:

Закрыта.

  1. ColdplaySS

    ColdplaySS
    User

    Регистрация:
    18.08.15
    Сообщения:
    8
    Симпатии:
    0

    Error: Insufficient Memory.
    Please check the Virtual Memory Option and avilable hard drive space.
    You can check them by going to : Control Panel->System->Advanced->Performance->Settings->Advanced->Virtual memory.
    237492 KB PrivateBytes(OS) 153040 KB WorkingSetSize(OS), AvailPhys:2050 MB(50%), AvailVirtual: 3640 MB(88%)

    До обновления, никаких проблем не было, файл подкачки выставлен 6к

  2. Полностью текст ошибки нужен. Потому что движок игры имеет склонность вываливать подобные ошибки о якобы недостатке памяти даже в случаях, когда ошибка отношения к памяти не имеет в принципе..


  3. ColdplaySS

    ColdplaySS
    User

    Регистрация:
    18.08.15
    Сообщения:
    8
    Симпатии:
    0

    Version: EP30_Global,NL_s,V2110409,272
    BuildDate: Tue Jul 14 07:14:47 2020
    Time: 2020.8.11 21:54:20 [GTick=1,LGTicks=1,Duration=11]
    PosCode: 0:0:0
    ZoneName:
    OS: Windows 7(64) 6.1 (Build: 7601), Service Pack 1.0
    CPU: AuthenticAMD AMD Athlon(tm) II X2 240 Processor @ 2813 MHz
    RAM: 4095MB RAM
    CPUInfo: 2,2,2,0
    Memory: 99185KB
    PrivateMemory: 235632KB
    Video: ASUS EAH4350 series (630), DX v4.9r904
    Option: 1360x706__W0_H0A0K__
    Scene: 0_0_0
    Stat: 0
    Replay: 0_1
    WorldRaid: 0_0/0
    ClientSocketClosed: 0
    NPAuthSocketClosed: 0
    Sev: 0_
    VideoResources: 0 MB
    MAC: 55-3E
    LANG: RUSSIAN
    IME: ???
    Error: Insufficient Memory.
    Please check the Virtual Memory Option and avilable hard drive space.
    You can check them by going to : Control Panel->System->Advanced->Performance->Settings->Advanced->Virtual memory.
    237392 KB PrivateBytes(OS) 150824 KB WorkingSetSize(OS), AvailPhys:2083 MB(50%), AvailVirtual: 3634 MB(88%)
    Protocol:
    History: FMallocWindows::Malloc <+ 00000000 -144 FArray mem=101565991, aligned=103333888 <- FMallocWindows::Realloc <+ 00000000 -144 FArray <- FArray::Realloc <+ -12*12 <- TArray<< <- UVertMesh::Serialize <+ (VertMesh LineageEffectMeshes.lobby_soul) <- LoadObject <+ (VertMesh LineageEffectMeshes.lobby_soul 14024269==14024269/20147503 13629477 539615) <- ULinkerLoad::preload <- PreLoadObjects <- UObject::EndLoad <- UObject::StaticLoadObject <+ (Engine.Level None.MyLevel Lobby01) <- LoadLevel <- UGameEngine::LoadMap <+ MapName=Lobby01 <- LocalMapURL <- UGameEngine::Browse <- UGameEngine::Init <- InitEngine

  4. VertMesh LineageEffectMeshes.lobby_soul 14024269==14024269/20147503 13629477 539615

    Найдите в папке Animations клиента файл LineageEffectMeshes.ukx, удалите его и почините клиент. После чего попробуйте запустить игру снова..


  5. ColdplaySS

    ColdplaySS
    User

    Регистрация:
    18.08.15
    Сообщения:
    8
    Симпатии:
    0

Статус темы:

Закрыта.

Согласитесь, мало что может начать раздражать сильнее, чем возникающее во время игры или работы сообщение о нехватке оперативной памяти. Данная ошибка происходит в ситуации, когда в Windows больше не остается свободного пространства для хранения данных и система вынуждена отключить процесс приложения до тех пор, пока память не будет восстановлена.

Исправление ошибки

В этой статье мы расскажем вам о 4 эффективных способах исправления ошибки Windows 10 “На компьютере недостаточно памяти”.


Содержание статьи:

  • Способ №1. Обслуживание системы
  • Способ №2. Увеличение файла подкачки
  • Способ №3. Восстановление реестра
  • Способ №4. Очистка временных файлов
  • Способ №5. Закройте “тяжелые” программы

Способ №1. Обслуживание системы

Чтобы исправить возникшую неполадку, воспользуйтесь приведенной ниже инструкцией:

1. Запустите Панель управления. Вы можете быстро найти данную утилиту просто начав писать ее название в меню Пуск.

2. Переключите вид отображения параметров на Крупные значки и найдите меню Устранение неполадок. Для более быстрого доступа к нему вы можете ввести название утилиты в диалоговом окне Поиск в панели управления.

3. В левом углу вы увидите список расширенных возможностей открытого окна. Выберите параметр Просмотр всех категорий.

4. Перед вами появится список всех доступных служб. Найдите в нем параметр Обслуживание системы и откройте его.

5. В появившемся окне диагностики неполадок нажмите Далее и устраните все возникшие на компьютере ошибки.

Способ №2. Увеличение файла подкачки

Иногда ответ на вопрос нехватки памяти может крыться в размере файла подкачки. Давайте разберем как его правильно настроить.

1. Откройте утилиту Выполнить при помощи клавиш Win + R.

2. В появившемся окне введите sysdm.cpl и нажмите ОК.

3. Откройте вкладку Дополнительно и в меню Быстродействие кликните по клавише Параметры.

4. В открывшемся окне откройте вкладку Дополнительно и в меню Виртуальная память кликните по клавише Изменить.

5. Снимите галочку с параметра Автоматически выбирать объем файла подкачки для всех дисков.

6. Укажите для системного диска (обычно это диск С:) Размер по выбору системы, нажмите Задать, ОК и перезапустите компьютер.

Обычно перезагрузка требуется только при уменьшении размера файла подкачки. Поэтому если вы его увеличивали, нет необходимости перезагружать компьютер.

Способ №3. Восстановление реестра

Иногда причиной возникшей неполадки может стать ошибка внутри реестра, которая может повлечь за собой повреждение и других системных функций. Ниже мы рассмотрим способ исправления повреждений реестра.

1. Воспользуйтесь комбинацией клавиш Win + R, чтобы открыть утилиту Выполнить. В диалоговом окне введите cmd и нажмите ОК.

Альтернативным способом запуска cmd является поиск утилиты при помощи меню Пуск и ее запуск от имени администратора.

2. В открывшемся окне командной строки введите команду sfc /scannow. Она проведет полное сканирование вашей системы, процесс которого может отнять некоторое время.

3. Дождитесь завершения проверки системы и перезапустите компьютер. Таким образом все поврежденные файлы будут удалены или исправлены.

Способ №4. Очистка временных файлов

Мы часто недооцениваем влияние временных файлов на загруженность нашей системы и очень зря, ведь они могут существенно повлиять на быстродействие наших компьютеров. Поэтому настоятельно рекомендуем вам проводить периодическую очистку таких документов.

1. Откройте меню Пуск.

2. В диалоговом окне введите команду Очистка диска и запустите найденную утилиту.

3. Выберите диск, который вы хотите очистить.

4. Кликните по клавише Очистить системные файлы и подтвердите корректность выбранного диска.

5. После того как вы ознакомитесь с данными о размере пространства, которое будет освобождено с помощью очистки, нажмите ОК и подтвердите запрос об удалении.

6. По завершению процесса перезапустите компьютер.

Способ №5. Закройте “тяжелые” программы

Нередко причиной нехватки памяти становятся грузные приложения, которые отнимают большое количество ресурсов компьютера, из-за чего он не может полноценно функционировать. В таком случае единственным доступным способом исправления неполадки является их отключение или же приобретение большего количества оперативной памяти.

1. Откройте приложение Диспетчер задач при помощи комбинации клавиш Ctrl + Alt + Del. Альтернативным и не менее удобным способом его запуска является щелчок правой кнопкой мыши по Панели задач и выбор Диспетчера из списка доступных вариантов.

2. Во вкладке Процессы отсортируйте приложения по графе Память. Это действие поможет расположить в топе списка самые “тяжелые” приложения, отнимающие большое количество ОЗУ. Завершите их процессы.

Возьмите назаметку!
Если потребуется восстановление любых типов информации с жесткого диска , вам помогут инструменты Starus Recovery. Cкачать и опробовать программы для восстановления удаленных данных можно совершенно бесплатно!


Похожие статьи про восстановление данных:

Дата: 12/07/2018

Теги: Карта памяти, Носитель информации, Ошибка, Процесс восстановления

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка insufficient memory при печати
  • Ошибка injector maintenance required на лексус ls460
  • Ошибка insufficient memory for this
  • Ошибка initramfs при загрузке linux
  • Ошибка installing ikernel exe 0x10000