Ncs expert ошибка coapi 1065

[COAPIFEHLER]
; 1000..1019: Общая ошибка
1000 = Ошибка
1001 = Недопустимое действие
1002 = Недостаточно памяти
1003 = Неверный параметр
1004 = Буфер слишком мал
1005 = COAPI текстовый массив данных ошибок «coapierr.txt» не найден
1006 = COAPI текстовый массив данных ошибок %s не имеет версии
1007 = COAPI текстовый массив данных ошибок %s имеет версию %s, COAPI версией же является %s

; 1020..1039: Массив данных ошибок
1020 = Массив данных не может быть прочитан
1021 = Массив данных не может быть записан
1022 = Ошибке при чтении массива данных
1023 = Ошибка при записи в массив данных
1024 = Параметр выполнения (coapi-Функция ошибочна)
1025 = Конфигурация данных не найдена

; 1040..1059: Ошибка обработки массива данных (Синтаксическая ошибка)
1040 = Ошибка в обработке массива данных (общая)
1041 = Ошибка в ZST-Обработке массива данных
1042 = Ошибка в CVT-Обработке массива данных
1043 = Ошибка в CBD-Обработке массива данных
1044 = Ошибка в SGET-Обработке массива данных
1045 = Ошибка в SWT-Обработке массива данных
1046 = Ошибка в ZCSUT-Обработке массива данных
1047 = Ошибка в VM-Программировании

; 1060..1079: CABD-DateiVerarbeitungsFehler обработки массива данных (Синтаксическая ошибка)
1060 = Ошибка в Кодировани/Выполнения дескриптора данных
1061 = CABI не был инициализирован
1062 = CABD-Ошибка результата (CABD-Ergebnisparameter)
1063 = CABD-Ошибка параметра задания(CABD-Auftragsparameter)
1064 = Внутренняя ошибка CABD-Job
1065 = CodierВыполненияС %s не найдено или ошибочный

; 1080..1099: Codierschluessel- и Fahrgestellnummernfehler
1080 = Codierschluessel неверно
1081 = GM-Schluessel неверно
1082 = SA-Schluessel неверно
1083 = VN-Schluessel неверно
1084 = AM-Schluessel неверно
1085 = FGNR ошибочен
1086 = Обозначение ряда задания неверно

; 1100..1119
1100 = Базовых данных в SG-Определении не содержится

; 1120..1139
1120 = Найдены неиспользованные данные кодирования(Codierdaten)

; 1140..1159: Schluesselwortfehler
1140 = ASW ошибочно
1141 = FSW ошибочно
1142 = PSW ошибочно
1143 = SG-краткое обозначение ошибочно

; 1160..1160: Индивидуализация
1160 = не найдена Индивидуализация-FSWs

; 1170..1179: SGVT-Fehler
1170 = SG отключён (disabled)
1171 = Ошибка в SGVT-Выполнении общая

; 1180..1189: AT-Fehler
1180 = Задание на а/м неверное
1181 = Ошибка в AT-Выполнения общая

; 1190..1199 BSU-Fehler
1190 = Bootsektorupdate не возможно (ggf. однако также не заставляй)
1191 = Bootsektor в ЭБУ уже годится для HW*-Soll и SgFam-Soll

; 2000..2019: EDIABAS и SGBD-Aufruf-/Ergebnisfehler
2000 = Ошибка в EDIABAS или в массиве Авто-Описания данных
2001 = EDIABAS не инициализирован.
2002 = Неожиданный EDIABAS-Результат.
2003 = EDIABAS-Ошибка параметра (SGBD-Параметр)
2004 = EDIABAS-Ошибка параметра,специальный бинарный буфер.
2005 = Внутренняя ошибка в SGBD-Job

; 2020..2039: ЭБУОшибки коммуникации
2020 = АВТОМОБИЛЬ НЕ ОТВЕЧАЕТ НА ЗАПРОС.
2021 = Передача данных к SG нарушена.
2022 = Напряжение АКБ слишком низкое или отсутствует.
2023 = Ошибочное ответное сообщение.
2024 = Ошибка Baudraten не разборчиво
2025 = Удали ошибки в памяти автомобиля.

; 2040..2059: Ошибки определения ЭБУ
2040 = Фальшивая идентификация (общая)
2041 = Фальшивый индекс кодирования
2042 = Фальшивый аппаратный номер(HW)
2043 = Фальшивый программный номер(SW)

; 2060..2079: Codierfehler
2060 = Кодирование ошибочно (общее)
2061 = Ошибка в Записи данных кодирования
2062 = Ошибка в Чтении данных кодирования
2063 = Ошибка в Кодировании сравнение/проверка
2064 = Ошибка в Кодировании-Чтение (навмер ZCS)
2065 = Ошибка контрольной суммы

; 2080..2099: Programmierfehler в рамках E65 ( TI435, господин Drexel )
2080 = Статус программирования ошибочен
2081 = Authentisierungfehlerhaft
2082 = Flash ошибка стирания.
2083 = Flash Загрузка неверно подготовлена
2084 = Flash Запись ошибочна.
2085 = Flash Загрузка закрытие неверно
2086 = Signaturpruefung неверно
2087 = AIF неверно читают
2088 = AIF неверно пишут
2089 = Режим программирования неверно переключают
2090 = Authentisierung размерных ошибок
2099 = Prozessortyp неверно

// 3000..3050: COAPIKF внутренняя ошибка
3000 = Число монтировки в том из «xxkfconf.da2» не найдено ZB-Dateien
3001 = Ошибка кодирования в Flash стирании
3002 = Ошибка в Flash стирании
3003 = Ошибка U-Batt в Flash стирании
3004 = Ошибка в сравнении ISN DME и EWS
3005 = Ошибка в чтении ISN
3006 = Ошибка, различные стартовые значения
3007 = Ошибка, неизвестный EWS-интерфейс
3008 = Ошибка, выключатель.
3009 = PS10 InitString не найдено
3010 = VERSIONKFCONF не в Zusbau
3011 = Referenz Авто Kennung
3012 = Referenz проект
3013 = Referenz программа
3014 = Referenz проект версии в новом SGs
3015 = Referenz не в имеющемся файле (навмер GD834)
3016 = API32.DLL не мог загрузится
3017 = coapiKfInit() fehlgeschlagen
3018 = apiInit() fehlgeschlagen
3019 = Referenz не из Авто auslesbar (EMS2000)
3020 = Steuergeraet не в PrgIfSel массива данных найденный (не обязательно всегда ошибка)
3021 = Общая EWS-Ошибка
3022 = Необходимый основной Парамeтр не ставился.
3023 = PABD не содержал допустимого действия по основному диагн. адресу.
3024 = KFCONF не найдено.
3025 = SgMember не найдено
3026 = Достигнут конец файла
3027 = Информация — данных не найдено

;4000..4199: Ошибочного кодекса DAT- модуль ( Хватание на Logistikdaten программирования поля Кена )
4000 = Указание: Параметр был NULL-Zeiger
4001 = Недействительный Параметр
4002 = Файл не найден.
4003 = Ошибка в Schreibdatei oeffnen
4004 = Ошибки в чтении файла
4005 = Ошибки в записи файла

4100 = Ошибка в dlo- соответственно rec-Modulen
4101 = Ошибка в ASCII->Hex-Конвертировании
4102 = Необходимое число %s в массиве данных %s не найдено
4103 = Ошибка в символических PlatzHaltern
4104 = Ошибочная Функция вызова параметра
4105 = никакой Eintraege больше в NWNR.DME/AGS/DAT имеющийся

;4200..4300: Ошибочного кодекса ATB- модуль
4202 = Размерный синтаксис ошибок
4203 = Ьberlauf
4204 = файл %s не найден
4205 = файл %s не открылся для записи
4206 = Ошибка чтения в файле %s, Строка %s
4207 = Ошибки записи файла
4208 = Неверный путь
4209 = %s Pruefsumme fuer эта строка неправильно: %s
4211 = Строка синтаксиса Ошибка в конвертирующем файле
4212 = Неопределенный Символ
4213 = Ошибка конвертирования
4214 = Фальшивое имя конвертирования
4215 = Allokierungsfehler
4216 = Ко многим Records
4217 = Недействительное имя — Проверь
4218 = Синтаксическая ошибка в Определении-Файл
4219 = Неопределенный ключ к шифру
4220 = Неожиданный конец блока (ggf. недостает $REFERENZ)
4221 = Ошибка конвертирования в массиве данных %s, Строка %s
4222 = Не давай задаток колод соответствует $BLOCKANZAHL
4223 = Последняя строка неровно EOF-Запись
4224 = Конвертированный предложеный массив данных не
имеет AIF
4225 = Конвертированноый массив данных возможно не содежит AIF

;4300..4400: Ошибочного кодекса REC- модуль
4301 = Конец файла
4302 = файл не найден
4303 = файл не мог открытся для записи
4304 = Ошибка в чтении файла
4305 = Ошибка записи в файл
4306 = Ошибка контрольной суммы
4307 = Неопределенный Параметр
4308 = Недействительный Параметр
4309 = Ко многим Данные-байты Запись

4320 = Ошибка Версии
4321 = ЗАПИСЬ-ID ошибока
4322 = ЗАПИСЬ-Формат ID не правильный или короткий
4323 = ЗАПИСЬ- неизвестное устройство(Не B(yte) или W(ord) usw. )
4324 = Speicherьberlauf
4325 = Ко многим Запись-IDs

;4400..4600: Ошибочного кодекса NCK-Modul (Codierung)
4430 = Срочная действия ошибка
4431 = Ключ к шифру не активизирован
4432 = файл не найден
4433 = файл не открылся для записи
4434 = Ошибка чтения файла
4435 = Ошибка записи файла
4436 = Строковая типовая ошибка
4437 = Оператор недействительный
4438 = Ключ к шифру недействительный
4439 = Ключ функции к шифру недействительный
4440 = Paramaterschlьsselwort недействительно
4441 = Синтаксическая ошибка в проведении конверсии
4442 = Длина данных — неверно
4443 = Allokierungsfehler
4444 = Ко многим Записи
4445 = Сравнение индекса кодирования — ошибка
4446 = Имена файла не будут похожи
4447 = Ошибка в анализе записи
4448 = Ошибка в анализе формулы
4449 = COAPI_NCK_ANALYSE_AAD_ERR, накатное выражение неверно
4450 = Запись-ID неверно
4451 = Ошибка в чтении ZCS
4452 = Ошибка в сохранении ключей к шифру пары (Listenьberlauf)
4453 = Ошибка в чтении FSW / PSW
4454 = Ключевое сравнение неверно
4455 = Запись — не найдена
4456 = Ошибка в Записи — Чтении
4457 = Ошибка в накатном выражении (AAD опорожни, ASW не ставится, ungueltiges знак в Formelstring)
4458 = Ряд задания недействительно
4459 = CVT неверно (Накатное выражение не имет,никакого истинного выражения)
4460 = Синтаксическая ошибка в Определении-Файла
4461 = Неопределенный ключ к шифру
4462 = Неопределенный SCHLЬSSEL-ID
4463 = Строка длиная — ошибка
4464 = ZCS длины неверно
4465 = Расшифровка-Символ недействительно
4466 = Кодирование-значение недействительно
4467 = Нет данных для записи
4468 = Ошибка записи (неспецифическая ошибка)
4469 = Рэйвеличина ошибок
4470 = Ошибка в чтении накатного ключа к шифру
4471 = Ошибочное имя данных в Записи
4472 = Основаное кодирование, Освобождение информации неверно
4473 = Основаное кодирование, ключ к шифру безграмотен
4474 = Монтаж, Извлечение инфомации неверно
4475 = Монтаж, ключ к шифру неверно
4476 = Изменение, Извлечение инфомации ошибка haft
4477 = Изменение, ключ к шифру безграмотен
4478 = Дополнение, Извлечение инфомации неверно
4479 = Дополнение, ключ к шифру неверно
4480 = Число части, Извлечение инфомации неверно
4481 = Число части, ключ к шифру неверно
4482 = История, Извлечение инфомации неверно
4483 = История, ключ к шифру неверно
4484 = Ошибка контрольной суммы
4485 = Имя файла неверно
4486 = Индекс кодирования безграмотный
4487 = HW-номер безграмотный
4488 = SW-номер безграмотный
4489 = Организация аккумулятора неверно
4490 = Anlieferzustand неверно
4491 = Кодирование группы данных неверно
4492 = Группа данных изготовителя неверно
4493 = Группа сдержанных данных неверно
4494 = ошибочный Unbelegt1-Данные группы
4495 = ошибочный Unbelegt2-Данные греппы
4496 = ошибочный Параметр ZUWEISUNGS-FSW
4497 = ошибочный Параметр Zuweisungs-PSW1
4498 = ошибочный Параметр Zuweisungs-PSW2 (Строка последствия к PSW1)
4499 = ошибочный прямой Параметр Zuweisungs
4500 = Ошибка в Kennung KK
4501 = Ошибка в Kennung D
4502 = Ошибка в Kennung X
4503 = Ошибка в Kennungen
4504 = Ошибка маски
4505 = Дорого неверно
4506 = более чем истинное накатное выражение имеющийся
4507 = ZUT-ID не найдено
4508 = Группа недействительна
4509 = ошибочная Umschlььselung (Umrьstzeile для BR не имеющийся)
4510 = ошибочная Umschlььselung (Umrьstzeile для Авто не имеющийся)
4511 = внутренняя ошибка (ASW Рэя ара)
4512 = Накатная ошибка
4513 = COAPI_NCK_SG_ID_INFO_ERR, внутренняя ошибка (Авто Рэя ара)
4514 = Недействительно поручи
4515 = Ошибка строки
4516 = Сравнение даты ошибка чтения
4517 = За ошибки
4518 = ошибочный Bestellzeile
4519 = Дата ошибок
4520 = Граница данных ошибок
4521 = Ошибка чтения контрольной суммы


Stop hovering to collapse…
Click to collapse…


Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…

Была проблема с данной ошибкой, не мог прочитать блок CAS

Фото в бортжурнале BMW 1 series Coupe (E82)

Полный размер

Вот что писал мне NCS

. Перерыл кучу инфы в инете кто что пишет от кривой установки до китайского кабеля K+DCAN, В итоге все оказалось гораздо проще. Необходимо поменять задержку в СОМ порте с 16 на 1 и проблема решена! Нашёл я решение на форуме # На скринах у меня уже изменено значение на 1

Фото в бортжурнале BMW 1 series Coupe (E82)

Полный размер

СОМ1 свойства
Фото в бортжурнале BMW 1 series Coupe (E82)

Полный размер

Вкладка параметры порта и дополнительно
Фото в бортжурнале BMW 1 series Coupe (E82)

Полный размер

Меняем значение с 16 на 1
Фото в бортжурнале BMW 1 series Coupe (E82)

Полный размер

И затем ОК и будет счастье
  • Home
  • Forum
  • General BMW Discussion
  • Diagnostic Software
  • NCS EXPERT HELP!! Coapi2020 error

  1. NCS EXPERT HELP!! Coapi2020 error

    What is going on with this error? Using bimmergeeks tools and datens, my cable works with winkfp and inpa.

    My copy of ncs has manipulation mode and factory mode only, so I changed the profile settings of manipulation to meet those of expert mode, at least as much as I could.

    Every time I select e46 to get the cars VO I get a coapi2020 code… any help?

    Sent from my iPhone using Tapatalk


  2. Honostly I didn’t even read the error parameters (i never do if it is longer than 7 lines!)
    Just the way it looks (from my ignorant point of view) like communication failure which could happen when;
    -you did not turned your key to the position 2
    -obd2 or 20pin connectors have a problem
    -old car with not soldered cable or new car with soldered cable
    (if a switched cable is being used switch is on the wrong side)
    -cable driver is not set to same port selected when installing standart tools (usually COM1)
    -cable driver latency setting is a value different than 1

    Last edited by SkyDeity; 02-26-2019 at 06:44 PM.


  3. I believe it ended up being my cable, my current one works with inpa and everything but ncs. Borrowed one from a friend and it was all good

    Sent from my iPhone using Tapatalk


  4. Quote Originally Posted by pullinmyhairout
    View Post

    I believe it ended up being my cable, my current one works with inpa and everything but ncs. Borrowed one from a friend and it was all good

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Solder pins 7 and 8 together on your cable


  5. why is it when I go to GM5 C01,C02,C03,C04,C05,C06. I am getting this message
    a RED( X )come up 15:45:29 An error occurred while reading «C:NCSEXPERWORKFSW_PSW.TRC»: Unresolved parameter
    keyword «500ms» in function «HUB_VERZOEGERUNG_FH_VORN». Make sure chassis and module match those of the trace file.
    knowing I have had GM5 C01 & C06 working befor but now all of them are not ? so I can get back to codding

    Last edited by TonyLou; 03-13-2019 at 03:10 PM.


Similar Threads

  1. Replies: 2

    Last Post: 01-14-2013, 05:58 PM

  2. Replies: 10

    Last Post: 08-09-2012, 04:19 PM

  3. Replies: 1

    Last Post: 06-23-2012, 08:03 PM

  4. Replies: 6

    Last Post: 01-03-2011, 09:02 AM

  5. Replies: 1

    Last Post: 09-24-2010, 11:35 PM

Bookmarks

Bookmarks


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
  • BB code is On
  • Smilies are On
  • [IMG] code is On
  • [VIDEO] code is On
  • HTML code is Off

Forum Rules

Have spent my entire Saturday on this:

All running on XP and also tried on Win7 x64

INPA is working fine. Battery and ignition both ON

When running NCS Expert, try to read the VIN from ECU i get VIN Faulty
Vin is faulty
COAPI-2000 Error or in ECU description file (SGBD) IFH-0018 CAS
COAPI-2000 Error or in ECU description file (SGBD) FGNR_LESEN
COAPI-2000 Error or in ECU description file (SGBD) FGNR_A_E65CAS

ncs-vin-is-faulty

ncs-vin-is-faulty-COAPI-2000

Solution 1:

If you have Standard tools 2.12 you are fine.

Check if you have E89 folder in C:NCSEXPERTDATEN

And make sure that you copied all files from sp-datendaten*.* to here C:NCSEXPERTDATEN and here C:NCSEXPERTDATENE89

Just recopy this and check if this helps

Solution 2:

You can only run INPA or NCS one at a time, not simultaneously.

Also, sometimes mine gives me that error. It’s usually because I didn’t initialize the USB cable properly. Unplugging it, closing NCS, plugging it back and restarting NCS usually solves my problem.

Hope this helps.

Solution 3:

you are missing some files for E65 at sp-daten. Try to download newer spdaten and copy at least e65 folder or update whole data.

Solution 4:

make sure you update your daten files correctly as well

you can do the following copy-paste procedure: (copy the files and replace )

Target —————————Source .(SP-Daten-Exx directory )

NCSEXPERSGDAT ——– .ipo files
NCSEXPERDATEN ——– coding data (daten) for models
EDIABASEcu ————– .prg files……

If not work, please empty your .man file .. delelete everything inside then save.. then try again

ON YOUR NCS EXPERT FOLDER YOU SHOULD SEE A FILE:

FSW_PSW (MAN)
FSW_PSW (TRC)

INSIDE THE (MAN) ONE DELETE ALL THE VALUES INSIDE THEN SAVE AS.MAN SO FSW_PSW.MAN MAKE SURE SAVE AS ALL FILES OTHERWISE IT WOULD SAVE ONLY AS PLAIN TEXT.

After You Do That.. Try To Read The Car Again.. So Ncs Expert,f1,f3 E89,cas, Then Back

NOTE:

All above solutions are shared on BMW forums; never know he/she is the professional or amateur. So, YOU ARE TRYING EACH SOLUTION ON YOUR OWN RISK.

Reference: NCS EXPERT User Guide

Proceed at your own risk, this is just my interpretation for educational/entertainment value only. I am not responsible for you blowing up your car or damaging your modules. Im serious!

DUMMIES GUIDE TO UNDERSTANDING NCS AND CODING

This is roughly how it works… and my dummy interpretation of it. Please read it fully if you want to understand, this isn’t exactly a quick cheat sheet guide.

On Pre ’02 cars the coding is slightly different method than Post ’02 cars. I am only going to elaborate on coding individual parameters, you can go learn how to code entire modules thru the VO later once you learn the basics below.

The first part to understand is what this stuff about ZCS/VO or “vehicle order” is. When BMW makes a car, they create whats called a “vehicle order”, this is basically a bunch of numbers written into the car that tell what modules are installed in the car, regional info etc. This is like your car’s DNA! for example if the car has a sunroof, or a convertible or radio etc etc and that it was meant for US,Canada,France etc. Because each car is different with a different set of options/modules or country that its located, the “vehicle order” aka. “ZCS” or “VO” may be different. Why is it called ZCS you ask? because its abbreviated german, and its confusing as hell.

The VO is written into a couple modules of the car, usually ones that start with an “A”, like AKMB or ALSZ. On some cars its written elsewhere. In my 02 M3, the VO was written in ALSZ and AKMB. On my ’00 328ci it was stored in EWS, KMB. Its nothing more than a string of text/numbers stored in the flash memory of these modules, nothing special. Why is it written into two places? because if one module is failed and has to be replaced, then the other will serve as a backup so you can code the new replacement module to your car. For example ALSZ is the “light switch module” in your car, for some reason it fails. When you buy a new LSZ/LCM, you can retrieve all your settings of VO from AKMB and then code your new LCM to YOUR factory settings. The chances of both modules failing is slim, but if it does… you’ll have to contact BMW so they can give you the VO for your car from their records.

OK the one difference is pre-02 cars don’t have a VO. Those cars have their ZCS (which acts like a VO) stored in the EWS or KMB modules. The stuff below is basically identical however for individual parameter coding.

Now go get into the basics of coding.

1. When you load NCS expert bmw coding software, you need to load a profile. These profiles just change how ncs expert behaves when you read your car. The two profiles i stick to are “expertmode” and “revtor’s expert profile”. if you don’t have it, you can find it on the net easily. In order to code your car the first time, you should pick “revtors“. This has something called “manipulation” enabled… ill elaborate on that later.

2. Once the profile is loaded, you basically need to select Vin/ZCS/FA in order for ncs to download VIN info off your car. Once it does this, it will ask you to select a module. Why? because it needs to know your “vehicle order” information. In most cases it will probably be in an “A” module. if it doesn’t load, or cant be accessed, no harm done, just try a different module. When it is able to read it, you will see a long string next to “FA” starting with your chassis “E46_” followed by numbers and text along with #’s and $’s. This is your VO. Now that NCS Expert knows it, it can code your car properly!

CODING HAS NOTHING TO DO WITH THE MODULE YOU JUST SELECTED TO READ THE VO FROM! This perplexed me for the longest time, I didn’t understand why i selected two modules each time, or what the difference selecting AKMB or ALSZ or etc the first time was. Well… It has no bearing!! all NCS is doing is reading the text/number string that is your VO off the memory in these modules in this first step. You will actually select the desired module to code in later steps.

** PRE-02 cars, you wont see the long FA “VO” string, instead there will be a few lines FG, GM, VN, SA followed by numbers, its basically the same thing different format. For all intents and purposes this is referred to by me as the vehicle order or ZCS for a pre-02 car.

ON POST-02 cars select any module with “A’ in front of it, on PRE-02 the “A” modules wont work, you will need to use EWS or KMB for this step… It doesn’t matter which. 

Now this guide will touch on the basics to code INDIVIDUAL items on your car. The steps to add items to your VO and code your modules is different and i wont comment on that here, because it will confuse the amateur. Just understand the basics of individual coding first, then coding from your VO will all make sense later.

3. The next part is to download your factory settings in your car to your PC. Once you get the VO loaded, you hit the BACK button. The default job in NCS is to write SO BE VERY CAREFUL here. You will see all your modules listed, for example “EWS,ABG,ASC,KMB,APL,…..etc” and underneath “SG_CODIEREN”

NCS at this point is set to SG_CODIEREN, which means to WRITE to ALL modules listed. You don’t want to do that.

4. So now select “Process ECU”, and select the INDIVIDUAL MODULE you want to code. For example LSZ (light switch module). Once you do this, it will say only LSZ (and not all the modules in your car).

5. Now you want to change the job from WRITE to READ. Select “CHANGE JOB”, then select “CODIERDATEN_LESEN”. This is to READ DATA.

6. Once selected it will confirm this by indicating the module and job type on the screen. Now you are ready. Hit “EXECUTE JOB”.

It will say Coding Activ, then Coding Ended.

7. At this point, in your NCSexpert/WORK/ folder there will be a file called “FSW_PSW.TRC”

This is what we want, the coding of your LSZ module that we read earlier. IMMEDIATELY save a backup of this file, rename it to FSW_PSW_LSZ_ORIGINAL.TRC and save it somewhere in case you decide you want to revert to the original copy. Now I want you to resave another copy of this FSW_PSW.TRC file as FSW_PSW.MAN (manipulation…hint hint). Make sure it doesn’t save as FSW_PSW.MAN.TXT or some crap like that, it wont work properly.

OK why all this juggling?? because NCS expert only reads modules and saves EVERYTHING as a FSW_PSW.TRC file. Regardless of what module you read in your car, this is what the filename will be. And everytime you load NCS expert, this file is constantly erased, written and re-written. So thats why we are saving it as FSW_PSW.MAN so we can alter it safely without our copy being overwritten.

8. Now open up FSW_PSW.MAN with a text editor.

You will see a long list of stuff like this..

LEUCHTWEITENREG_AUTOM
aktiv
FEHLER_BREMSLICHT
nicht_melden
TAGFAHRLICHT
aktiv

This is where you can code. now its all in german, so you will need to run these words in a translator (google) to understand it, OR you can use NCS Dummy that translates this stuff for you and gives you all available parameters, but thats a whole different program and you ought to learn how to use it.

This is what the above looks like if translated. Now you can see how we can deactivate/activate certain things. I’m going to deactivate DRLs here.
Translated…

AUTOMATIC HEADLIGHT CONTROL
active
BRAKE LIGHT ERROR REPORTING
don’t report
DAYTIME RUNNING LIGHTS
active 

edited…

LEUCHTWEITENREG_AUTOM
aktiv
FEHLER_BREMSLICHT
nicht_melden
TAGFAHRLICHT
nicht_aktiv

By changing to nicht_activ, it deactivates this setting. Now don’t go crazy, some codes are redundant so changing just one thing wont do the trick. This takes some time and effort to find the right code/codes to work with.

9. Once you are happy, SAVE your FSW_PSW.MAN file.

10. Open up NCS expert, load up “revtors” profile (with manipulation enabled), and reload it to the part where the VO is loaded and its asking you to process ecu (Basically steps 1-3) Look above how to do this. Once you’re there, select “PROCESS ECU”, select the correct module you are coding, in this case “LSZ”. Then select “CHANGE JOB” and make sure you pick “SG_CODIEREN”. Once this is done, you are ready to code the car.

NCS will basically now take the FSW_PSW.MAN file, and overwrite the codes in your car’s LSZ module with your new settings. It only uses the MAN file because you are using a profile with “manipulation” enabled. The other mode “expertmode” does not have manipulation, and you cannot code individual stuff like this using that profile.

11. Hit “EXECUTE JOB”. Wait till it says “Coding ended”. Now your new LSZ is coded. Turn off the car, and restart, and check to see if your results are as expected!

12. Open up the /WORK/ folder, open the FSW_PSW.MAN file, select all, delete, save and exit.

Viola! Thats it. You are now an expert on coding individual features!

Now what do you do if you screwed it up or something is behaving funny and you want to go back to original settings. Or you cant remember all the stuff you changed, or don’t like the results.

To load up the ORIGINAL factory defaults if you mess up.

Go to your /WORK/ folder. Open FSW_PSW.MAN, select all, delete, save & exit.

Load NCS Expert

Select “Expertmode” profile

Hit “VIN/ZCS/FA” to load your Chassis and Vehicle order info

Hit BACK

Hit PROCESS ECU

Select the chassis, then module you F’d up on. For example “LSZ”

On Pre-02 cars It will say “LSZ” and underneath “SG_Codieren” along with some files LSZ.Cxx, LSZ.PRG, etc etc. SG_CODIEREN is the correct job you want.

On Post-02 cars It will say “LSZ” and underneath “SG_Codieren” along with some files LSZ.Cxx, LSZ.PRG, etc etc. Hit CHANGE JOB, Select “FA_WRITE” Job.

“xx” is usually the specific Coding index used in your default module, its a number. think of this like “firmware version”.

These files are basically from your /DATEN/ folder and contain the proper coding information specific to your car. How does NCS know which files to use? Because it knows by looking at your VIN and VO, then selects the correct files. NCS will then basically read these files, then read your VO and re-write the proper codes, features, activate, deactivate everything to your factory settings.

The job is SG_Codieren or FA_Write because you will WRITE your original settings back in.

Hit EXECUTE JOB.

Viola, your original data is re-written and your car will work again. Hopefully.

Src: https://www.bimmerforums.com/forum/

This blog collects some errors of NCSExpert and what they mean and how to fix it. Hope to help customers.

Notice: These solutions are collected from user members, you should try these solutions at your own risk!

ERROR1:

COAPI-1020: cannot read file C:NCSEXPERTWORKFSW_PSW.MAN

SOLUTION:

Rename your modified FSW_PSW.TRC to FSW_PSW.MAN. Refer to the DIY guide and make sure you follow the steps.

Error2:

Trying to code Mini R56, When select R56 and then press F6 to go back, get the following error:

COAPI-1142: PSW faulty 25_s

Solution:

When you are working on different model cars, be sure to clear out the content in the FSW_PSW.man file. Do not delete it (the file), just save it as a blank document. This is actually a good thing (recommended) to do after coding a car.

The error popped up because of different values between the 328 and the Mini.

Once you have a blank FSW_PSW.man file, you will not have that error.

Error3:

COAPI-1141: FSW faulty c:FSW_PSW.TRC – erase contents of your .man file

icom-ncsexpert-error-1

Solution:

Confirm the 2 files C:NCSEXPERWORKFSW_PSW.MAN and C:NCSEXPERWORKFSW_PSW.TRC are empty and there both 0KB.

Error4:

when trying to code X5 2011.

Got this: FA: # -kle1

Solution:

Update your NCS with ista/p v41. Need the v41 daten in order to do anything with the car. Usually when you get those errors, it’s because the vehicle has an option code (or build criterion code) in the FA that the loaded daten doesn’t understand/recognize and you need to grab the latest daten so NCS Expert knows how to handle the options.

Error5:

COAPI-1043

icom-ncsexpert-error-2

Solution:

1) You might have a bad daten file. In order to determine whether you do or you don’t….download the TRC file. Rename it to MAN without altering anything in it. Then attempt to code with that UNCHANGED man file. If you still receive the COAPI-1043 error then it’s a bad daten file. Find an older or newer CAS2.C05 and replace the CAS2.05 file in your current daten folder.

2) If it’s not a bad daten (i.e. it didnt get kicked back) then it is bad coding. Whatever changes you are trying to make in you MAN file prior to upload are not understood by the car. The code is nonexistent and better research needs to be done in order to code the right module. All cars are not created equal so make sure you understand where you got the code from and who had success using it.

  • NCS-Expert

Возможно, вам также будет интересно:

  • Ncs expert ошибка coapi 1000
  • Ncs expert неверно выбрана серия ошибка
  • Ncs expert vin некорректен ошибка
  • Ncs expert vin некорректен выдает ошибку
  • Ncpi sentinel ошибка соединения с менеджером

  • Понравилась статья? Поделить с друзьями:
    0 0 голоса
    Рейтинг статьи
    Подписаться
    Уведомить о
    guest

    0 комментариев
    Старые
    Новые Популярные
    Межтекстовые Отзывы
    Посмотреть все комментарии