Найдите и исправьте ошибки i enjoy to be alone

NiKaEmpty

Correct the sentences
1 Will she get better? Yes, she’ll.
2 I’ll meet John at six o’clock on Friday.
3 Are staying parents in a hotel?
4 I enjoy to be alone.
5 We normally avoid to play basketball.
6 She went to Rome for to learn Italian.
7 I can’t stand to do a lot of exercise.

parljukljuba

Светило науки — 7402 ответа — 20393 помощи

1 Is she getting better? Yes, she is.
2 I am going to meet John at six o’clock on Friday.
3 Are you staying with your parents in a hotel?
4 I enjoy being alone.
5 We normally avoid playing basketball.
6 She went to Rome to learn Italian.
7 I can’t stand doing a lot of exercises.

Kонтрольная работа по английскому языку для 9 класса

УМК «Английский язык 9», Авторы О.В. Афанасьева, И.В.Михеева

Unit 4.

Цель: выявление уровня образовательных результатов

  • предметных: знание основных значений изученных лексических единиц, морфологических форм и синтаксических конструкций, признаков изученных грамматических явлений;  умение использовать лексико-грамматический материал темы ;
  • метапредметных: умение рационально планировать свой учебный труд, анализировать, обобщать и классифицировать грамматические явления по различным признакам, использовать адекватные лексические средства в соответствии с условиями предложенного задания.

Контрольная работа содержит письменную часть из четырех разделов: «Аудирование», «Чтение», «Грамматика и лексика» и «Письмо».

В аудировании проверяется сформированность умений  понимания основного содержания  аудиотекста,  в чтении — полного понимания письменного текста.

В разделе «Грамматика и лексика» проверяются навыки оперирования грамматическими и лексическими единицами на основе предложенных текстов.

В разделе «Письмо» контролируются уровень сформированности продуктивных речевых умений и навыков.

Контролируемые элементы содержания

Код блока

Код контролируемого элемента

Элементы проверяемого  содержания

1

Аудирование

1.1.

Понимание на слух основного содержания аудиотекстов диалогического характера в рамках изученной темы

2

Чтение

2.1

Полное и точное понимание информации из текста

3

Письмо

3.1

Написание письма личного характера с употреблением формул речевого этикета, принятого в стране изучаемого языка

В личном письме расспрашивать адресата о прочитанной книге и сообщать о себе, своей семье.

4

Языковой материал

4.1

Грамматическая сторона речи

4.1.1

Коммуникативные типы предложений: утвердительные, вопросительные (общий, специальный, альтернативный, разделительный вопросы в Present, Future, Past Simple; Present Perfect; Present Continuous),

4.1.2

Сложноподчиненные предложения с союзами и союзными словами what, when, why, which, that, who, if, because, that’s why, than, so, for, since, during, so that, unless

4.1.3

Конструкции с глаголами на -ing: to love/ hate doing something; Stop talking

4.1.4

Согласование времён в рамках сложного предложения в плане настоящего и прошлого

4.1.5

Наиболее употребительные личные формы глаголов действительного залога: Present Simple, Future Simple и Past Simple, Present и Past Continuous, Present и Past Perfect

4.1.6

Личные формы глаголов страдательного залога Present Simple Passive, Future Simple Passive и Past Simple Passive

4.1.7

Местоимения: личные, возвратные

4.2

Лексическая сторона речи

4.2.1

Лексические единицы, обслуживающие ситуации в рамках тематики

4.2.2

Реплики-клише речевого  этикета,  характерные для культуры англоязычных стран

4.2.3

Лексическая сочетаемость

4.3.4

Аффиксы существительных

5

Социокультурные умения

5.1

Использовать  языковые  средства  и  правила речевого и неречевого поведения в соответствии с нормами, принятыми в странах изучаемого языка.

6

Компенсаторные умения

6.1

Пользоваться    языковой    и    контекстуальной догадкой, прогнозировать содержание при чтении и аудировании

Проверяемые результаты

Предметные умения

Метапердметные умения

Аудирование

Понимание основного содержания прослушанного текста

Регулятивные УУД: — определять необходимые действие(я) в соответствии с учебной и познавательной задачей, составлять алгоритм выполнения действий;

-вероятностное прогнозирование при восприятии текста

Познавательные УУД: осмысление цели прослушивания текста; поиск и выделение необходимой информации при аудировании

Чтение

Полное и точное понимание информации в тексте

Регулятивные УУД: постановка учебной задачи; умение проявить настойчивость и усилие для достижения поставленной цели;

 Познавательные УУД : смысловое чтение (осмысление цели чтения, выбор вида чтения в зависимости от коммуникативной задачи определение основной и второстепенной информации)

Грамматика и лексика

Грамматические навыки:

-использовать в речи глаголы в наиболее употребительных временны́х формах действительного залога: Present Simple, Future Simple и Past Simple, Present и Past Continuous, Present и Past Perfect;

Употреблять в речи глаголы в следующих формах страдательного залога: Present Simple Passive, Future Simple Passive, Past Simple Passive, Present Perfect Passive

Согласовывать времена в рамках сложного предложения в плане настоящего и прошлого

Употреблять в речи местоимения;

Регулятивные УУД: умение видеть ошибку и умение исправить ее

Познавательные УУД : Выбор языковых средств в зависимости от конкретных ситуаций:  подбирать слова, соподчиненные ключевому слову, определяющие его признаки и свойства; выстраивать логическую цепочку, состоящую из ключевого слова и соподчиненных ему слов.

Лексико-грамматические навыки:

знать значения лексических единиц, связанных с изученной тематикой и соответствующими ситуациями общения;

Использовать аффиксы для образования существительных

Письмо

Письмо личного характера

расспрашивать о прочитанной книге и излагать свои суждения и чувства в письме личного характера

Употреблять в речи реплики-клише речевого этикета, характерные для культуры англоязычных стран

 Регулятивные УУД: находить достаточные средства для выполнения учебных действий

Познавательные УУД: осознанно использовать вербальные средства в соответствии с задачей для выражения намерения, своих чувств, мыслей и потребностей.

Коммуникативные УУД: определять задачу коммуникации и в соответствии с ней отбирать речевые средства;  создавать письменный текст с использованием необходимых речевых средств.

Аудирование

  1. Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами A,B,C,D. Установите соответствие между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите соответствующее место действия, обозначенное цифрами. В задании есть одно лишнее место действия.
  1. In a park
  2. In a shop
  3. In a vet clinic
  4. In a hotel
  5. At a party

Запишите ответы:

Диалоги

A

B

C

D

место действия

Чтение

II. Прочитайте текст и выполните задания 1–10. В каждом задании запишите в поле ответа буквы A, B или C, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

 Balloon Fiesta

If you love stories by Jules Verne and have always dreamt of going for a ride in a hoy air balloon. England is the country for you. Every August England celebrates the biggest hot air balloon festival in Europe. The festival takes place in Bristol, a world centre for ballooning and is called the Bristol Balloon Fiesta.

The festival was founded 25 years ago and has an amusing history. It began in 1978 when Don Cameron, owner of the world’s largest balloon manufacturer, Cameron Balloons, decided to create an event that would help balloonists from all over the world to get together.

On the weekend of the 7th— 9th September 1979, a small group of balloonists got together to celebrate the first Bristol Balloon Fiesta. Twenty-seven balloons shot into sky and were cheered by a large group of spectators. Not all the balloons were from England, some came from Germany, Luxemburg and Ireland. Local businesses and some national companies sponsored the Fiesta. Each sponsor was given a balloon to display his or her advertising banner. A total of 117 flights were made and the first balloon festival was declared a success. Over the years, the festival has grown to become Europe’s largest hot air balloon festival enjoying crowds of delighted spectators and national media coverage.

This year the Balloon Fiesta has celebrated its 25th anniversary. The show started on the 27th of August and lasted 4 days. Alongside traditional round shaped balloons there were also so called “special shapes’ which are balloons in the form of different objects and characters such as cartoon characters and cars.

Of course, the main condition for this festival to be successful is not good management but the weather, which, as you all know, is England’s worst enemy. Nobody in the whole world knows how many wonderful hopes and events have been ruined by its Majesty the Rain.

  1. England celebrates the British Balloon Fiesta every …

a) month               b) autumn               c) August

2. The festival was founded …

a) to show the best balloons manufactured in England.

b) to help balloonists from different countries to get together.

c) to honour Don Cameron.

3. The first British Balloon Fiesta was held …

a) in 1879              b) in 1978                   c) in 1979

4. The first balloonists that attended the festival were from …

a) England, Ireland, Germany and Luxemburg.

b) England and Ireland.

c) England and America.

5. The Balloon Fiesta was …

a) a success            b) boring                 c) a failure

6. The businessmen who sponsored the first Fiesta …

a) were allowed to ride in a hot air balloon.

b) were given a balloon.

c) could display their advertising banner on the balloons.

7. Today the Balloon Fiesta is held for …

a) a month                  b) 4 days                  c) 7 days

8. The festival has been celebrated for …

a) 25 years                  b) 50 years              c) 35 years

9. The shape of the balloons …

a) is traditional round.

b) is round and oval.

c) sometimes can be in the form of cartoon characters and cars.

10. The main enemy of the Balloon Fiesta is …

a) snow                b) rain                  c) bad management

вопросы

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

ответы

Лексика и грамматика

  1. Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста.

Russian Expansion and Exploration in the 19th century

During the nineteenth century Russia _______(1) south to India and east to the Pacific Ocean. The city of Vladivostok ______(2) in 1860 and developed as Russia’s main port on the Pacific that gave Russia’s navy access to the sea all year round.

By the end of the nineteenth century the Russian Empire ____________(3) the greater part of central Asia in a series of wars. The large territory needed  of communication in order to hold it together. Communications improved with the _____(4)

of the Trans-Siberian Railway. Towns and cities grew along the ralway and _________(5) now by improved telegraph and telephone lines, as well as by the railway_________(6).

N.M.Przhevalsky _________(7) four expeditions to east and central Asia and explored far away lands. He made maps of the places he visisted., brought back new plants and discovered animals they _______(8)before.

advance

found

conquer

build

connect

it

make

not see

IV. Найдите и исправьте ошибки

  1. I enjoy to be alone.
  2. She went to Rome for to learn Italian.
  3. A lot of trees has been cut down in the area for the last ten years.
  4. Death Valley also contains salt pans who indicate that area was once a large inland sea.

Письмо

V.Вы получили письмо от друга Майка, который написал:

Yesterday, when I was busy doing my homework, my mum asked me to look after my younger sister who’s five. I really like her, she’s funny, but she talks all the time and asks 100 questions a minute! Do you have brothers or sisters? How much time do you spend together, if at all? Would you like to be the only child in the family?

Oh, before I forget, I have just finished reading the last book about Harry Potter.

Напишите письмо Майку. В вашем письме должно быть:

  • ответы на вопросы Майка;
  • задайте 3 вопроса о книге.

Таблица оценочных баллов

Задания

1

2

3

4

5

Итого

Максимальное количество баллов

4

10

8

4

6

32

Критерии оценивания

от 29 баллов до 32 баллов – “5”

от 22 баллов до 31  – “4”

от 16 баллов до  21 – “3”

от 15 и менее – “2”

Ключи:

I. 2,4, 1, 5

II. c, b,b, a,a, c, b, a,c,b

III. was advancing, was founded, had conquered, building, were now connected, itself, made, had not seen

IV. enjoy being alone; to Rome to learn; trees have been; salt pans which.

1. I enjoy_______ alone.

a. be b. being c. to be d. to have been

2. Would you like_______ to the party?

a. to come b. come c. coming d. to have come

3. Do you mind_______ such a long way to work everyday?

a. to travel b. travel c. to have traveled d. traveling

4. I don’t like that house. I would hate_______ there.

a. live b. living c. to lie d. to have lived

6. Sometimes I’d like_______ to play the piano.

a. to learn b. learn c. learning d. to have learned

7. Please remember_______ this letter.

a. to post b. post c. posting d. to have posted

8. We tried_______ the fire out but we were unsuccessful. We had to call the fire-brigade.

a. putting b. put c. to put d. to have put

9. When you see John, remember_______ it by the window and now it has gone.

a. to have given b. giving c. give d. to give

10. Someone must have taken my bad. I clearly remember_______ it by the window and now it has gone.

a. leave b. leaving c. to leave d. to have left

11. Jane needed some money. She tried_______ Harry but he couldn’t help her.

a. to have asked b. ask c. to ask d. asking

12. I think they are now accustomed to _______ 12 hours a day.

a. work b. to work c. worked d. working

13. He tried_______ the shelf but he wasn’t tall enough.

a. reach b. reaching c. to reach d. to have reached

14. Alice didn’t expect_______ to Bill’s party

a. asking b. being asked c. to ask d. to be asked

15. I finally finished_______ at 7:00 pm and served dinner.

a. cooking b. being cooked c. to cook d. to be cooked

16. Sam always remembers_______ in the garage so that the driveway in free for other cars.

a. parking b. being parked c. to park d. to be parked

17. The nurse suggested_______ two aspirins.

a. taking b. being taken c. to take d. to be taken

18. Would you mind not_______ the radio until I’ve finished with this phone call?

a. turning on b. being turned on c. to turn on d. to be turned on

19. They were fortunate_______ from the fire before the building collapsed.

a. rescuing b. to have rescued c. to rescue d. to have been rescued

20. The house family avoided_______ by coming out only when the house was empty and the two cats were outside.

a. catching b. being caught c. to have been caught d. to be caught

Exercise 2

1. It’s very kind of you_______ so.

a. say b. to say c. saying d. to be saying

2. Please show me how_______ this.

a. do b. to do c. doing d. to have done

3. One is never too old_______

a. learning b. learn c. to have learned d. to learn

4. You are old enough_______ out alone.

a. going b. go c. to go d. to have gone

5. I’m very glad_______ you.

a. to meet b. meet c. meeting d. to be meeting

6. It’s nice_______ you.

a. to know b. know c. knowing d. to be knowing

7. You have no right_______ my daughter.

a. see b. to see c. seeing d. to have seen

8. Please tell me what_______

a. doing b. do c. to do d. to have done

9. I forbid you _______ my letter.

a. to read b. read c. to have read d. reading

10. We stopped_______ hello to her.

a. say b. saying b. to have said d. to say

11. We came_______ help her.

a. help b. to help c. to have helped d. helping

12. I’ll invite her_______ my daughter.

a. teaching b. teach c. to teach d. to have taught

13. I don’t feel like_______ to the cinema now.

a. go b. going c. to go d. to have gone

14. It’s no good_______ video games.

a. play b. to have played c. to play d. playing

15. It’s no use_______ with him.

a. working b. work c. to work d. to have worked

  1. Упражнения на возвратные местоимения для 6 и 7 класса
    1. Соотнесите возвратные и личные местоимения
    2. Заполните пропуски с помощью подходящих Reflexive Pronouns
    3. Найдите ошибки в некоторых предложениях и исправьте
    4. Замените пропуски возвратными местоимениями
    5. Ответьте на вопросы
    6. Дополните предложения фразой enjoy или подходящим возвратным местоимением
    7. Заполните пропуски в популярных высказываниях
    8. Закончите предложения
    9. Используйте возвратные местоимения или each other, чтобы предложения обрели смысл
  2. Задания на Reflexive Pronouns для 8 и 9 класса
    1. Выберите и вставьте верные по смыслу местоимения
    2. Заполните пропуски
    3. Вставьте пропущенные возвратные местоимения или each other
    4. Допишите предложения с помощью Reflexive Pronouns
    5. Используйте возвратные местоимения
    6. Закончите предложения
  3. Скачать упражнения
  4. Заключение

Тема местоимений в английском занимает далеко не три урока. Эти знания настолько фундаментальны и необходимы, что подобные темы повторяются и со временем усложняются в течение всей школьной программы. В этой статье вы найдете упражнения на возвратные местоимения различной сложности для своих студентов.

Начиная изучать личные местоимения, ученик неизбежно придет к необходимости использовать возвратные. Но как они работают и зачем нужны?

В народе их называют «эгоистами», потому что используя их человек говорит о себе любимом. Хорошей и яркой ассоциацией с Reflexive Pronouns станет уже любимое русскоговорящими блогерами слово «сэлфи». Это будет современным способом для начинающих запомнить, что ко всем объектным местоимениям, мы добавляем окончание -self.

Так мы получаем:

  • me — myself;
  • her — herself;
  • him — himself;
  • it — itself.

Практически такой же прием работает и с местоимениями множественного числа, только окончание станет -selves:

  • you — yourselves;
  • us — ourselves;
  • them — themselves.

Если логически проследить их употребление, то можно выделить следующие случаи:

  • С переходными глаголами: «Let me introduce myself.»
  • В качестве дополнения в предложении: «I explained myself that I was right.»
  • Непрямое дополнение, где глагол и объект связаны с помощью предлога: «Mike was talking to himself.»
  • С предлогом by, когда необходимо подчеркнуть самостоятельность: «I cooked it by myself.»

Основная и распространенная ошибка использовать возвратные местоимения после глагола feel. При прямом и дословном переводе у русскоговорящих не возникает сомнений на этот счет, но у этого глагола нет возвратности. Считается, что чувствовать можно только собственные ощущения, никак не чужие. 

Существует множество похожих фраз, которые русскоговорящие студенты скорее всего переведут с помощью возвратных местоимений. В данном случае им скорее придется запомнить их как бытовые шаблоны и клише на ярких примерах.

Именно поэтому мы подготовили для вас подборку упражнений по теме Reflexive Pronouns для детей с шестого по девятый класс.

Упражнения на возвратные местоимения для 6 и 7 класса

В средних классах дети знакомятся с понятием «возвратность». Ранее они интересовались как же сказать по-английски «сам» или «себя», но теперь узнают это на практике. Основная сложность, которая встретится учителю при объяснении этой темы это перевод с русского на английский. Ученики в любом случае начнут переводить такие предложения как: «Она искала себя» или «Он говорил с собой». И основная хитрость, которую вы можете увидеть состоит в том, что в русском языке слово «себя» звучит одинаково и не изменяется под каждое местоимение.

Сравните:

  • Он плохо себя вел.
  • Она сделала себе подарок.
  • Они разговаривали сами с собой.

Поэтому лучшим решением будет объяснить ловушку дословного перевода и помочь ребятам сразу менять окончание для каждого местоимения.

Соотнесите возвратные и личные местоимения

I itself
She themselves
He herself
We myself
You ourselves
It yourself
They himself

Заполните пропуски с помощью подходящих Reflexive Pronouns

  1. I am angry with __________.
  2. He stumbled and hurt __________.
  3. Tell me more about __________.
  4. She relies on __________.
  5. We are sure of __________.
  6. They made everything __________.
  7. Did you write the article __________.
  8. I saw everything __________.
  9. The ax was sharp, and she cut __________.
  10. They introduced __________.

Найдите ошибки в некоторых предложениях и исправьте

  1. My mother taught himself to swim.
  2. Anna repaired the table herself.
  3. The children are making themselves something to drink.
  4. I hurt me when I fell down the stairs.
  5. We’re enjoying ourselves very much.

Замените пропуски возвратными местоимениями

  1. The little John closed the window __________.
  2. I can’t read a book __________.
  3. They should blame __________ for the mistake.
  4. I hope you will both enjoy __________.
  5. My older brother can set the equipment __________.
  6. My classmate was sitting on the bench and talking to __________.
  7. Nobody wants to come to the party, so I’ll go by __________.
  8. Buy me some food and take some for __________.
  9. The old woman lived by __________ in her old house.
  10. Come in and make __________ comfortable.
  11. The cat was so dirty that it was scratching __________.
  12. I introduced __________ to my future father-in-law.
  13. Let’s move our seats __________.
  14. Jessica blames __________ for the accident.
  15. They have lived by __________ for many years.
  16. Did little Jack behave __________?
  17. He was so sick that he wasn’t able to look after __________.

Ответьте на вопросы

Example: Who bought that game for him? He bought it himself.

  1. Who made your breakfast this morning?
  2. Who helped them to solve the exercise?
  3. Who helped the little girl to eat?
  4. Who helped you to find the door?
  5. Who cleaned your room?
  6. Who washed your jeans?
  7. Who broke his camera?
  8. Who built their house?
  9. Who helped her to do homework?
  10. Who planted the flowers in front of your house?

Дополните предложения фразой enjoy или подходящим возвратным местоимением

  1. My little brother usually spends his holidays in summer camps, and he always __________.
  2. They __________ in the country last month.
  3. I’m __________.
  4. We were at a gig yesterday. — __________ you __________?
  5. The Johnsons went on a picnic on Friday. They say they __________ very much.
  6. My sister spent her vacation in Barcelona. She __________.
  7. My brother is too small to eat by __________.
  8. Did your sisters decorate the Christmas tree by __________?

Заполните пропуски в популярных высказываниях

  1. Help __________.
  2. Enjoy __________.
  3. Dress __________.
  4. I have cut __________.
  5. Don’t blame __________.
  6. She likes to talk to __________.
  7. Kids, behave __________!
  8. Make  __________ comfortable.
  9. He hurt __________.
  10. Let me introduce __________.
  11. We can’t defend __________.
  12. Fashion often repeats __________.
  13. I taught __________ to ride a bike.
  14. They carried all their luggage __________.
  15. We always decorate our flat __________.

Закончите предложения

  1. Can you do everything _________?
  2. Does your friend Paul often talk to you about _________?
  3. Did your sister buy anything for _________ yesterday?
  4. Are you always sure of _________?
  5. Can a little child take care of _________?
  6. Do you believe in _________?
  7. Did the students answer all the questions _________?
  8. Did you make the jacket ______________ .

Используйте возвратные местоимения или each other, чтобы предложения обрели смысл

  1. Look at_____________!Your face is dirty.
  2. How long have Jack and Alley known ______________?
  3. At Easter friends often give ___________ eggs.
  4. He enjoyed ___________ very much at the party.
  5. Britney and Morty are very happy together. They love ___________ very much.
  6. We have no reason to have pity on ___________.

Задания на Reflexive Pronouns для 8 и 9 класса

Вряд ли вы встретите студента старших классов, который никогда не слышал о Reflexive Pronouns. Так как эта тема начинается в 6 классе, в 8 и 9 ребят ожидает ее повторение. Предложения становятся разнообразнее и лексически богаче за счет пополнения словарного запаса студентов. Поэтому пристальное внимание здесь уделяется чистой грамматике. Студенты используют в речи как можно больше примеров для доведения изученного до автоматизма.

Выберите и вставьте верные по смыслу местоимения

  1. You see, you’ve cut __________ again. Be more careful.
  2. I think that poor cat hurt __________.
  3. He came into the room and introduced __________.
  4. We didn’t know where to hide __________.
  5. She is very sure of __________.
  6. Children, you can’t do that __________.
  7. They always talk only about __________.
  8. We should always believe in __________.
  9. Babies cannot look after __________.
  10. I tried to control __________.

Заполните пропуски

  1. How did the children amuse __________ this afternoon?
  2. When you all have had a shower, you should dry __________ with towels.
  3. Quick! Mike has hit __________!
  4. May I introduce __________?
  5. All the people in the meeting introduced __________ to us.
  6. I hope the children behaved __________.
  7. My grandfather cut __________ while shaving yesterday.
  8. We had lovely holidays in Venice and enjoyed __________ very much.
  9. You mustn’t blame __________ for the fault.
  10. Don’t worry about the dog. It can look after __________.

Вставьте пропущенные возвратные местоимения или each other

Jack and Vicky stood in front of the mirror and looked at themselves. Jack and Vicky looked at each other.

  1. At Christmas friends often give __________ presents.
  2. Did the children enjoy __________ when they were out of the town?
  3. Michel and Harry are very happy together. They love __________ very much.
  4. They had an argument yeaterday. They are still not speaking to __________.
  5. My friends are very selfish. They only think of __________.
  6. Dasha and I don’t see __________ very often these days.

Допишите предложения с помощью Reflexive Pronouns

  1. She should forgive __________.
  2. Dracula can’t see __________ in the mirror.
  3. They have to do the homework __________.
  4. Why doesn’t he wash the plate __________?
  5. Are they going to Saint Petersburg by __________?
  6. Linda, you are talking about __________ all the time.
  7. Jerry thinks of __________ as an extremely witty boy.
  8. My dear friends, help __________ to food and drinks.
  9. My granny has knitted this scarf __________.
  10. Did they write the essays __________?
  11. I cut __________ with the scissors.
  12. Animals can’t defend __________.
  13. His old grandfather often talks to __________.
  14. Misha, where did you hurt __________ ?
  15. Don’t worry, we can pay for __________.

Используйте возвратные местоимения

  1. Supper is ready! Sit down and help __________ to the meat.
  2. Fred built the house __________.
  3. They amused __________ by telling jokes.
  4. Mila hurt __________ while she was playing basketball.
  5. I really enjoyed __________ at the beach.
  6. She is going to buy __________ a new skirt tomorrow.
  7. My granny knits all her hats and mittens __________.
  8. It’s very tasty! Did you create the recipe __________ ?
  9. We painted the walls of our attic __________.
  10. He chose the colour __________.
  11. They were proud of __________.
  12. We wished __________ good luck before the test.
  13. They devoted __________ to their children.
  14. In my dreams I often see __________ on a white-sand island.
  15. The pirate found __________ in a strange place.

Закончите предложения

  1. All our friends enjoyed __________ at his birthday party.
  2. Mary and Drue, help __________ to the cake and tea.
  3. She got up, washed __________ and left the house without warning.
  4. Relax __________ when you try to sleep.
  5. Who went with her?-Nobody. She went by __________.
  6. We didn’t know who that young guy was. He didn’t introduce __________.
  7. It’s windy, you may catch cold __________.
  8. «Children, take the towel and dry __________.
  9. I often speak to __________ when I’m in bad mood and alone.
  10. Concentrate __________ if you don’t want to fail your exam.
  11. Little Miranda is only two but she can dress __________.
  12. I’m not angry with him. I’m angry with __________.
  13. They never think about other people. They only think about __________.
  14. Let’s hide __________ under that tree. The rain is so heavy.
  15. Put a book before __________ imagine the plot and retell.
  16. Don’t take him to the party. He’ll spoil everything __________.

Скачать упражнения

Для того, чтобы вам было удобно использовать упражнения из нашей статьи, мы подготовили для вас Word файлы с упражнениями и ответами. Вы всегда сможете скачать их для использования на онлайн занятиях, или распечатать, чтобы раздать ученикам в классе.

Ссылки для скачивания заданий на возвратные местоимения с ответами:

  • для 6 и 7 классов;
  • для 8 и 9 классов.

Заключение

Как видите, большую роль в преподавании играет не только способность свободно говорить на английском, но и талант объяснения. Важно рассказать о сложном простым языком, тогда студенты перестанут бояться сделать ошибку на уроке. Многие учителя тщательно планируют занятия, но теряются от неожиданных вопросов студентов. Например, сегодня мы рассказали о том, каких вопросов от класса стоит ожидать на теме «возвратные местоимения». Но вы можете научиться самостоятельно определять и даже предугадывать сложности и недопонимания студентов.

Онлайн-курс TEFL/TESOL дает учителям необходимые знания о преподавании английского ребятам разного возраста. За несколько месяцев вы научитесь использовать современные методики преподавания лексики и грамматики и успешно их комбинировать. А международный сертификат по окончании курса позволит вам стать не только уверенным педагогом, но и аккредитованным. С ним вы всегда будете востребованным профессионалом в России и за границей. А сейчас есть возможность записаться на обучение с большой скидкой.

Надеемся, что наша статья заметно сократила ваше время на подготовку к уроку. Если у вас остались вопросы, задавайте их в комментариях, и мы с радостью ответим.

Задание №10496.
Грамматика и лексика. ЕГЭ по английскому

Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

“I am for simple living, and I ___ being alone!” he would declare in his books.

1) amuse
2) please
3) enjoy
4) satisfy

Решение:
“I am for simple living, and I ENJOY being alone!” he would declare in his books.
«Я за простой образ жизни, и мне нравится быть одному!» он объявит в своих книгах.

Показать ответ

Источник: ФИПИ. Открытый банк тестовых заданий

Сообщить об ошибке

Тест с похожими заданиями

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Найдите и исправьте ошибки he live in oxford she
  • Найдите и исправьте орфографические ошибки которые появились в результате
  • Найдите и исправьте грамматические ошибки строительство завершится
  • Найдите и исправьте грамматические ошибки совсем рядом раздался голос
  • Найдите и исправьте грамматические ошибки рассекая воду