-
#1
Thread name pretty much explains it, lmao.
Lately I’ve been having trouble trying to create a custom continents map, huge, with different starting positions. By that, I mean by manually going through each civ I chose for the map and placing a settler with warrior units to start off. Nothing else, plain and simple right?
Well in accordance to that, I also haven’t changed the custom continents map at all as far as the landscape (Other than having grasslands to replace some single plots to include some coasts, deserts, and random mountains. Nothing really big in proportion.) and by only replacing a few resources to benefit each civ.
After all is said and done, I save my world as whatever the name is and exit back to the main menu as usual.
I would create the custom game as expected for a WorldBuilder Map with the civ of my choosing. Everything would load just as normal until I click «Continue» after the civ biography prior to the game starting.
I would then receive this error «Error — One or more of the startup scripts has an error. See lua.log.»
**NOTE**
In addition to this error, I had already uninstalled the game and deleted all the file contents, reinstalled the game with NO MODS at all, made the same type of map with conditions and I still received this error.
Long story short.. Need help lmao. Not sure if this was already posted and resolved either, if so apologies. Haven’t been able to find a thread with this specific issue.
Last edited: Aug 22, 2019
-
#2
Is there a line mentioning an error in your Lua.log ?
The logs can be found in your «..Documentsmy gamesSid Meier’s Civilization VILogs» folder.
-
#3
Is there a line mentioning an error in your Lua.log ?
The logs can be found in your «..Documentsmy gamesSid Meier’s Civilization VILogs» folder.
Below is what I’m seeing in the lua log as of now (Apologies for the excessive context, had it on a word doc but wouldn’t upload for some reason). The one thing I did notice is «Failed to create mods browser search context!» But I’m not sure if this is the exact problem.
Last edited by a moderator: Aug 22, 2019
-
#7
Usually 13, but due to the recent issues I just leave it at 18.
**NOTE** I’ve recently made a map from scratch and tested a theory per the link you mentioned. So I’m able to start an actual game when I DO NOT preset my starting location. When I do preset (have a city already built in WB then create a game) it would crash with the same error.
-
#8
Usually 13, but due to the recent issues I just leave it at 18.
**NOTE** I’ve recently made a map from scratch and tested a theory per the link you mentioned. So I’m able to start an actual game when I DO NOT preset my starting location. When I do preset (have a city already built in WB then create a game) it would crash with the same error.
Hey buddy, i dont know if you still have the same problem but i found a way to fix this !!! You have to put the units of the civilisation you want at the place you want it and not set a starting zone. Just tried it because i had the same problem and my starting zone at the actual place i placed my settler and my warrior ! So i hope it helps
Sid Meier’s Civilization 6
21.10.2016
Стратегия,
Глобальная стратегия,
Пошаговая
8.4
1 722
оценки
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
-
Sid Meier’s Civilization 6
-
Новости403
-
Мнения126
-
Юмор9
-
Файлы254
-
Читы18
-
Гайды6
-
Форум212
-
Cкриншоты55
-
Галерея158
-
Игроки
Форум Sid Meier’s Civilization 6
Ошибка при запуске карт, созданных в редакторе
Яростный Шрек 228
29 июня 2019
При запуске карт выдает эту ошибку
«ошибка в одном или нескольких исходных скриптах. См.Lua.Log»
Даже с отключенными модификациями выдает ошибку. Как фиксануть?
0
Комментарии: 5
сначала
лучшие
- новые
- старые
- лучшие
Ваш комментарий
WaRMacTep
29 июня 2019
стим пиратка?
- пожаловаться
- скопировать ссылку
0
Яростный Шрек 228
29 июня 2019
WaRMacTep
1.0.0.328 пиратская
Причем раньше в этой версии все работало нормально
- пожаловаться
- скопировать ссылку
0
WaRMacTep
29 июня 2019
игра обновилась, редактор подтягивает с интеренте инфу так как версия не совпадает оно и глючит
- пожаловаться
- скопировать ссылку
0
Яростный Шрек 228
29 июня 2019
WaRMacTep
А откуда ты это знаешь?
- пожаловаться
- скопировать ссылку
0
МаксимGROUND
22 февраля 2020
WaRMacTep
И че делать тогда
- пожаловаться
- скопировать ссылку
0
вчера в 18:32
|
Мероприятия
Daymare 1994: Sandcastle посетит Future Games Show
Daymare 1994: Sandcastle
0
12
7 июня
|
Индустрия
Российская RPG с литературной основной «Смута» должна выйти в начале 2024 года
Смута
53
66
7 июня
|
Трейлеры
TMNT: Shredder’s Revenge получит дополнение Dimension Shellshocked
Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge
22
52
вчера в 08:47
|
Технологии
Нейросеть показала очень крутые постеры экранизации Red Dead Redemption 2 с Томом Харди, Эмили Блант и другими звездами
Red Dead Redemption 2
43
55
вчера в 22:26
|
Трейлеры
Брутальная зачистка локации в свежем тизере Path of Exile 2
Path of Exile 2
17
10
вчера в 23:09
|
Мероприятия,
Трейлеры
Новый трейлер Baldur’s Gate 3 раскрывал одного из злодеев игры, которого сыграл Джейсон Айзекс
Baldur’s Gate 3
13
10
вчера в 08:30
|
Индустрия
Создатели Amnesia: The Bunker хвастаются отличными продажами, хоррор смог обойти Street Fighter 6 в Steam
Amnesia: The Bunker
36
44
7 июня
Официально: Final Fantasy 16 получит перевод на русский язык
Final Fantasy 16
41
69
3 июня
|
ПК,
Индустрия
Steam теперь показывает историю цен на игры в ЕС согласно директиве Omnibus
20
112
вчера в 22:11
|
Мероприятия,
Трейлеры
Представлен первый геймплей Mortal Kombat 1 со зрелищными боевыми приемами
Mortal Kombat 1
60
44
5 июня
|
Мероприятия,
Трейлеры
Baldur’s Gate 3 покажут на Summer Game Fest 2023, но Larian Studios может представить и кое-что еще
Baldur’s Gate 3
42
86
2 июня
|
Индустрия
Capcom запустила опрос, чтобы узнать, ремейк какой игры из серии Resident Evil хотели бы увидеть поклонники
195
215
3 июня
|
ПК,
Индустрия
Фанатский ремейк Half-Life обогнал по положительным отзывам в Steam оригинал Valve
Black Mesa
35
172
5 июня
|
Технологии
Нейросети ChatGPT дали поиграть в Detroit: Become Human. Она выбрала путь девианта
Detroit: Become Human
40
104
7 июня
|
Кино и сериалы
Крис Хемсворт считает, что «Тор 4» получился «слишком тупым»
53
78
3 июня
В Street Fighter 6 есть забавный диалог с Чунь Ли о ее массивных бедрах
Street Fighter 6
25
115
вчера в 06:40
|
Кино и сериалы,
Трейлеры
Трейлер мультфильма «Лиги справедливости: Мир войны» получил рейтинг R
14
31
6 июня
|
Мероприятия,
Обновления
После анонса презентации Capcom, фанаты Resident Evil 4 снова умоляют о DLC Separate Ways
Resident Evil 4
17
69
5 июня
Red Dead Redemption 2 все еще способна удивлять — спустя 1500 часов игрок заметил интересную деталь с повозкой и собакой
Red Dead Redemption 2
45
139
вчера в 21:03
|
Трейлеры
Blasphemous 2 получила новый трейлер с датой релиза
Blasphemous 2
4
14
вчера в 20:02
|
ПК
В Steam стала доступна демоверсия ролевой игры Broken Roads
Broken Roads
2
22
Самые новые и популярные игры можно получать бесплатно
Пополнение Steam-кошелька не проблема, если у вас есть бонусы
Дорогие и дефицитные геймерские девайсы теперь не нужно покупать
I had the same exact problem. I got the following in Lua.log:
Runtime Error: Error opening/reading C:EmuAppDataParentSid Meier’s Civilization VIModsCiv6-YnAMPOverrideassignstartingplots.lua.
C:EmuAppAssetsBaseAssetsmapscontinents.lua:17: in function ‘(main chunk)’
I was certain that it must be a mistake in the code what with those Windows paths. I decided to rename the Override directory to something else (testit) and I got a differnet error:
Runtime Error: C:EmuAppDataParentSid Meier’s Civilization VIModsCiv6-YnAMPMapsGiantEarthGiantEarth.lua:43: function expected instead of nil
C:EmuAppDataParentSid Meier’s Civilization VIModsCiv6-YnAMPMapsGiantEarthGiantEarth.lua:43: in function ‘GenerateMap’
This told me that the game was properly translating those Windows paths into their Unix paths since it was even telling me what line number the error was on. I put the Override directory back and took a closer look at the original error. That is where I noticed it was looking for assignstartingplots.lua (lower case a/s/p) instead of AssignStartingPlots.lua. Windows is case in-sensitive, while Unix is case sensitive. I have no desire to figure out what parts wants to call it with lower case letters, and what parts want to call it with upper. I created a symbolic link for it like so:
ln -s AssignStartingPlots.lua assignstartingplots.lua
thisisi@blade2017:~/.local/share/aspyr-media/Sid Meier’s Civilization VI/Mods/Civ6-YnAMP/Override$ ls -al
total 168
drwxrwxr-x 2 thisisi thisisi 4096 May 1 01:26 .
drwxrwxr-x 8 thisisi thisisi 4096 May 1 01:22 ..
lrwxrwxrwx 1 thisisi thisisi 23 May 1 01:26 assignstartingplots.lua -> AssignStartingPlots.lua
-rw-rw-r— 1 thisisi thisisi 160125 Apr 28 14:48 AssignStartingPlots.lua
Game now loads fine with no errors in Lua.log. I haven’t had a chance to play more than a couple of turns, but this appears to be an easy «fix» (ie- workaround). This technique can probably be applied to any other files that have case sensitivity issues. It is a lot easier than manually hacking through all those files to change them to lower, and should work just as well.
Go to civ
r/civ
r/civ
A subreddit dedicated on the popular turn-based series, Sid Meier’s Civilization.
«Beep…beep…beep…beep…» — Sputnik I
Members
Online
•
by
RealmOfHague
Lua.log Error
I tried using the Play Europe Again map and it keeps showing “lua.log” error screen every time I try to play it, I’ve disabled all community mods and I don’t what’s stopping me from just playing the game.
More posts you may like
I had the same exact problem. I got the following in Lua.log:
Runtime Error: Error opening/reading C:EmuAppDataParentSid Meier’s Civilization VIModsCiv6-YnAMPOverrideassignstartingplots.lua.
C:EmuAppAssetsBaseAssetsmapscontinents.lua:17: in function ‘(main chunk)’
I was certain that it must be a mistake in the code what with those Windows paths. I decided to rename the Override directory to something else (testit) and I got a differnet error:
Runtime Error: C:EmuAppDataParentSid Meier’s Civilization VIModsCiv6-YnAMPMapsGiantEarthGiantEarth.lua:43: function expected instead of nil
C:EmuAppDataParentSid Meier’s Civilization VIModsCiv6-YnAMPMapsGiantEarthGiantEarth.lua:43: in function ‘GenerateMap’
This told me that the game was properly translating those Windows paths into their Unix paths since it was even telling me what line number the error was on. I put the Override directory back and took a closer look at the original error. That is where I noticed it was looking for assignstartingplots.lua (lower case a/s/p) instead of AssignStartingPlots.lua. Windows is case in-sensitive, while Unix is case sensitive. I have no desire to figure out what parts wants to call it with lower case letters, and what parts want to call it with upper. I created a symbolic link for it like so:
ln -s AssignStartingPlots.lua assignstartingplots.lua
thisisi@blade2017:~/.local/share/aspyr-media/Sid Meier’s Civilization VI/Mods/Civ6-YnAMP/Override$ ls -al
total 168
drwxrwxr-x 2 thisisi thisisi 4096 May 1 01:26 .
drwxrwxr-x 8 thisisi thisisi 4096 May 1 01:22 ..
lrwxrwxrwx 1 thisisi thisisi 23 May 1 01:26 assignstartingplots.lua -> AssignStartingPlots.lua
-rw-rw-r— 1 thisisi thisisi 160125 Apr 28 14:48 AssignStartingPlots.lua
Game now loads fine with no errors in Lua.log. I haven’t had a chance to play more than a couple of turns, but this appears to be an easy «fix» (ie- workaround). This technique can probably be applied to any other files that have case sensitivity issues. It is a lot easier than manually hacking through all those files to change them to lower, and should work just as well.