Ftp ошибка 530 not logged in

While trying to connect to your FTP server hosted by IIS, you may run into “530 User cannot log in, home directory inaccessible” error. This error occurs whether you are using anonymous access or basic authentication.

A sample connection log from an FTP client:

530 User cannot log in, home directory inaccessible.
Critical error: Could not connect to server

post16.png

This issue may appear as “Failed to retrieve directory listing” or “Home directory inaccessible” error as well.

Depending on the FTP client, you may not see the detailed error message right away. For instance, when I tried to connect to the same site with the same configuration by using WinSCP, I received “Access Denied” error. If your FTP client doesn’t show the entire connection history, look for the log folder to get more information about the root cause.

Solution

There might be a few reasons for running into this error. Here are the most common root causes and their solutions:

  • The user may not be have access to the home directory. Go to “IIS > FTP site > FTP User Isolation”. Select the directory that your users can access. More information about User Isolation settings
  • IIS may not be configured to use passive mode FTP. There are two types of FTP connections: Active mode and passive mode. In active mode, the client opens a port. The server connects to this port for transferring data. In passive mode, the server opens a port. The client connects to this port to transfer data. In order to use passive mode, enter a port range and IP address in “IIS > Server name > FTP Firewall Support” page

ftp-user-isolation-home-directory.png

passive-mode.png

Note: You can configure your FTP client to use only the active mode if you don’t want to turn on passive mode

Less common reasons for 530 error

The items below may cause “530 User cannot log in, home directory inaccessible” as well.

  • Authorization rules. Make sure to have an Authorization rule that allows the user or anonymous access. Check “IIS > FTP site > FTP Authorization Rules” page to allow or deny access for certain or all users.
  • NTFS permissions. The FTP users (local or domain users) should have permissions on the physical folder. Right click the folder and go to Properties. In the Security tab, make sure the user has required permissions. You can ignore Shared tab. It is not used for FTP access. 
  • Locked account. If you local or domain account is locked or expired, you may end up seeing “User cannot log in” error. Check local user properties or Active Directory user settings to make sure the user account is active. 
  • Other permission issues. The user account may not have “Log on locally” or “Allow only anonymous connections security” rights. 

If you are still seeing the issue, check IIS and FTP logs (c:inetpublogsLogFilesFTPSVC2) but don’t let it mislead you. IIS logs sometimes may show PASS. It doesn’t mean everything is well. It’s better to check FTP logs that IIS records for FTP connections

iis-ftp-logs.png

Note: In a case with “Connection closed by the server” error for FTP connection, we determined the root cause as the corruption of system files occurred during in-place server upgrade.

Работать через FTP удобно и быстро. Этот протокол используют для обмена данными, файлами и папками. Особенно популярен этот стандарт среди вебмастеров, которые используют клиенты FTP для загрузки файлов на сервер. Но иногда случается так, что не удается подключиться к FTP-серверу на разных клиентах. В данной статье будет рассмотрена ошибка 530 login authentication failed, которая однажды может появится и у вашего клиента FileZilla при попытки войти на хост.

Откуда может появится ошибка 530 incorrect login

Эта не ошибка с загрузкой файлов через FileZilla и не сбой подключения к Интернету, а проблема, которая возникла в момент, когда вы попытались подключиться к серверу. Некоторые, не выдержав возникшей трудности, сразу бросаются к другим клиентам. Однако, не стоит этого делать, потому что со временем вы поймете, что лучше чем FileZilla сложно найти что-либо, ведь программы, которые наравне, стоят денег, а этот клиент распространяется бесплатно. Чтобы определить суть ошибки, вам следует обратиться к логам внутри клиента, которые покажут в какой конкретный момент подключение пошло не так.

В случае, если вы еще ни разу не заходили на сервер, попробуйте заново зарегистрироваться. От этого вы ничего не потеряете, ведь еще не использовали свой аккаунт. Если же раньше у вас нормально получалось заходить на FTP-сервер через FileZilla, а сегодня появилась ошибка 530 login authentication failed, значит что-то вы сделали не так.

Вообще, ошибка 530 incorrect login говорит о том, что вы ввели неверную комбинацию логина и пароля.

Но причина возникновения сбоя подключения не всегда такая простая и очевидная. Иногда из-за невнимательности пользователи пытаются зайти не на тот сервер, после чего на экране появляется надпись 530 login authentication failed — сбой авторизации. В таком случае причина неполадки банальна — на сервере, который вы пытаетесь посетить, нет такого логина, под которым вы хотите зайти. Чтобы быть уверенным, что причина кроется не в этом, сотрите все данные подключения и введите еще раз. Также уточните у админа сервера, быть может он сменил номер порта на какой-то нестандартный, а старый порт уже занял другой хост. Потому-то у вас и не получается зайти, хоть данные кажутся в порядке.

Часто пользователи из лени и нежелания тратить время не запоминают пароли от аккаунтов. Они их записывают где-то, а затем берут оттуда и копируют их в соответственное поле. Так делать категорически неправильно, ведь вы рискуете всеми своими аккаунтами, пароли которых содержатся в том или ином файле на компьютере или в Интернете. Однажды придет какой-нибудь недоброжелатель и воспользуется вашей памяткой в собственных целях. В результате вся важная информация будет украдена, в том числе и при помощи FileZilla с сервера. Кроме того, вы можете ненароком скопировать пароль неправильно и вставить уже не ту комбинацию символов, которая не пустит вас на хост. Так что записывайте такую информацию вручную и не храните ее на компьютере.

С другой стороны, проблема может быть внутри FileZilla. Возможно, ошибка 530 login authentication failed возникает из-за того, что у вас активирован какой-то неподходящий режим шифрования в настройках. Вспомните, может во время последнего сеанса вы изменяли настройки ради интереса и любопытства, что в итоге появляется надпись 530 incorrect login. Тогда зайдите в настройки в раздел «Шифрование» и установите «Использовать простой FTP». И хоть это не совсем правильно в плане безопасности, но лучше так, чем вообще не зайти на сервер.

Иногда так бывает, что ради интереса люди загружают к себе на компьютер сразу много программ, наподобие FileZilla. И если вы тоже так сделали, и создали сервер у себя на компьютере, а теперь не можете к нему подключиться, то лучше проверьте, а не установили ли вы все программы одновременно? Хотя достаточно запустить два сервера вместе, чтобы ни один из них не работал и при подключении у вас появлялась надпись: 530 login authentication failed. Устранить эту проблему очень легко: определитесь, какой сервер вам понравился больше и удалите все остальные. Как правило, многие оставляют FileZilla server, а остальные удаляют.

Также часто случается, что пользователи абсолютно не понимают, какой логин и пароль от них требуется. Особенно часто это случается с начинающими вебмастерами, которые не знают, как подключить FileZilla к хосту. В таком случае вам нужно зайти в аккаунт на хостинг-провайдер, а там вы найдете пароль от FTP, а вместе с ним и логин. Сохраните его к себе, а еще лучше запомните, и теперь попробуйте войти. Кроме того, некоторые пытаются войти на сервер под аккаунтом анонима, используя логин anonymous и скрытый пароль, но не все хосты это разрешают. Если появилась ошибка 530 login authentication failed, значит придется ввести реальный логин и пароль пользователя сервера.

В целом, причина проблем со входом связана с несоответствием данных авторизации с теми, что указаны на сервере. К примеру, вы можете вводить всю верную информацию, но на хост не попадете, если пытаетесь войти под IP-адресом, который запрещен для авторизации. В таком случае зайдите на сервер и внесите IP в таблицу допустимых. И помните, что пароль от аккаунта должен соответствовать тому, что указан в файле configuration.php. Даже после изменения его на сервере, он не всегда меняется.

I spent long time looking for a solution, I’ve tried every shared answer on the internet and nothing could solve the issue. It is an issue I was ignoring for years and I never could fix.

Ok, I’ve Plesk installed and I’m not sure if it has some effect on IIS FTP to do the following behavior …

Using Process Monitor tool, and making ftp login request and watching the tool and doing your investigation using this tool, you can get a hint about the REAL reason of the problem.

For me, I found out that IIS FTP was trying to access the ftp folder from a path DIFFERENT than the actual ftp path I’ve set, I do not know why, but maybe Plesk has some effect on this.

The actual ftp path is

C:inetpubvhostszidapp

The path that IIS FTP was trying to access DURING the login process is

C:inetpubvhostsServers7localuserzid_app_ftp_user

I fixed the issue by creating a folder link from ‘actual’ folder path to the path IIS was trying to access — using the tool mklink tool

CMD command

mklink /d C:inetpubvhostsServers7localuserzid_app_ftp_user "C:inetpubvhostszidapp" 

I’ve fixed the issue that way, so wen FTP is trying to access the folder from the wrong path, it is now goes to the correct one.

Please note doing folder shortcut wont work for this, you need a link like linux, not a shortcut …

I hope it will help you :)

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE APPLIES TO:

  • CuteFTP Home (All Versions)
  • CuteFTP Pro® (All Versions)

SYMPTOMS

When attempting to log on to a remote FTP site, a 530 status code is encountered, resulting in an error message similar to one of the following examples:

530 Not logged in.

ERROR:> Not logged in.

STATUS:> Connection closed.

530 Login authentication failed.

ERROR:> Not logged in.

STATUS:> Connection closed.

530 Password rejected.

ERROR:> Not logged in.
STATUS:> Connection closed.

This error is usually accompanied by repeated requests for the FTP account username and password.

RESOLUTION

The 530 error is not caused by CuteFTP. The 530 error code and the repeated requests for the username and password are coming directly from the remote FTP server. The remote FTP server is rejecting the username and password combination that is being submitted to it.

The remote FTP server is indicating that one or more of the following three pieces of information is incorrect:

  • Host address
  • Username
  • Password

Double-check all three items. Your FTP account details are not necessarily the same as what you might use to access other areas of your domain or Web hosting account. It is also possible that the host address has changed or your password has been reset for some reason.

GlobalSCAPE, Inc. does not provide FTP accounts and does not have access to your FTP server’s connection information. Contact the administrator of the FTP server for the information you need to connect to their server.

If you have recently changed your connection information, including host, username (email address), or password, you will have to edit your Site in the Site Manager.

  • If the remote FTP site is related to your own domain or Web site then contact your Web hosting company for help.  Most Web hosting companies have instructions for FTP access or technical support available on their Web site. You may even have direct access to your FTP account details via the Web hosting company’s Control Panel for your account.
  • If the remote FTP site belongs to some other company then contact the technical support department at that company for help with your FTP account.

When you have the corrected FTP account login information, you can then edit the login details that are stored for that particular site in the CuteFTP Site Manager. To make changes, first open the Site Manager (press F4) and then in CuteFTP Home, click once on the name of the site and then make the necessary changes on the right side of the screen. If you are using CuteFTP Pro, right-click on the name of the site and then click Properties and make the necessary changes.

Share Article





On a scale of 1-5, please rate the helpfulness of this article

Optionally provide additional feedback to help us improve this article…

Thank you for your feedback!


Last Modified: 4 Months Ago


Last Modified By: kmarsh


Type: ERRMSG


Rated 2 stars based on 205 votes.


Article has been viewed 296K times.

How to fix «530 Login authentication failed»?

Working through FTP is very comfortable and fast. This protocol is used to exchange data, files, and folders. This standard is especially popular among webmasters who use FTP clients to download files to the server. But sometimes you get FileZilla «530 login authentication failed» error and you are not able to connect. In this article, we will look at 530 error, which one day your FileZilla client might appear when trying to log in to the host.

What is the reason for the 530 Login authentication failed?

FileZilla 530 Login authentication failed usually occurs when you are using whether an incorrect username, password, hostname, or connection port.
The first thing you need to do is make sure you are using the relevant and correct username and password when accessing the server. If one of those is incorrect — you’ll definitely get 530 error, so double-check if you are using the correct credentials. If you are 100% sure that you are using valid credentials — check if the domain is pointed correctly to the server and reset the password.

FileZilla error?

On the other hand, the problem can be inside FileZilla. Perhaps the login authentication error 530 failed because you have activated an unusual encryption mode in the settings. Maybe during the last session, you’ve changed the settings for the sake of interest, which eventually results incorrect login 530. Then go to the settings in the «Encryption» section and set «Use simple FTP». And although this is not entirely correct in terms of security, it’s better than not accessing the server at all.

cPanel FTP

If you are using cPanel — there may be two types of FTP accounts: default and additional (pointed to a certain domain). For the default account, the login to FTP is the same as the username. But the additional FTP accounts are in the format «[email protected]», so make sure you are using relevant login details in cPanel.

FTP database corruption

Pure-ftp accounts and users’ passwords are stored in an encrypted database. It may be corrupted due to incorrect cPanel updates or inaccurate FTP server changes. Database corruption may cause even bigger problems, than 530 login authentication errors. The fastest way to solve this problem is switching from pure-ftp to pro-ftp and back — this recovers the database with passwords.
And if you are using cPanel / WHM — you can sync the passwords and replace the corrupted database with a relevant one.
[havequestion]

In conclusion:

When you get «530 Login authentication failed» error — the first thing you should do is to check if you are using relevant credentials. Also check that you didn’t copy any extra space or symbol with the password. If you are using relevant credentials, and still get 530 error — try to reset the password. If nothing above does not help — then the problem is in the database and you already know what to do :)

Our support team is helping server owners with different errors every day. With our proactive server management services you’ll forget about «530 Login authentication failed» as it’s a routine error that we are able to determinate and solve very fast.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ft 14 ошибка ft14 частотник vacon
  • Fsgame ltx ошибка что делать
  • Fsck проверка диска linux на ошибки
  • Fs 1125 mfp неоригинальный картридж с тонером ошибка
  • Game exe что делать при ошибке